Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: MAI
 
<< Previous thread | Next thread >>
Jandarmeria, intre competente si incompetente
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
Pârvu Florin
Sun Dec 08 2013, 10:44PM
Iubesc Romania cu o ura adanca ! Fiindca nu este asa cum ar trebui sa fie! Asa cum poate sa fie!

Registered Member #1287
Joined: Wed Dec 10 2008, 11:28AM

Posts: 2141
Thanked 665 time in 429 post
Off topic
O să fii uimit! Chiar așa cum sunt, am găsit în ei ceva, un pachet de tiutin, fac și eu ca Moromete, stau și beau tiutiun toată ziua...

On topic
Am găsit în presă o informație care ne explică oarecum cum stau lucrurile, dar prestația lu' don'şoara Tonică de la poliția Vaslui e extrem de slabă.

Poliţia Vaslui a constituit "zonă specială de siguranţă" în localităţile vasluiene Siliştea şi Pungeşti, în urma incidentelor care au avut loc în ultima perioadă în zona perimetrului deţinut de compania Chevron, numărul forţelor de ordine fiind suplimentat considerabil.
Concret, printr-o dispoziţie a şefului Poliţiei Municipale Vaslui, pe raza localităţilor Siliştea şi Pungeşti, precum şi pe sectorul de drum judeţean ce leagă cele două sate, a fost suplimentat considerabil numărul forţelor de ordine care patrulează, fiind vorba în special de jandarmi.
"Această dispoziţie a fost dată în baza unui ordin al Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform căruia zona specială de siguranţă, cum este denumită oficial, poate fi constituită într-un spaţiu restrâns unde se concentrează un fenomen infracţional, în cazul de faţă violenţă. După cum s-a putut constata în urma analizei evenimentelor din ultimul timp, în zona pentru care s-a dat dispoziţia există riscul de tulburare gravă a ordinii publice", a declarat, duminică, pentru corespondentul MEDIAFAX responsabilul mass-media din cadrul Poliţiei Judeţene Vaslui, Alina Tonică.

LINK

Spune-ne, bre, dacă tot te-au sunat oamenii aia de la Mediafax, numărul OMAI-ului, In ce M.Of. a fost publicat, dă informaţia completă, răspunde la întrebările alea clasice, cine ce, unde...., eventual publicați-l pe site-ul vostru, să-l poată consulta oricine persoană interesată, spune-ne esența a ce conține el, să înțeleagă fiecare prost trăitor în țara asta la ce să se aștepte!!!

Lipiți, băi nene, OMAI-ul ăla la cârciumă, dați-l fiecărui om care trăiește acolo, anunțați la megafon pe stradă care-i treaba!

Că altfel, toată povestea asta pute de-ți mută nasul a Securitate!

Dar are vreun rost să mă mai minunez de ce înseamnă relații publice în MAI?

[ Edited Sun Dec 08 2013, 11:03PM ]
Back to top
2 User said Thank to Pârvu Florin for this Post :
 svejk (08 Dec 2013, 23:13) , Karpov (08 Dec 2013, 23:27)
apkah
Sun Dec 08 2013, 11:23PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3279
Thanked 252 time in 179 post
De ce nu intrebi Jandarmeria care e nr OMAI si restul?Pe langa ca purtatoarea aia de cuvant este de la Politie,iar in zona actioneaza jandarmii.
Back to top
Boribum
Sun Dec 08 2013, 11:29PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
Pentru ca "Poliţia Vaslui a constituit "zonă specială de siguranţă" " si pentru ca fata cu tonicitatea e Alina de la politie. Oricum,jandarmi sau politisti,menirea e tot aia,în zona. Unii bat,altii aresteaza,competente sunt.

Dar duty-free se deschide ?
Back to top
Boribum
Mon Dec 09 2013, 12:04AM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
Ma uit,asa,la fetele oamenilor astia si ma întreb ce naiba o fi în capetele revoltatilor,de vor sa discute cu ei.



Back to top
Mihais
Mon Dec 09 2013, 12:19AM

Registered Member #2323
Joined: Mon Nov 30 2009, 11:22PM

Posts: 3943
Thanked 457 time in 321 post
PSYOPS
Back to top
Mihais
Mon Dec 09 2013, 12:27AM

Registered Member #2323
Joined: Mon Nov 30 2009, 11:22PM

Posts: 3943
Thanked 457 time in 321 post
Off-topic
Back to top
Boribum
Mon Dec 09 2013, 03:58AM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
Pârvu Florin wrote ...


Lipiți, băi nene, OMAI-ul ăla la cârciumă, dați-l fiecărui om care trăiește acolo, anunțați la megafon pe stradă care-i treaba!


Dupa un pic de cautat,am gasit "Ordinul nr. 60/2010 privind organizarea si executarea activitatilor de mentinere a ordinii si sigurantei publice" (publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 148 din 8 martie 2010 ) care zice asa :
" Art. 12
(1) Prin dispozitia sefului politiei municipale/orasenesti, in mediul urban si rural se pot constitui zone speciale de siguranta publica, in care se instituie dispozitive suplimentare de ordine si siguranta publica, folosindu-se inclusiv personal de la alte formatiuni ale politiei — investigatii criminale, detasamente de interventie rapida etc.
(2) Constituirea zonei speciale de siguranta publica are loc atunci cand pe un spatiu restrans se concentreaza un fenomen infractional — violente, trafic si consum de droguri, prostitutie etc.
(3) In momentul in care cauzele ce au determinat constituirea zonei speciale de siguranta publica au fost inlaturate, masurile speciale luate inceteaza. " (e aici în întregime LINK )

Politia decreteaza,Jandarmeria bastoneaza si cine e prin zona,încaseaza. Legal !

Ma întreb asa,visator: Chevron mai are doua locuri în Dobrogea unde va explora/fora/exploata. Ce e de facut,fuga-fuga prin pustiu dupa ei,cu 100 de tinerei care fac poze si au ce pune pe Facebook? Ce e de neacceptat la Pungesti se rezolva la Bucuresti,nu pe coclaurile alea. Cu vorba,cu tiribomba,ma rog... .

[ Edited Mon Dec 09 2013, 04:06AM ]
Back to top
apkah
Mon Dec 09 2013, 01:29PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3279
Thanked 252 time in 179 post
Da.Tot mai multi experti in treburile politiei/jandarmeriei pe aici.
Bineinteles ca a raspuns fatuca de la militie,ca pe ea au intrebat-o.Si au intrebat-o pe ea,din aceeasi expertiza pe care o aveti si unii care comentati aici.
Atributiile si competentele sunt diferite intre cele doua.
Iar asa,ca o observatie,zona de siguranta publica s-a instituit dupa corectiile aplicate de jandarmi oamenilor.corectii care au generat situatia asta exploziva.
Cu alte cuvinte Politia a facut asta aftermath...
De asta spuneam ca nu au intrebat pe cine trebuie..
Da`,nu-i bai.Voi stiti mai bine.
Back to top
Boribum
Mon Dec 09 2013, 02:48PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
1. Zona aia speciala (nu stiam de asa ceva,dar am aflat cu ocazia asta) a fost instituita de seful Politiei. Da ori ba ?
2. Chestia s-a facut "în baza unui ordin" (cica). Din ce vad (ca specialistii sunt asa de specialisti încât nu zice unu nimic limpede) ordinul respectiv ar fi (poate fi,este ?) Ordinul ala 60/nu stiu cât.
3. Diferentele voastre de atributii si competente va privesc mai mult pe voi decât pe oameni. Din exterior (adica nici jandarm,nici politist) e vorba de o masa de neni îmbracati în albastru,unii mai competenti si mai destepti decât ceilalti. Si care eventual îsi pun piedici imediat ce au ocazia,de zici ca unii au studii în Elvetia si ceilalti sunt nascuti în Burkina-Fasso.

Concret,ordinul respectiv e ala sau nu ? Ca asta conteaza,nu cine a pus rahat pe clanta.
Back to top
apkah
Mon Dec 09 2013, 07:49PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3279
Thanked 252 time in 179 post
Ordinul M.A.I.nr. 60/2010 privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice

În vigoare de la 08.03.2010
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 148 din 08.03.2010.

Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 196/2005 privind aprobarea Strategiei Ministerului Administraţiei şi Internelor de realizare a ordinii şi siguranţei publice, pentru creşterea siguranţei cetăţeanului şi prevenirea criminalităţii stradale, în scopul menţinerii ordinii şi siguranţei publice în sistem integrat şi eliminării suprapunerilor în activităţile desfăşurate de structurile Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române, aprobată cu modificări prin Legea nr. 81/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:

CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

Art. 1. (1) Menţinerea ordinii şi siguranţei publice reprezintă ansamblul măsurilor întreprinse şi al activităţilor desfăşurate cotidian de către Poliţia Română, pentru protejarea şi respectarea drepturilor fundamentale ale cetăţenilor, funcţionarea normală a instituţiilor statului, a normelor de conduită civică, regulilor de convieţuire socială, a celorlalte valori supreme, cât şi a avutului public şi privat.
(2) Menţinerea ordinii şi siguranţei publice se realizează, pe întreg teritoriul naţional, de către Poliţia Română, prin activităţi specifice executate de structurile proprii cu atribuţii în domeniu.
(3) Jandarmeria Română şi Poliţia de Frontieră Română participă la planificarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, sub conducerea Poliţiei Române.
(4) Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă pune la dispoziţie datele şi informaţiile de interes operativ necesare organizării şi executării activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.

CAPITOLUL II
Organizarea, conducerea, coordonarea, executarea şi
evaluarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei
publice în sistem integrat. Intervenţia la evenimente

Art. 2. Organizarea activităţilor curente pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice, în sistem integrat, pe teritoriul unităţilor administrativ-teritoriale, se realizează de către Poliţia Română, conform Planului unic de ordine şi siguranţă publică.
Art. 3. Planul unic de ordine şi siguranţă publică este documentul operativ de lucru prin care se organizează anual activitatea pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice pe teritoriul unui judeţ/municipiului Bucureşti.
Art. 4. Constituirea dispozitivelor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice şi derularea activităţilor specifice pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice se realizează în funcţie de evoluţia situaţiei operative, folosind în acest sens analizele tactice care vizează criminalitatea stradală, întocmite la nivelul structurilor de analiză a informaţiilor.
Art. 5. (1) Analiza tactică este un proces cognitiv şi tehnic care permite o abordare a conducerii activităţilor desfăşurate de poliţie prin prisma suportului informaţional oferit.
(2) Analiza tactică stabileşte zonele cu potenţial criminogen ridicat, natura faptelor sau evenimentelor înregistrate, intervalul orar de producere, modurile de operare, suspecţii şi oferă recomandări cu privire la modalităţile de acţiune.
(3) Analiza tactică se întocmeşte pe perioade scurte şi medii de timp, la solicitarea şefilor structurilor de poliţie, în funcţie de evoluţia stării infracţionale şi de informaţiile deţinute.
Art. 6. (1) Dispozitivele de menţinere a ordinii şi siguranţei publice pe raza localităţilor urbane şi rurale se organizează de şefii de poliţie municipală/orăşenească, cu forţe proprii, iar în funcţie de particularităţile elementelor situaţiei operative, se solicită forţe suplimentare de la jandarmerie şi poliţia de frontieră, care se utilizează pentru constituirea de patrule mixte.
(2) Când situaţia operativă o impune se pot constitui patrule de jandarmi, care vor acţiona sub coordonarea poliţiei.
Art. 7. În baza solicitărilor primite săptămânal, jandarmeria şi poliţia de frontieră comunică structurilor de poliţie corespondente efectivele disponibile ce vor participa la activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
Art. 8. (1) În vederea menţinerii ordinii şi siguranţei publice şi asigurării intervenţiei operative la evenimente, teritoriul localităţilor urbane se împarte în sectoare de siguranţă publică, în care se stabilesc mai multe zone de patrulare.
(2) La nivelul secţiilor de poliţie din municipiul Bucureşti, teritoriul se împarte în zone de siguranţă publică, în care se stabilesc mai multe zone de patrulare.
Art. 9. (1) Efectivele angrenate în activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, repartizate într-un sector/zonă de siguranţă publică, desfăşoară activităţi de patrulare pedestră şi auto, pe itinerare stabilite în funcţie de evoluţia criminalităţii, şi asigură intervenţia la evenimentele semnalate.
(2) În localităţile rurale cu infracţionalitate ridicată sau stări conflictuale cu riscuri la adresa ordinii şi siguranţei publice, activitatea de menţinere se realizează prin efectuarea de patrulări intra şi/sau intercomunale, sub coordonarea şefilor structurilor de poliţie pentru mediul rural din cadrul poliţiilor municipale şi orăşeneşti, conform metodologiei.
(3) Pe traseele turistice din afara localităţilor urbane şi rurale, menţinerea ordinii şi siguranţei publice se va realiza prin patrule de jandarmi, stabilite împreună cu poliţia pe baza planurilor de cooperare.
Art. 10. (1) Activitatea de patrulare este organizată pe următoarele principii:
a) patrulele pedestre acţionează în zonele de patrulare cu situaţie operativă complexă, unde se concentrează un număr mare de persoane, unităţi comerciale, instituţii publice etc. ori unde accesul cu mijloace auto este dificil, pentru asigurarea prevenţiei şi intervenţiei;
b) patrulele auto desfăşoară activităţi specifice pe raza sectorului/zonei de siguranţă publică, acoperind în special locurile unde frecvent se înregistrează infracţiuni stradale;
c) în zonele cunoscute cu stare infracţională ridicată (violenţă, trafic şi consum stradal de droguri etc.) pot fi folosite efective dotate cu câini de însoţire;
d) în zonele cu infracţionalitate ridicată, intervenţia la evenimente şi activitatea de patrulare se realizează prin suplimentarea componenţei patrulei sau a numărului de echipaje auto.
(2) La nivelul fiecărei structuri, în urma analizei de risc, se stabilesc zonele în care în mod obligatoriu se constituie mai multe patrule de intervenţie. Acestea se includ în Planul unic de ordine şi siguranţă publică.
Art. 11.(1) În cazul adunărilor publice amânate sau anulate, efectivele planificate în misiunile de asigurare a ordinii şi siguranţei publice se replanifică în patrule de jandarmi în cadrul dispozitivului de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, sub coordonarea structurii de poliţie competente teritorial, sau se direcţionează pentru intervenţia la evenimente, în funcţie de necesităţile reale ce reies din analiza situaţiei operative.
(2) În cazul unor situaţii urgente, neprevăzute, care implică adoptarea măsurilor de restabilire a ordinii şi siguranţei publice, iar efectivele de jandarmi sunt insuficiente, şeful unităţii de jandarmi competente teritorial poate dispune retragerea efectivelor proprii aflate în dispozitivele de patrulare pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice, cu informarea prealabilă a şefului unităţii de poliţie similară.
Art. 12. (1) Prin dispoziţia şefului poliţiei municipale/orăşeneşti, în mediul urban şi rural se pot constitui zone speciale de siguranţă publică, în care se instituie dispozitive suplimentare de ordine şi siguranţă publică, folosindu-se inclusiv personal de la alte formaţiuni ale poliţiei - investigaţii criminale, detaşamente de intervenţie rapidă etc.
(2) Constituirea zonei speciale de siguranţă publică are loc atunci când pe un spaţiu restrâns se concentrează un fenomen infracţional - violenţe, trafic şi consum de droguri, prostituţie etc.
(3) În momentul în care cauzele ce au determinat constituirea zonei speciale de siguranţă publică au fost înlăturate, măsurile speciale luate încetează.
Art. 13. Constituirea patrulelor mixte se realizează de către ofiţerul anume desemnat din cadrul structurilor de ordine şi siguranţă publică pentru mediul urban/rural care consemnează şi completează registrul dispozitivului de ordine şi siguranţă publică şi patrulare existent.
Art. 14. Compunerea şi logistica patrulelor mixte se stabilesc în funcţie de situaţia concretă din zonele de patrulare, efectivele şi mijloacele disponibile.
Art. 15. (1) Instruirea premergătoare intrării în serviciu a efectivelor din dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice are ca scop informarea acestora cu privire la evoluţia situaţiei operative, aspectele identificate din analiza tactică, informaţiile deţinute şi zonele de patrulare.
(2) Activitatea de instruire/pregătire se realizează în cadrul programului efectiv de lucru, pe parcursul a maximum 15 minute.
(3) Programul de lucru al efectivelor din dispozitivele de ordine şi siguranţă publică constituite în mediul urban şi rural este de 8 ore/zi.
(4) Instruirea efectivelor angrenate în activităţi de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se efectuează la sediul structurii de poliţie sau în altă locaţie, în funcţie de condiţiile existente pe plan local, de către ofiţeri desemnaţi de şefii structurilor de poliţie, cu participarea reprezentanţilor jandarmeriei şi poliţiei de frontieră.
Art. 16. (1) Intervenţia la evenimentele semnalate se realizează pe principiul "cea mai apropiată patrulă de locul evenimentului intervine".
(2) Pentru fiecare eveniment la care s-a intervenit se întocmeşte, în mod obligatoriu, "Fişa intervenţiei la eveniment".
Art. 17. (1) La ieşirea din serviciu, membrii patrulelor de siguranţă publică întocmesc un raport cu activităţile desfăşurate, care, împreună cu "Fişa intervenţiei la eveniment", se implementează la structura de poliţie în Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor, denumit în continuare S.N.R.I.
(2) Datele consemnate stau la baza întocmirii analizelor tactice.
Art. 18. Controlul dispozitivului de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se efectuează de către ofiţerii desemnaţi din cadrul structurilor participante.
Art. 19. Analiza eficienţei activităţii de menţinere a ordinii şi siguranţei publice desfăşurate de către patrulele mixte se realizează zilnic de către poliţie, iar un exemplar al sintezei se trimite fiecărei structuri participante.
Art. 20. Conducerea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice revine directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti/şefului inspectoratului de poliţie judeţean sau înlocuitorului legal.
Art. 21. Şefii poliţiilor de sector, municipale, orăşeneşti, secţiilor şi şefii structurilor pentru mediul rural coordonează toate activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice desfăşurate în zona lor de competenţă.

CAPITOLUL III
Organizarea cooperării şi colaborării în activitatea de
menţinere a ordinii şi siguranţei publice

Art. 22. (1) În activitatea de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, Poliţia Română cooperează cu Jandarmeria Română şi Poliţia de Frontieră Română, prin organizarea de şedinţe tactice care vizează schimbul de date şi informaţii de interes operativ, iniţierea, organizarea şi desfăşurarea de acţiuni comune, sarcini specifice menite să conducă la menţinerea ordinii şi siguranţei publice şi asigurarea unui climat de siguranţă civică corespunzător.
(2) Şedinţa tactică se convoacă de către şefii structurilor de poliţie, în funcţie de evoluţia situaţiei operative, stabilită prin consultarea S.N.R.I. şi a analizelor tactice.
(3) În cadrul şedinţelor tactice se urmăreşte evaluarea situaţiei operative, identificarea măsurilor de ordine şi siguranţă publică, a modului de acţiune şi a disfuncţionalităţilor apărute în operaţiunile anterioare, în scopul optimizării angrenării resurselor umane şi logistice în acţiunile viitoare.
(4) Cu această ocazie, se decide asupra activităţilor ce urmează a fi desfăşurate, prin elaborarea planurilor de acţiune, în baza analizelor tactice, întocmite de structurile de analiză a informaţiilor.
Art. 23. (1) La structurile de poliţie, în cadrul şedinţelor tactice, se constituie Grupul de coordonare şi trasare a sarcinilor, denumit în continuare G.C.T.S.
(2) G.C.T.S. are rol de organizare şi decizie şi este constituit din reprezentanţi ai structurilor prevăzute la art. 22 alin. (1), cu rol de decizie, şi un analist din cadrul structurilor de analiză a informaţiilor din raza de competenţă teritorială.
Art. 24. (1) Atunci când situaţia operativă o impune, G.C.T.S. poate angrena, în condiţiile legii, structuri de poliţie aflate în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale, în activitatea de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, prin întocmirea de planuri comune de acţiune sau prin desfăşurarea de acţiuni punctuale, în scopul adaptării permanente a misiunilor la situaţia operativă existentă.
(2) În funcţie de situaţia operativă, pe baza planurilor de acţiune, în activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice pot fi angrenate alte persoane juridice, în limitele legii.
Art. 25. (1) Cu ocazia acţiunilor organizate în zone cu potenţial criminogen ridicat, identificate în cadrul analizelor tactice, instruirea efectivelor angrenate se efectuează de către ofiţerii desemnaţi de şefii structurilor de poliţie şi analişti, în baza produselor analitice puse la dispoziţie de structurile de analiză a informaţiilor.
(2) Acţiunile organizate în zone cu potenţial criminogen ridicat, identificate pe raza a două sau mai multe judeţe, pot fi coordonate şi de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, denumit în continuare I.G.P.R.

CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale

Art. 26. (1) Lunar sau ori de câte ori situaţia operativă o impune, la nivelul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti/inspectoratului de poliţie judeţean se analizează activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute, cu participarea conducerilor unităţilor prevăzute la art. 22 alin. (1).
(2) La această analiză, atunci când se consideră necesar, pot fi invitaţi prefectul, preşedintele consiliului judeţean, preşedintele autorităţii teritoriale de ordine publică, primarii şi reprezentanţi ai societăţii civile.
Art. 27. (1) În termen de 20 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, I.G.P.R. va elabora metodologia de punere în aplicare a acestuia, prin care se stabilesc:
a) modul de organizare a dispozitivului de menţinere a ordinii şi siguranţei publice;
b) modelul "Fişei intervenţiei la eveniment", prevăzută la art. 16 alin. (2);
c) modelul raportului privind activitatea desfăşurată, prevăzut la art. 17 alin. (1);
d) responsabilităţile, pe paliere decizionale, ale structurilor prevăzute la art. 22 alin. (1).
(2) Metodologia se avizează de adjunctul şefului Departamentului ordine şi siguranţă publică şi se aprobă de secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică.
Art. 28. Responsabilitatea asigurării necesarului de efective şi a modului de pregătire al acestora revine conducerilor fiecărei structuri implicate.
Art. 29. Planurile unice de ordine şi siguranţă publică şi planurile de cooperare elaborate în baza ordinelor ministrului administraţiei şi internelor, în vigoare până la data prezentului ordin, precum şi celelalte documente conexe se modifică şi se completează corespunzător măsurilor stabilite prin prezentul ordin.
Art. 30. (1) Necesarul de resurse umane şi logistice în vederea realizării prevederilor prezentului ordin se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Aplicarea prezentului ordin se va realiza etapizat, în funcţie de implementarea S.N.R.I. la fiecare unitate de poliţie teritorială.
Art. 31. Direcţia generală management operaţional, Direcţia generală control şi audit intern şi inspectoratele generale implicate verifică modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 32. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 2 martie 2010.



Happy?

[ Edited Mon Dec 09 2013, 07:50PM ]
Back to top
Boribum
Mon Dec 09 2013, 08:20PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
Chiar atâta masochism încât sa citesc de doua ori acelasi text nu am. Întrebarea era daca ala e "ordinul" ori ba,nu textul în sine,care pe mine personal chiar nu ma intereseaza. Dar înteleg ca nestiind cum sta treaba exact în situatia asta,e imposibil de dat un raspuns.




[ Edited Mon Dec 09 2013, 08:21PM ]
Back to top
Panait
Tue Dec 10 2013, 08:58AM
panait
Registered Member #5015
Joined: Sat Sep 15 2012, 05:00PM

Posts: 161
Thanked 34 time in 27 post
Da. Acela a fost ordinul. Sunt convins ca insisti pt ca ai descoperit o hiba in ordinul respectiv
Si chiar este. Un termen schimba tot sensul ordinului, care face sistemul romanesc (legislativ, politienesc, militar) sa-si dea singur cu tesla-n ...
Parvu Florin, ca Politia sa raspunda la acele intrebari standard (cine, ce, fas, pas) MAI INTAI TREBUIE SA FIE PUSE, dar din moment ce specia jurnalistilor intra in categoria babuinilor nu poti sa ai pretentii.
Nici Politia,nici Jandarmeria nu sunt obligate sa imprastie in stanga si in dreapta ordinul MAI in cauza. Nu pt ca ar fi secret, dar priveste modul de organizare a unor activitati politienesti. Cetateanul nu cunoaste legile care-l privesc pe el, daramite niste OMAI-uri.

[ Edited Tue Dec 10 2013, 08:59AM ]
Back to top
1 User said Thank to Panait for this Post :
 Radu89 (11 Dec 2013, 21:07)
Mihais
Tue Dec 10 2013, 09:51AM

Registered Member #2323
Joined: Mon Nov 30 2009, 11:22PM

Posts: 3943
Thanked 457 time in 321 post
Nu sunt obligate.Dar nici cetatenii cu pricina nu pot fi obligati sa le placa ce se intampla.Si cu atat mai putin sa le placa bataia pe banii lor.
si din neplacere in neobligatie o sa ajungem la ruptura intre organele patriei si zisii cetateni.Pe termen scurt,ghinion cetatenii.Pe termen lung...
Back to top
Boribum
Tue Dec 10 2013, 11:59AM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
Cetatenilor nu le place ce li se întâmpla,dar protestele astea cu pancarte colorate,cu iubita si catelul nu rezolva nimic si nu-i ia nimeni în serios. Pâna nu curge putin rosu,pâna nu dai foc la împaratie,când mai sare câte-un bolovan,se mai îndoaie o autospeciala,mai pleznesc niste capete,atunci da.Pâna atunci însa sistemul te considera "golan","huligan" "element antisocial" sau chiar "terorist" atentator la securitatea nationala.De aceea si sunt apreciate si au efect protestele pasnice în lumea civilizata : caci se stie cum arata protestele violente,alea care dau masura importantei pastrarii cuviintei din partea guvernelor.

@Panait : exact

Manifestatie pasnica :

Back to top
Mihais
Tue Dec 10 2013, 11:13PM

Registered Member #2323
Joined: Mon Nov 30 2009, 11:22PM

Posts: 3943
Thanked 457 time in 321 post
LINK Nu sariti pe mine daca e dpdv juridic o aberatie,ca nu ma pricep la chestii de astea.
Back to top
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.