Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: MAI
 
<< Previous thread | Next thread >>
Politia rutiera...
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
justme
Tue Aug 09 2011, 03:04PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Primit pe mail:

Dispare Politia Rutiera?


ATENŢIE ŞOFERI! Statul face o nouă poliţie să vă amendeze
Sursa: Money.ro, 09 aug 2011, 10:35


Autovehiculele vor fi controlate în trafic de angajaţii unei noi instituţii, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, potrivit unui proiect de Ordonanţă a Guvernului.
Instituţia se va înfiinţa prin reorganizarea Autorităţii Rutiere Române, a Registrului Auto Român şi a Companiei de Autostrăzi şi va fi în subordinea Ministerului Transporturilor.

Potrivit proiectului “inspectorii (noii instituţii-n.red.) au dreptul să oprească orice autovehicul care circulă pe drumul public şi este utilizat la efectuarea transporturilor rutiere”. “Inspectorii pot opri vehiculele, semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers” mai scrie în proiect, în care se mai arată că “în cazul unui control efectuat în trafic asupra unui vehicul rutier, inspectorii au dreptul să pătrundă atât în spaţiul destinat conducătorului auto, cât şi în spaţiul destinat transportului rutier de mărfuri şi/sau persoane”.

Noua instituţie va verifica, pe lângă starea tehnică a maşinii şi actele de transport, inclusiv dovada plăţii tarifului de utilizarea a reţelei de drumuri. Noua instituţie este independentă faţă de orice structură juridică sau de autoritate de reglementare sau de siguranţă rutieră.

Inspectorii au dreptul să imobilizeze vehiculul, să ridice plăcuţele de înmatriculare şi documentele autovehiculului.

Institituţia se va finanţa din taxe şi amenzi.

LINK
Back to top
ALM
Tue Aug 09 2011, 03:43PM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
@ Justme
Deocamdată este doar o ştire despre un proiect de OG. Sunt aspecte îngrijorătore cu privire la drepturile inspectorilor, dar şi acelea care se referă la "independenţa faţă de orice structură". Actualmente eu , cetăţeanul de pe zebră, trebuie să am încredere deplină faţă de service-ul unde fac revizia anuală şi faţă de inspectorii RAR, care efectuează ITP-ul. Primesc nişte documente care dovedesc că eu, cetăţeanul, mi-am îndeplinit obligaţiile, dar aceasta nu înseamnă că service-ul şi inspecţia au fost corect făcute. Noua poliţie, prin efectul legii, cum se va comporta într-un astfel de caz? Sau, se vor limita să-ţi cotrobăie prin maşină până sari cu banu'? Se pare că n-am exagerat prea tare când am scris că trebuie să circulăm cu biblioraftul cu toate actele maşinii la noi. Sau cineva de la guvern citeşte ce scriem noi pe aici?
Back to top
alexius
Tue Aug 09 2011, 04:38PM
Registered Member #2949
Joined: Fri May 14 2010, 03:54PM

Posts: 1048
Thanked 99 time in 79 post
După cum se precizează în articol este vorba doar despre controlul asupra vehiculelor de transport. Un fel de ARR, dar mai şmecheri. Eu ca şofer de maşină sedan nu mă simt vizat
Back to top
ALM
Tue Aug 09 2011, 04:49PM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
@ Alexius
OK, putem să ne culcăm liniştiţi, fiindcă nu ne priveşte. Dar, in cazul unui transportator, întrebarile puse de mine nu sunt tot atât de valabile? Şi, în plus, dacă viitorul inspectorat este independent inclusiv faţă de orice structură juridică, pot să înţeleg că măsurile luate de inspectori nu mai pot fi atacate în Justiţie?
Back to top
alexius
Tue Aug 09 2011, 07:42PM
Registered Member #2949
Joined: Fri May 14 2010, 03:54PM

Posts: 1048
Thanked 99 time in 79 post
Nu cred că nu ar putea fi atacate în justiţie. Dar acum e deocamdată vorba de un proiect care poate nu va fi adoptat. De fapt este vorba de lărgirea autorităţii inspectorilor ARR, pentru a nu mai solicita prezenţa unui agent de poliţie rutieră pentru a opri un autovehicul.
Back to top
0050
Wed Aug 10 2011, 10:57PM
Registered Member #1997
Joined: Mon Jul 27 2009, 12:32AM

Posts: 558
Thanked 8 time in 7 post
LINK



[ Edited Wed Aug 17 2011, 08:19PM ]
Back to top
alexius
Wed Aug 10 2011, 11:14PM
Registered Member #2949
Joined: Fri May 14 2010, 03:54PM

Posts: 1048
Thanked 99 time in 79 post
Acum, nu că aş fi cârcotaş, dar pe cât punem pariu ca maşinuţa asta (Lotus Evora S care atinge suta de km în 4,7 secunde şi atinge 280 de km/h la cei 350 de CP) va şoma în curtea Poliţiei Rutiere şi va fi scoasă doar la acţiuni lunare de control , când mai este chemată presa ? !!!!

Unde mai este acel frumos Mitsubishi Lancer sau BMW seria 3, sau acel Seat ? Pe unde mai ruginesc ?

Chiar cum procedează la oprirea unui autoturism al cărui şofer refuză să oprească la semnalele poliţiştilor din Lotus? Structură bullbar nu are pentru a-l tampona, sau doar se postează în faţa lui şi încetinesc, cu riscul să fie pocniţi din spate?!
Back to top
Kuji In
Thu Aug 11 2011, 12:01AM
Registered Member #1400
Joined: Thu Feb 05 2009, 05:25PM

Posts: 252
Thanked 0 time in 0 post
Acum dupa isprava cu de pe A1 cu jaf armat cu jirofaruri si alte acareturi, sa moar' mama, cand vine potera sau alt similar e posibil sa dau cu puscociu la el, pai dupa ce este atata brambureala, hai in mama ei de treaba, sa mai punem un control, da ce, rutiera si cu aia de la autoritatea rutiera nu mai fac fata solicitarilor?
Back to top
Ghost_dog
Thu Aug 11 2011, 11:57AM
Onoarea mea este loialitatea
Registered Member #1370
Joined: Tue Jan 20 2009, 10:17PM

Posts: 887
Thanked 38 time in 25 post
alexius wrote ...

Acum, nu că aş fi cârcotaş, dar pe cât punem pariu ca maşinuţa asta (Lotus Evora S care atinge suta de km în 4,7 secunde şi atinge 280 de km/h la cei 350 de CP) va şoma în curtea Poliţiei Rutiere şi va fi scoasă doar la acţiuni lunare de control , când mai este chemată presa ? !!!!

Unde mai este acel frumos Mitsubishi Lancer sau BMW seria 3, sau acel Seat ? Pe unde mai ruginesc ?

Chiar cum procedează la oprirea unui autoturism al cărui şofer refuză să oprească la semnalele poliţiştilor din Lotus? Structură bullbar nu are pentru a-l tampona, sau doar se postează în faţa lui şi încetinesc, cu riscul să fie pocniţi din spate?!


Lancerul si Cupra au fost date cu "imprumutul " si sincer eu le-am vazut de cateva ori in misiune , pe A2 cand era aglomeratie la statiile de taxare probabil ptr a ajuta la fluidizarea traficului . Problema este de exemplu la BMW neinscriptionat care a fost aratat presei , CINE mai opreste la acest gen de masina la un control in trafic ?
Back to top
ALM
Sun Sep 18 2011, 02:53PM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
Mi-am propus să las poliţia locală să respire câteva zile (?). Azi am auzit o ştire superbă: între comuna Mărăcineni şi Buzău este o bucăţică din DN2 (E85), 800 de metri cu pod cu tot, unde s-au instalat camere video pentru a prinde răufăcatorii care traversează podul! În ce sens răufăcători? Bucaţica aceea de drum necesită RO-vinietă!!! Astfel că mărăcineanul care vrea să meargă în mahalaua Buzăului sau, buzoianul care vrea să cumpere roşii de Mărăcineni cu maşina, chiar dacă are numere de Buzău, când trece podul şi n-are vinieta este altoit cu o amendă despre care află dupa cinci-şase luni! Dacă-l pune dracu' să treacă podul de mai multe ori până află de prima amendă, a făcut o colecţie de amenzi contravenţionale să-i ajungă pentru toată viaţa. Să nu spuneţi că nu are treabă cu poliţia rutieră, fiind domeniul Administraţiei Drumurilor: primele întrebări ale poliţistului care te opreşte se refera la asigurare şi taxa de drum!

Dacă o să spuneţi că am eu ceva cu poliţia rutieră buzoiană, să stiţi că nu greşiţi! După părerea mea, şi-au greşit cariera: trebuiau să se facă franctirori! Deţin o artă în a sta pitiţi în zone "ciudate" care poate lăsa cu gura căscată restul Poliţiei Rutiere Naţionale. Am deja două "experienţe" cu dragii de ei, cum n-am avut în cei 30 de ani de şoferie. Prima a fost când m-au acuzat că n-am dat prioritate unor pietoni imaginari, pe care nici eu şi nici soţia mea nu i-am văzut. N-au vrut să prezinte nicio probă, dar au zis că dacă-i dau în judecată vin cu poza la "trebunal". Parcă eu nu ştiu cum e treaba cu pixelul albastru, Photo-Shop-ul şi Corel Photo-Paint. Oricum, amenda era infinit mai mică decât plimbarea pe la tribunalele buzoiene, lucru pe care miza şi agentul care rânjea politicos.
A doua întâmplare are şi ea parfum local. Veneam dinspre Râmnicu Sărat pe DN2. Drum bun, poţi să recuperezi ceva timp după ce te-ai târât, din comună în comună, prin Moldova "şea molcomă". Când am ajuns la Poşta Câlnău, tăbliţa indicatoare a localităţii (făra presemnalizare) m-a informat că viteza trebuie redusă imediat la 70 de km pe oră. Cum nu am obiceiul să folosesc frâna pentru încalzirea Universului, am trecut în treapta de viteza inferioară (de la 5 la 3) şi am lăsat maşina în frână de motor. Aşa am scăzut de la 100 la 71 de km pe oră în cca o sută, două de metri, suficient ca să trec pe lângă un al doilea semn, pe care recunosc cinstit că nu l-am văzut, care limita viteza la 50 de km pe oră! Ceasul rău, pisica neagră! Acolo erau pitiţi vajnicii luptatori buzoieni pentru fluenţa şi siguranţa traficului! Aşa că, la ieşirea din comună, mă aştepta zâmbitor agentul Moise Ionuţ. Măcar dacă începea să scrie procesul verbal şi nu mă mai ţinea în soare o juma' de oră până a reuşit să silabisească toate datele personale.

Acum, sunt dator cu o mărturisire: atunci când rutierii buzoieni m-au penalizat pentru pietonii fantomatici, m-am rugat la Dumnezeu să-mi facă dreptate! Nu mi-am închipuit cât de bine primită va fi rugăciunea mea, încât să le fie tăiate drepturile cu 25% şi, după un an, să le dea un Igaş! Dar Doamne, eu n-am pomenit nimic de restul poliţiştilor şi nici de jandarmi! Aşa că, atunci când agentul Ionuţ m-a intrebat dacă vreau să adaug vreo menţiune, l-am întrebat dacă îi pot ura să aibă parte de Igaş încă vreo 5 ani. A zis că nu, că oricum nu-i pasă - el fiind fruncea, aşa ca a scris în locul meu "nu am menţiuni", sau aşa ceva, că şi reţetele medicale sunt mai inteligibile!
Back to top
ŽELJKO
Thu Sep 22 2011, 08:37PM
Omul cu adevarat bun este doar cel care ar fi putut fi rau si n-a fost. (Nicolae Iorga)
Registered Member #2730
Joined: Thu Mar 11 2010, 05:04PM

Posts: 441
Thanked 20 time in 17 post
LINK .o dovada ca se pregateste minutios reorganizarea teritoriala,zic eu.sau nu?
Back to top
мarius
Fri Sep 23 2011, 01:19AM
Registered Member #1850
Joined: Thu May 21 2009, 09:12PM

Posts: 75
Thanked 0 time in 0 post
articol din 9. octombrie 2009
Back to top
ŽELJKO
Fri Sep 23 2011, 09:53AM
Omul cu adevarat bun este doar cel care ar fi putut fi rau si n-a fost. (Nicolae Iorga)
Registered Member #2730
Joined: Thu Mar 11 2010, 05:04PM

Posts: 441
Thanked 20 time in 17 post
da pe adrian nastase l-ai auzit aseara la rtv spunand ca unul din motivele pentru care nu ne-au primit in schengen este ca vor sa treaca politia rutiera si cea de op la municipii?sau am auzit eu prost?
Back to top
Klaus
Fri Sep 23 2011, 10:30PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
justme wrote ...
Institituţia se va finanţa din taxe şi amenzi.

Pe mine aspectul asta ma ingrijoreaza cel mai mult - cum adica, niste functionari ai statului (ARR, RAR si CNADR sunt si in prezent subordonate Ministerului Transporturilor si Infrastructurii) se autofinanteaza si, mai ales, pe seama cui??? A tuturor participantilor la trafic??? Orice suma incasata de institutiile publice se face venit la bugetul statutului, eu daca dau o amenda prin prevenire sau taxez o avizare banii aia se duc la trezorerie, unitatea nu beneficiaza de nici-un leu.
Un alt aspect este acela ca respectivii angajati vor munci din "greu" pentru a-si face planul la amenzi si a-si justifica existenta, adica institutia va fi o capusa pe spatele blegilor de platitori de taxe si impozite. Detinerea unui autovehicul a ajuns sa fie un mijloc de spoliere a detinatorului, platind o gramada de impozite si/sau taxe locale si nationale - impozit la primarie, pe locul de parcare, acciza din pretul combustibilului (mai mult decat costul de fabricatie), rovigneta, RCA, ITP, anvelope de vara/iarna... ce am uitat?

Si statul ce face? Mai inventeaza o institutie care sa ne taxeze

Apreciez ca institutiile existente sunt suficiente si nu trebuie decat sa fie puse sa isi faca treaba corect si in slujba cetateanului ca entitate, nu a statului structura.

Iar cetateanul roman daca vede ca statul isi uita rostul, prefera sa isi ia numere bulgaresti si sa plateasca acolo tot felul de dari pe care, altfel, le-ar fi platit aici daca ar fi fost bine cumpanite. Si in felul asta romanii de conditie mai modesta contribuie la bugetul Bulgariei, in loc ca banii aia sa se regaseasca in taxe, imozite si asigurari platite in Romania. Am fost zilele astea intr-un orasel de provincie si am constatat cu surprindere ca 1/2, daca nu chiar mai multe, din masinile din trafic erau cu numere de BG. O cunostinta isi luase 3 TREI masini, toate pe BG - un Renault Trafic, un Peugeot 607 si un Opel Corsa. Nu mergea decat cu ultima, prima se stricase si reparatia costa cat platise pe ea, iar a doua nu o prea folosea din cauza consumului.

Pana la urma intrebarea mea retorica este ce face statul pentru a-i fi umilului cetatean ceva mai bine, si care cetatean are un venit mediu exprimat in Euro mai mic decat acum cativa ani (cand cineva a venit pe val si ne-a urat sa traim bine). Personal nu ma consider un om gras (ca bugetar ce sunt) catarat in spatele unui om slab (sectorul privat). Cat de gras e bugetarul se vede din salarii si pensii, fiind, de fapt, cel mai costeliv bugetar european. Cura de slabire pentru "omul gras" = bugetar -> salariul taiat, sporuri cat mai putine, disponibilizari etc.


Scuze pentru off-topic, de vina este depresia de vineri seara
Back to top
ŽELJKO
Mon Sep 26 2011, 09:45PM
Omul cu adevarat bun este doar cel care ar fi putut fi rau si n-a fost. (Nicolae Iorga)
Registered Member #2730
Joined: Thu Mar 11 2010, 05:04PM

Posts: 441
Thanked 20 time in 17 post
pana la urma,trece politia rutiera si cea de op,trec in coordonarea dministratiei locale? ia zi tu mariuse,poate stii!v-a dat-o "lunetistul" rau de tot,nu?

[ Edited Mon Sep 26 2011, 09:47PM ]
Back to top
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.