Proiect SEMPER FIDELIS : Forum / topic
https://www.semperfidelis.ro/
en-gb2024-03-28T15:39:53+02:00proiect@nospam.comhourly12000-01-01T12:00+00:00Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00La dezbaterile de ieri pe marginea legilor securitatii, tinute la Intercontinental, a participat, cum era si firesc, un reprezentant al asociatiei - colonelul. Sper ca in cursul zilei de azi sa imi trimita si un rezumat al acelei intilniri. Pina atunci, postez aici legea propusa de liberali (poate fi gasita si pe saitu' guvernului, in format pdf).Secretariatul General al GuvernuluişiDepartamentul pentru Probleme de Securitate NaţionalăLEGEA SECURITĂŢII NAŢIONALE– PROPUNERE DE PROIECT –CAPITOLUL ISecuritatea naţionalăART. 1 (1) Prin securitate naţională se înţelege totalitatea politicilor formulate şi procesul de aplicare a acestora în scopul menţinerii integrităţii statului, a protecţiei populaţiei, a drepturilor cetăţenilor, a mediului înconjurător şi a asigurării stării de legalitate şi stabilitate prin utilizarea instrumentelor politice, economice, diplomatice cât şi militare. (2) Securitatea naţională cuprinde două dimensiuni fundamentale: una internă şi cealaltă externă, internaţională. Securitatea internă se referă exclusiv la instituţiile implicate şi la politicile şi programele implementate de acestea în scopul unei administrări eficiente a stării de securitate pe plan intern. Securitatea externă integrează securitatea internă a cetăţenilor români în contextul internaţional. (3) Securitatea naţională vizează următoarele elemente: a) diplomaţia - pentru cooperarea între aliaţi şi izolarea ameninţărilor prin eforturi concertate.b) capacităţile economice, menite să consolideze cooperarea interstatală;c) menţinerea, pregătirea şi instruirea efectivelor militare la un nivel operaţional corespunzător cu statutul României de membru al Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord;d) implementarea politicilor de apărare civilă şi a măsurilor de pregătire pentru situaţii de urgenţă, cu un aport extins din partea cetăţenilor;e) asigurarea infrastructurii critice, ca vector al mobilităţii şi circulaţiei în sistemul naţional de securitate;f) utilizarea serviciilor de informaţii pentru detectarea, stoparea, sau evitarea ameninţărilor şi vulnerabilităţilor la adresa securităţii naţionale şi a spionajului cât şi pentru protecţia informaţiilor clasificate;g) evitarea, stoparea şi diminuarea poluării pentru a asigura un mediu ambiant corespunzãtor şi pentru a evita apariţia unor evenimente climaterice extreme. ART. 2 Constituie un risc la adresa securităţii statului român, prin conţinutul său dat de ameninţare, vulnerabilitate şi impact, orice acţiune sau situaţie, care produce sau ar putea genera efecte, pe cale naturală sau umană, apreciabile direct prin experienţă sau evaluate indirect prin probabilităţi, care ar modifica în vreun fel situaţia anterioară producerii evenimentului, caracterizată de stabilitate, legalitate şi normalitate.CAPITOLUL IIRiscuri şi ameninţări la adresa securităţii naţionaleART. 3 Constituie riscuri şi ameninţări la adresa securităţii naţionale următoarele situaţii:Punerea în pericol a securităţii naţionale prin:(1) activităţi teroriste, susţinere de activităţi teroriste şi nedivulgarea, în mod deliberat, a unor informaţii care pot contribui la prevenirea unor atacuri teroriste; (2) proliferarea armelor de distrugere în masă şi a vectorilor purtători precum şi a produselor cu dublă utilizare;(3) traficul ilegal cu armament, muniţie, explozivi, produse speciale, droguri şi produse contrafăcute;(4) criminalitatea transfrontalieră, migraţia ilegală, trafic de persoane şi acte de contrabandă;(5) punerea în pericol a ordinii constituţionale prin:a) suprimarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţeanului şi restrângerea exerciţiului acestor drepturi în afara normelor constituţionale şi a celorlalte legi;b) acţiuni violente care subminează puterea de stat;c) spionajul împotriva României;d) constituirea de organizaţii şi susţinerea acestora, care desfăşoară acţiuni şi manifestări împotriva minorităţilor etnice, politice şi religioase sau care militează în favoarea acţiunilor rasiste, xenofobe, antisemite şi anarhice, inclusiv cele de factură revizionist - teritorială şi secesionist – separatistă;6) punerea în pericol a securităţii informaţionale a cetăţeanului, a societăţii şi a statului român prin:a) lipsirea de informaţii de interes public absolut necesare realizării siguranţei cetăţeanului şi a societăţii româneşti în ansamblul său;b) alterarea conţinutului real al informaţiilor cu scopul vădit de a crea panică ori induce tensiuni ori conflicte sociale;c) operaţiuni de agresiune informaţională şi război informaţional cu scopul vădit de a crea conflicte sociale ori pentru destabilizarea statului;d) periclitarea stabilităţii şi securităţii infrastructurilor de comunicaţii şi a serviciilor de comunicaţii electronice şi tehnologiei informaţiei;(7) punerea în pericol a securităţii informaţiilor clasificate;(8) acţiuni concrete pentru subminarea economiei naţionale prin afectarea certă a activităţilor economice cu caracter strategic ori prin distrugerea infrastructurilor critice;(9) atentatele la viaţa, sănătatea, integritatea ori libertatea persoanelor române sau străine care îndeplinesc funcţii de demnitate publică ori sunt personalităţi publice de notorietate şi prestigiu naţional sau internaţional; culegerea de informaţii şi desfăşurarea unor activităţi pregătitoare în scop de atentat;(10) periclitarea capacităţii de apărare a ţării prin: a) elaborarea şi punerea în aplicare a unor strategii, intenţii, planuri generatoare de pericole care vizează apărarea naţională şi securitatea forţelor armate ale României, generate de acţiuni ale serviciilor adverse de informaţii, grupărilor sau organizaţiilor sau structurilor militare ostile, persoanelor, grupărilor sau organizaţiilor teroriste sau criminal;b) crearea unor dezechilibre strategice şi acumulări nejustificate şi ilegale de armament în zonele adiacente României sau ale aliaţilor săi;c) acţiuni ostile la adresa forţelor militare României şi ale aliaţilor săi în zone de operaţii în afara teritoriului României;d) scurgeri de informaţii cu caracter secret, documente referitoare la strategii militare, planuri, hărţi, amplasamente, manevre, efective, armamente;(11) Provocarea, susţinerea, încurajarea şi refuzul nejustificat de a rezolva conflictele locale din vecinătatea României;(l2) Periclitarea securităţii telecomunicaţiilor speciale prin:a) fapte sau atacuri de neutralizare, anihilare, blocare sau diminuare a funcţionalităţii şi fiabilităţii instalaţiilor, sistemelor tehnice de securitate şi protecţie aferente reţelelor şi capacităţilor tehnice de comunicaţie, a amplasamentelor în care acestea se regăsesc;b) penetrarea, întreruperea funcţionării şi distrugerea reţelelor de telecomunicaţii speciale, precum şi interceptarea comunicaţiilor în aceste reţele;c) pătrunderea fără drept în spectrul de frecvenţe radio cu utilizare guvernamentală şi interceptarea comunicaţiilor din acesta;d) afectarea capacităţii operaţionale a sistemului de comunicaţii speciale.CAPITOLUL IIISituaţii şi fenomene naturale care prin amploare şi consecinţe pot genera unele disfuncţionalităţi majore în domeniile economic, social, medical şi ecologic, de natură a afecta securitatea naţionalăART. 4 Constituie riscuri şi ameninţări care pot genera disfuncţionalităţi majore în domeniile economic, social, medical şi ecologic, următoarele situaţii:(1) a) cutremure, inundaţii de proporţii, căderi masive de zăpadă, îngheţ, incendii naturale de proporţii, explozii, schimbări ale climei şi orice alte modificări de natură a afecta infrastructura critică (drumuri, baraje, poduri, care asigură desfăşurarea din punct de vedere tehnic şi logistic a relaţiilor interinstituţionale între segmentul central oficial şi cele regionale).b) epidemii, pandemii;(2) Periclitarea şi subminarea activităţii autorităţilor publice şi a instituţiilor statului prin influenţarea şi deturnarea deciziilor în scopuri contrare legilor în vigoare.(3)Punerea în pericol a securităţii economice prin:a) periclitarea resurselor economice vitale, prin distrugere cu intenţie sau din culpă a unor facilităţi critice, poluare la scară largă sau monopolizarea unei părţi substanţiale din resursele vitale şi gestionarea lor privată; b) lipsirea de protecţie a intereselor economice naţionale;c) blocarea accesului la resursele de energie, la cele alimentare, de apă potabilă şi alte asemenea, necesare supravieţuirii, risipirea ori degradarea acestora;d) subminarea şi sabotarea intereselor economico-financiare;e) degradarea mediului ambiant şi punerea în pericol a securităţii ecologice la nivel naţional şi regional;(4)Punerea în pericol a securităţii sociale prin nerespectarea sau nerecunoaşterea drepturilor unor comunităţi etnice, grupuri de persoane.(5) Punerea în pericol a securităţii medicale prin:a) afectarea sau distrugerea unor părţi ale reţelei care oferă asistenţă medicală;b)afectarea conţinutului depozitelor şi rezervelor de materiale necesare pentru asigurarea stării de sănătate a populaţiei;c)afectarea mobilităţii şi disponibilităţii resurselor medicale (personal medical, echipament de specialitate, medicamente) care necesită deplasare în anumite zone ale ţării, ca urmare a unor situaţii de urgenţă:(6) Periclitarea infrastructurii speciale de securitate prin: a)degradarea sau distrugerea reţelelor magistrale de transport a resurselor energetice şi de alimentare cu apă, a căilor de comunicaţii terestre, a lucrărilor şi amenajărilor hidroenergetice, inclusiv a sistemelor de protecţie împotriva accidentelor şi calamităţilor;b)neconstituirea rezervelor pentru necesităţi umanitare şi intervenţie în situaţii de criză;c)vulnerabilităţi şi riscuri majore existente la nivelul sistemelor de protecţie şi securitate ale infrastructurilor de comunicaţii electronice şi informatice aferente unor instituţii domenii de interes strategic, de natură să genereze situaţii de insecuritate industrială cu consecinţe macroeconomice grave sau de perturbare a funcţionării optime şi în siguranţă a structurilor necesare desfăşurării normale a vieţii sociale şi economice;d) neînlăturarea vulnerabilităţilor şi a factorilor de risc reprezentate de activităţile cu grad ridicat de pericol nuclear, chimic, bacteriologic şi alte asemenea, care pot determina catastrofe ori dezastre;e) limitarea capacităţii operaţionale a statului român, în contextul asigurării şi afirmării intereselor naţionale în domeniul protecţiei şi inviolabilităţii dreptului la libera circulaţie a persoanelor.CAPITOLUL IVRealizarea şi asigurarea securităţii naţionaleART. 5 Securitatea statului român este realizată şi asigurată de către instituţiile şi autorităţile competente, investite în acest scop, după cum urmează:(a) de către serviciile de informaţii şi protecţie pentru riscurile şi ameninţările prevăzute la Art. 3 din prezenta lege;(b) de către structurile specializate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei şi Parchetului General, precum şi de celelalte structuri guvernamentale cu atribuţii în domeniile prevăzute la art. 4 din prezenta lege.ART. 6 Organizarea, coordonarea şi planificarea strategică în domeniul securităţii naţionale, în conformitate cu normele constituţionale, strategiile şi politicile de securitate şi cu dispoziţiile legilor care reglementează în acest domeniu se exercită de către Preşedintele României şi Primul Ministru, cu consultarea Parlamentului în probleme stabilite prin lege specială, potrivit prerogativelor constituţionale şi competenţelor conferite de lege, prin Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi Comunitatea Naţională de Informaţii.ART. 7 Serviciul Român de Informaţii este autoritatea informativă responsabilă, potrivit competenţelor stabilite prin lege, pentru realizarea şi asigurarea securităţii naţionale. În realizarea obiectului său de securitate Serviciul Român de Informaţii derulează activităţi de informaţii şi contrainformaţii pe întreg teritoriul României cu scopul de a preveni producerea situaţiilor de natură a afecta securitatea naţională. ART. 8 (1) Serviciul de Informaţii Externe este autoritatea informativă responsabilă exclusiv în afara teritoriului României pentru securitatea naţională a României, potrivit competenţelor stabilite prin lege;(2) Serviciul de Informaţii Externe desfăşoară activităţi de informaţii, contrainformaţii şi securitate pentru identificarea, cunoaşterea şi prevenirea ameninţărilor externe la adresa securităţii naţionale, asigurarea comunicărilor cifrate cu misiuni diplomatice ale României pentru instituţiile abilitate prin lege să transmită prin cifrul de stat; (3) Serviciul de Informaţii Externe avizează accesul la informaţii clasificate, la cifrul de stat şi la armament pentru personalul român care desfăşoară misiuni de lungă durată în exterior, organizează şi realizează transportul corespondenţei diplomatice, precum şi paza şi apărarea misiunilor diplomatice ale României; reglementează şi relativizează activitatea de control privind protecţia informaţiilor clasificate în cadrul reprezentanţelor României din străinătate.ART. 9 (1) Ministerul Apărării Naţionale, prin structura sa desemnată, este autoritatea informativă militară cu competenţe în domeniul apărării naţionale, în interiorul şi exteriorul ţării; (2) Ministerul Apărări Naţionale este responsabil de elaborarea strategiilor, politicilor şi reglementărilor în domeniul informaţiilor pentru apărare, în care sens planifică, organizează şi desfăşoară activităţi de informaţii, contrainformaţii şi securitate militare, pe timp de pace, în situaţii de criză şi la război şi asigură informaţiile necesare pentru luarea deciziilor politico-militare şi militare în domeniul apărării naţionale. ART. 10 Ministerul Administraţiei şi Internelor organizează şi desfăşoară activităţile de informaţii, şi contrainformaţii strict necesare realizări protecţiei informaţiilor clasificate, misiunilor, patrimoniului şi personalului propriu.ART. 11 (1) Ministerul de Externe, prin departamentele sale specializate, elaborează politica externă a statului român şi contribuie la producerea securităţii prin dezvoltarea relaţiilor României cu aliaţii săi din cadrul Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord;(2) Ministerul de Externe, prin structurile sale specializate informează autorităţile cu privire la cele mai recente evoluţii din mediul de securitate internaţional. Departamentele sale produc şi transmit rapoarte cu privire la problemele de securitate la nivel global şi la politica externă şi de securitate a Uniunii Europene. ART. 12 (1) Direcţia de Protecţie şi Pază este autoritatea responsabilă pentru protecţia demnitarilor români, a demnitarilor străini pe timpul şederii lor în România, a familiilor acestora, precum şi pentru paza sediilor de lucru şi a reşedinţelor acestora;(2) Direcţia de Protecţie şi Pază este structură departamentală în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor. Directorul acesteia are rang de secretar de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor; (3) Autorităţile informative ale statului pun de îndată la dispoziţia Direcţiei de Protecţie şi Pază toate datele sau informaţiile privitoare la atentate care pun în pericol securitatea naţională ori alte ameninţări sau pericole pentru securitatea persoanelor şi a obiectivelor protejate;(4) Direcţia de Protecţie şi Pază organizează şi desfăşoară activitate de contrainformaţii şi de securitate pentru protecţia informaţiilor clasificate, a activităţii şi a personalului propriu.ART. 13 (1) Direcţia de Telecomunicaţii Speciale este autoritatea responsabilă pentru protecţia telecomunicaţiilor speciale ale autorităţilor publice şi ale altor utilizatori prevăzuţi de lege;(2) Direcţia de Telecomunicaţii speciale este structură departamentală în cadrul Ministerului Tehnologiei şi Informaţiilor. Directorul acesteia are rang de secretar de stat în Ministerul Tehnologiei şi Informaţiilor;(3) Direcţia de Telecomunicaţii Speciale iniţiază şi implementează politica de securitate a sistemului de comunicaţii speciale şi de cooperare interagenţii pentru susţinerea funcţiilor statului de guvernare şi de securitate;(4) Direcţia de Telecomunicaţii Speciale organizează şi desfăşoară activitate de contrainformaţii şi de securitate pentru protecţia informaţiilor clasificate, a activităţii şi a personalului propriu.CAPITOLUL VControlul democratic al sistemului de securitateART. 14 (1) Sistemul de securitate şi legalitatea activităţilor din cadrul său sunt supuse controlului şi supravegherii, în condiţiile legii.(2) Controlul şi supravegherea se realizează de către:(a) Parlament şi comisiile parlamentare ale căror competenţe şi forme de control se stabilesc prin lege specială;(b) Curtea de Conturi;(c) Structurile interne pentru controlul legalităţii şi asigurarea juridică a activităţii de informaţii;(d) Organele judiciare, în cazurile şi condiţiile exprese prevăzute de lege. ART. 15 (1) Controlul se realizează de către comisii parlamentare speciale permanente ale Parlamentului asupra activităţii:(a) Serviciului Român de Informaţii; (b) Serviciului de Informaţii Externe;(c) Direcţiei de Protecţie şi Pază; (d) Direcţiei de Telecomunicaţii Speciale;(e) Componentelor informative din structura Ministerului Apărării Naţionale, şi Ministerul Administraţiei şi Internelor;(f) Comunităţii Naţionale de Informaţii.ART. 16 (1) Controlul parlamentar are ca obiect verificarea modului în care autorităţile implicate în producerea şi asigurarea securităţii:(a) Respectă Constituţia şi legile în activitatea pe care o desfăşoară;(b) Furnizează informaţii corecte şi oportune, sau propun măsuri de aplicare a legii factorilor de decizie în drept, după caz;(c) Utilizează, în mod eficient resursele alocate de la bugetul de stat;(2) Controlul parlamentar, organizarea şi funcţionarea comisiilor sunt reglementate prin lege specială şi hotărâri ale Parlamentului.CAPITOLUL VISecuritatea naţională şi informaţiile de profilART. 17 (1) Informaţia de securitate constituie unitatea de referinţă utilizată în domeniul securităţii naţionale. În baza ei se construiesc strategii, se efectuează intervenţii şi se configurează instituţional mediul intern de securitate. Ea este emisă, destinată şi vehiculată numai de organele competente. Vehicularea ei în afara sferei responsabile aduce prejudicii grave pentru securitatea naţională;(2) Sistemul de securitate este principalul destinatar şi beneficiar al informaţiei de securitate. El este primul şi unicul beneficiar al informaţiilor de profil. Sistemul de securitate are instituţii speciale, serviciile de informaţii, pentru a furniza şi proteja informaţiile cu caracter secret. Aceste servicii deţin o evidenţă a informaţiilor clasificate naţionale;(3) Informaţiile de securitate sunt acele cunoştinţe despre persoane, subiecte, fapte, evenimente, fenomene, procese, obiecte, situaţii şi idei exprimate în formă scrisă, audiovizuală, acustică, electronică sau în altă formă utilă pentru percepţia nemijlocită de către om, care poate fi gestionată sau folosită doar de organele competente şi a cărei divulgare sau accesare de către orice persoană neautorizată compromite securitatea naţională; (4) Informaţia de securitate se utilizează în folosul cetăţenilor, pentru a le garanta securitatea şi a evita orice ameninţare la adresa existenţei lor.ART. 18 Activitatea de informaţii pentru securitatea naţională se realizează de către:(a) Serviciul Român de Informaţii, instituţie specializată în domeniul informaţiilor interne; (b) Serviciul de Informaţii Externe, instituţie specializată în producerea şi prelucrarea informaţiilor externe; (c) Direcţia de Protecţie şi Pază, care asigură protecţia demnitarilor români şi străini aflaţi în România şi paza sediilor de lucru şi reşedinţelor acestora;(d) Direcţia de Telecomunicaţii Speciale, care asigură protecţia informaţiilor speciale ale autorităţilor publice şi ale altor utilizatori prevăzuţi de lege. ART. 19 Activitatea de producere, prelucrare şi transmitere a informaţiilor de securitate are caracter de secret de stat. Informaţiile care au acest caracter pot fi comunicate doar în condiţiile prezentei legi. În caz contrar, persoana responsabilă pentru transmiterea unor informaţii de securitate, într-un context neautorizat, răspunde civil sau penal pentru faptele sale, făcându-se vinovată de scurgere de informaţii.ART. 20 Destinatarii informaţiilor de securitate sunt:(a) Preşedintele României;(b) Primul Ministru;(c) Preşedintele Senatului;(d) Preşedintele Camerei Deputaţilor;(e)Preşedinţii Comisiilor Parlamentare de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională şi de control al Serviciilor de Informaţii;(f) Preşedintele Curţii de Conturi;(g) Procurorul General al României;(h) Miniştrii al căror domeniu de resort este vizat de informaţia de securitate;(i) Secretarii de stat, subsecretarii de stat, directorii de departamente direct implicaţi într-o situaţie care necesită informaţia de securitate; (j) Consilierii Preşedintelui României şi ai Primului - Ministru pe probleme de securitate naţională şi apărare;(k) Şeful Statului Major al Armatei;(l) Prefecţii, primarul capitalei şi preşedinţii Consiliilor Judeţene, în probleme locale ce ţin de securitatea naţională;(m) Organele de urmărire penală, atunci când informaţiile de securitate se referă la comiterea unei infracţiuni;(n) Responsabilii militari la cel mai înalt nivel ai aliaţilor NATO, sau ai acelor state care au baze pe teritoriul României, în chestiuni de securitate care privesc Alianţa Nord – Atlantică şi statele care au baze pe teritoriul românesc.CAPITOLUL VIIInformaţiile de securitate şi drepturile omuluiART. 21 Componentele sistemului de securitate îşi desfăşoară activitatea pentru a garanta cetăţenilor români exercitarea deplină a drepturilor şi libertăţilor fundamentale, într-un climat de legalitate şi stabilitate. Ele acţionează în folosul cetăţenilor. ART. 22 Modalităţile de obţinere a informaţiilor de securitate respectă drepturile şi libertăţile omului şi nu aduc atingere vieţii private. Orice persoană este protejată prin lege împotriva oricăror imixtiuni în viaţa privată.ART. 23 Informaţiile de securitate sunt utilizate pentru a proteja viaţa cetăţenilor şi pentru a evita eventualele pericole la adresa existenţei lor. Utilizarea lor eficientă contribuie la consolidarea încrederii cetăţeanului în instituţiile statului.ART. 24 Orice cetăţean care consideră că i s-a îngrădit în vreun fel exercitarea unui drept în contextul obţinerii de informaţii de securitate, pe lângă exercitarea accesului liber la justiţie, are dreptul de a se adresa comisiilor permanente din Parlamentul României, abilitate să gestioneze cazul său.CAPITOLUL VIIISancţiuniART. 25 Crimele şi delictele contra securităţii statului român se sancţionează conform dispoziţiilor din Codul Penal, Titlurile III şi IV.ART. 26 Ofiţerii de informaţii şi organele de conducere ale instituţiilor din cadrul sistemului naţional de securitate răspund în baza legii pentru acţiunile, respectiv ordinele şi instrucţiunile emise de aceştia.CAPITOLUL IXDispoziţii finale:Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial. Orice dispoziţii anterioare cu privire la securitatea naţională se abrogă.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adCred ca merita comentat acest proiect - personal, cred ca e un mare bull shit, o facatura cu paragrafe copiate din celelalte legi, o salata de securitate.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adsi completare - unul dintre motivele principale pentru care vor unii sa puna mina pe STS si SPP il reprezinta resursele materiale si financiare de care dispun aceste institutii. Sint rivnite de mult timp. Mai mult, premierul se alege cu ascultarea telefoanelor, iar presedintele, prin Blaga, se alege cu informatiile intime, direct de la sursa, despre viata vip-urilor.In plus, NICIUNDE un lume nu exista o asemenea lege.In curind vom veni cu un articol-argument in care demonstram ca acesta lege un mare keke!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00meAcademia Catavencu de astazi, 20 septembrie, acorda intreaga pagina 3 conceptiei gresite a ultimului pachet de legi privind securitatea nationala propus de PNL. este curios insa ca nu spune nimic de primul pachet de legi inaintat de Cotroceni. sa intelegem ca il aproba, tacit, pe acela?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00colonelulDin "surse de la Cotroceni" am aflat ca premierul a facut pasul inapoi si a trimis acest "pachet" spre avizare, conform legilor in vigoare, tuturor celor in drept.Daca va uitati pe sticla veti vedea ca mereu unul dintre cei doi comici ai ecranului in domeniul securitatii, Stejarel si Marius Oprea, vorbesc fara noima despre CNSAS sau alte institutii istorice in loc sa puna burta pe carte si sa invete...Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00free skye cam greu la varsta lor colonele sa mai invetze cate ceva, mai bine prefera sa-si dea cu parerea la unele televiziuni, dar se pare ca si realizatorii emisiunilor respective s-au cam saturat de fetzele lor.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00colonelulVom vedea cum se vor implica in aceste dezbateri proaspetii directori din SRI si SIE. Mai ales Buratino de la SIE care atunci cind era consilier pe probleme interne s-a implicat in rapirea din Irak! Ce stia el despre actiunile pe teritorii straine? Sau se pricepea la jurnalistica si ca atare avea competenta necesara....Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00colonelulLa Palatul Victoria acest "pachet" pare a fi cel mai greu digerabil. Varianta cu trecerea STS la MAI ma ingrozeste gindindu-ma ca nimeni nu citeste mai bine legea STS-ului, caci ar afla ca este unica autoritate in domeniul reglementarilor telecomunicatiilor speciale, in timp ce ANRC este autoritatea pentru telecomunicatiile publice si private. In conformitate cu reglementarile internationale in domeniu nici un minister nu poate fi si autoritate nationala de reglementare, el avind unica misiune de implementare a POLITICILOR guvernamentale in domeniul de competenta!In opinia mea totul nu este decit joc de glezne pentru ca intram intr-o grava "coliziune" cu reglementarile internationale in domeniu ( am semnat niste acorduri in acest sens) iar pe de alta parte STS este considerat de specialistii de la NATO, si chiar de americani, ca un exemplu de institutie care "impaca si capra si varza" in aceasta parte a Europei din perspectiva telecomunicatiilor speciale. Ucraina a fost invitata sa se inspire din experienta STS-ului, la sugestia NATO!!!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00WittmannMie mi se par mai grave neclaritatea pachetului de legi in privinta mai multor aspecte ce tin de:- stabilirea clara a categoriilor de persoane ce pot fi suspuse activitatilor prevazute in art. 39 din Legea activitatii de informatii...- durata pastrarii informatiilor obtinute- conditiile in care datele si informatiile pot fi transmise organelor judiciare pentru a fi folosite ca probe in cursul procedurilorIn privinta asta, pachetul de legi, desi e un pas inainte fata de cel al presedintelui navigator, e foarte "obscur" si lasa loc la o marja de interpretare inacceptabilaRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adNu poti introduce modificarile tale pe variantele plecate de la guvern, ca sa le bagam pe site? O sa mai lucram si noi pe ele, mai ales ca ne bucuram sa regasim foarte multe dintre propunerile noastre in aceste forme - e un pas inainte.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00blackwaterVad ca strategia asta ofera cateva amanunte despre desfasurarea unor activitati de protectie a unor demnitari, dar nu vad nimic despre un Management integrat al crizelor ca sistem unic de comanda....valabil si in cazul unui atac real terorist, cu victime, ostatici, dezastre samd.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00dorobantTare subiect, frumos abandon! Art.16 este sublim si art.20 devastator ...Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00dorobantun singur lucru nu este prevazut in lege: cine si cum controleaza pe cei care "securizeaza" informatia de interes national, public au privat!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00echotendinta globala in chestiuni de securitate nationala este centralizarea spre un control eficient al informatiilor si actiunilor. Poate ar merita deschis un topic pe astfel de tematica - ce e mai bine pentru sanatatea unei natiuni: mai multe institutii cu conducere si control diferite, sau cat mai putine cu una sau doua zone de conducere si control?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00dorobantecho> una singura institutie controlata de ... toate institutiile! se poate asa ceva ?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00echobre nenicilor, care va mai bagati la pariu? ca ne provoca fratele seven pe chatbox (si mai vreau sa mai beau niste beri) !lol Eu zic ca trece pachetul in luna asta de suspendare, cu mici modificari. M-as incumeta si la pariu pe modificari. !lolRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00dorobant... la art.3 (10) pct. "a" ... ma intreb care ar putea fi citez "generate de acţiuni ale serviciilor adverse de informaţii" acele servicii adverse! Unde ne putem adresa pentru a afla, ca sa ne ferim de ele!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00WittmannCEDO a constatat ca Legea 51/1991, care permitea procurorilor sa intercepteze abuziv convorbiri telefonice private, nu este conforma cu Conventia EuropeanaReferitor la hotararea Dumitru Popescu impotriva Romaniei (Nr. 2), acesta a apreciat ca dreptul la respectarea vietii private i-a fost incalcat datorita interceptarii convorbirilor sale telefonice. "In ceea ce priveste articolul 6, acesta a fost invocat deoarece reclamantul a considerat ca a fost condamnat pe baza unor mijloace de proba (ascultarile telefonice) care nu au fost obtinute conform dreptului intern si articolului 8 din Conventie. In privinta articolului 6 din Conventia Europeana, Curtea a constatat ca acesta nu a fost incalcat. Insa, referitor la articolul 8 din Conventie, Curtea de la Strasbourg a constatat ca acesta a fost incalcat datorita faptului ca Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala nu este conforma cu Conventia Europeana, intrucat nu asigura un grad minim de protectie impotriva arbitrariului, cerut de acest articol al Conventiei. Astfel, Curtea a aratat lipsa de independenta a autoritatii competente (procurorul) pentru autorizarea ascultarilor, lipsa unei limite temporale stabilite de lege, absenta oricarui control a priori sau a posteriori al masurii de ascultare a convorbirilor de catre un judecator. Astfel, CEDO a evidentiat faptul ca dreptul intern nu obliga nici serviciile secrete, nici procurorii sa depuna la dosarul de urmarire penala documentatia care a stat la baza solicitarii, respectiv autorizarii interceptarilor. CEDO a observat si inexistenta garantiilor pentru protejarea caracterului intact si complet al inregistrarilor si distrugerea lor, evidentiind faptul ca legea nu obliga procurorul sa precizeze numarul de telefon ascultat si nici nu prevedea situatiile in care informatiile obtinute prin interceptarea convorbirilor telefonice puteau fi distruse", se mai arata in comunicatul MAE referitor la decizia CEDO. Curtea Europeana a aratat, potrivit Mediafax, si lipsa de independenta a autoritatii care ar fi putut sa ateste realitatea si fiabilitatea inregistrarilor, intrucat aceasta era SRI, aceeasi autoritate care era insarcinata cu interceptarea comunicatiilor, Curtea apreciind ca este necesara existenta unei autoritati publice sau private independente de cea care a efectuat ascultarile. "Curtea a salutat modificarile legislative indicate de Guvern in observatiile sale, dar a reliefat faptul ca acestea au fost introduse ulterior momentului faptelor. CEDO a constatat si faptul ca, in ciuda modificarilor aduse Codului de procedura penala, si in prezent masuri de supraveghere pot fi dispuse de procuror, conform procedurii prevazute de articolul 13 din Legea nr. 51/1991, care nu a fost inca abrogata, aratand si faptul ca, intr-o decizie recenta, Curtea Constitutionala a statuat ca acest articol este in conformitate cu prevederile Constitutiei, invocand caracterul special al Legii nr. 51/1991. In ambele hotarari, Curtea Europeana a decis sa nu acorde reclamantului nicio suma cu titlu de satisfactie echitabila, in opinia sa constatarea incalcarii articolelor 3 si 8 din Conventie reprezentand o reparatie suficienta."Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00enforcer[http://www.gardianul.ro/2007/05/04/editorial-c27/legile_secu_un_accelerat_senatul_ultima_gara-s94077.html] ?!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00AltairDeci pana la urma vor sa o treaca asa cum era prezentata in emisiune?Jesus!Apropos ca mi-a mai atras ceva atentia.Stimatul prim ministru nu a comis cumva un act de tradare in conditiile in care a cerut mai mult sau mai putin direct demisterea presedintelui,persoana in fata careia a depus juramantul?SI in caz ca presedintele ar fi demis,nu ar fi lovit de nulitate acest juramant si deci intregul guvern ?! :|Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00enforcergura pacatosului adevar graiesteRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00enforcerse pare ca se ingroasa gluma [code][http://www.gardianul.ro/2007/05/09/actualitate-c24/contract_prenuptial_psd_ia_tvr_pnl_ia_sie-s94320.html/code] . de fapt e de stiut ca atunci cind apele sunt tulburi gunoaiele ies la suprafata.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00batranuOameni buni, am trait sa o vad si pe asta. Pe drumul spre Ploiesti, e pe dreapta la un moment dat un panou d'ala marele, albastru la culoare (al cui o fi???? ?! ) pe care era poza lu' nea' Baselu si un NU mare rau. Fratilor, eu stiam ca o campanie electorala se desfasoara cu "VOTATI branza" si nu cu sloganul "NU VOTATI cascavalu'". E rau de tot daca am ajuns pe aici si chiar nu prea stiu cum sta treaba cu legea.Si apoi, am intrat cumva in vreo campanie electorala si nu stiu io???? Parca nu vin alegeri, ci un amarat de referendum, la care oricum se "banuiesc" rezultatele. E prevazuta campanie electorala pentru asa ceva?! Chiar imi pare rau ca din mers nu am avut posibilitatea sa-i fac o pozna, ca merita vazuta.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00om simplubre batrine, te faci ca nu stii ca traim in tara in care da e de fapt nu si invers, unde legea e nelege si invers, unde meritul e nemerit si invers, unde prim ministri sunt invers si invers....iar ma pacalesti :-)Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00batranuDa mai om simplu. Dar sunt un optimist de felul meu (in primul rand) si sper la mai bine.In al doilea rand sunt roman si ma doare rau cand vad curvasaria de la nivel inaltRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00mihaiecho wrote ...bre nenicilor, care va mai bagati la pariu? ca ne provoca fratele seven pe chatbox (si mai vreau sa mai beau niste beri) !lol Eu zic ca trece pachetul in luna asta de suspendare, cu mici modificari. M-as incumeta si la pariu pe modificari. !lol mie mi-a zis mama in copilarie sa nu joc niciodata carti cu un tip pe nume "doc",sa nu mananc la un restaurant pe nume "la mama" si sa nu fac pariuri cu un tip ce-si spune "echo"Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00batranuDar e prea josnic, d-na Daniela. Toate valorile umane sunt calcate in picioare si terfelite. La nivelul la care se pretind acesti oameni, ar trebui sa se gandeasca si la omul de rand, ce vede si ce intelege.Stiu, sunt mai mult decat idealist, dar ma doare sufletul cand vad cum sunt incalcate cele mai elementare norme de bun simt.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adbatranu, se numeste campanie negativa si se practica dintotdeauna in lume, in diferite forme. E mai usor sa dai cu pietre, decit sa iei pietrele si sa construiesti ceva cu el. Se bazeaza pe apetenta pentru circ a stupid people si nici in ziua de azi n-a ajuns sa atinga forme prea rafinate fiindca nu e nevoie. Eu o numesc jungle campaign si recunosc faptul ca atunci cind nu ai la dispozitie profesionisti in domeniu (iar in Romania nu exista), este chiar indicat sa folosesti asemenea strategii.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00AltairPai daca era cu NU banuiesc ca era pro Base nu? Ca aici la noi prin si pe langa Arad s-a umplut de panouri publicitare albastre din alea mari pe care scrie ca s-a schimbat ca e obsedat de putere si inca ceva si sa votam DA.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00om simplujungle campaign = jungle Romania = orice fara lege = jungla !ne doare pe multi batrine, da asa e in democratie cu dureri la inceput, si cu optimism si bine la sfirsit (si eu sunt incurabil de roman optimist)."Romani, votati NU !"psaltair>au pus panouri si la Pincota ? mai e trenuletul electric ?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00echobre mihai, le mai nimeresc si eu din greseala ... dar nu zic niciodata hop pana nu vad parleazul cu ochii mei.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Altair@om simplu: habar n-am ca n-am ajuns pe acolo.Trenuletul mai merge din cate stiu.Probabil e tot ala de cand lumea,tot verde si ruginit.Adica are un look asa de camuflajRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00WittmannTribunalul Bucuresti (TMB), Sectia Contencios, a decis vineri ca Serviciul Roman de Informatii trebuie sa-i plateasca lui Dinu Patriciu 50.000 lei noi cu titlul de daune morale, in dosarul in care omul de afaceri a chemat SRI in instanta pe motiv ca i-ar fi interceptat ilegal convorbirile telefonice.La randu-i, SRI a instiintat Tribunalul Bucuresti ca "nu a solicitat si nici nu a obtinut de la organele competente acte privind autorizarea efectuarii unor activitati de interceptare pe numele sau cu privire la persoana juridica reclamanta (Rompetrol - n.r.)", dar a admis, totusi, ca a ascultat telefoanele omului de afaceri Dinu Patriciu timp de un an si trei luni, incepand cu anul 2003. Serviciul Roman de Informatii a mai aratat ca a trimis informari la Presedintia Romaniei, primul-ministru, ministrul economiei si comertului, ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control si presedintele Consiliului Concurentei, "in legatura cu existenta unor indicii referitoare la implicarea reclamantului Dan Costache Patriciu sau a altor persoane, manageri sau angajati ai Rompetrol, in activitati de natura sa constituie amenintari la siguranta nationala a Romaniei". SRI a mai precizat ca informatiile obtinute din ascultarea telefoanelor omului de afaceri au fost clasificate "secret de stat", cu nivelul de secretizare "strict secret". O parte dintre acestea au fost transmise procurorilor si au fost declasificate in vederea folosirii lor ca probe in solutionarea dosarului penal numarul 111/D/P/2004. LINKOare vor trage alesii invataminte din asta? :?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adnormal ca de la mine si de la tine din buzunar se va plati ... ~:( poate singurul lucru bun este ca s-a creat un precedent si data viitoare poate ca SRI va fi mai atent cind va face interceptari. Eh, zic si io, ca-i weekend si soare afara....Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00AltairSigur ca da........si marmota invelea ciocolata in staniol.Se pare ca au mai gasit o cale sa bage ceva banuti in buzunar.(de la buget,de la popor,nu conteaza)Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00WittmannProbleam nu e la SRI, caci e f. posibil ca interceptarile sa fi fost efectuate conform legii. Aici parchetul greseste cel mai mult cand refuza sa prezinte autorizatiile de interceptare pe motiv ca ar fi "informatii clasificate''. Iar apararea SRIului in proces a fost sub orice critica, caci ar fi trebuit sa cheme in garantie DIICOTul la solicitarea caruia au fost facute toate acele activitati.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adwittman, nu cumva exista si motive serioase pentru o astfel de clasificare?.....si DIICOT n-a fost chemat in proces?????Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adFelicitari, colonele! Legea securitatii se va comasa cu cea a actvitatii de inf, contrainf si protectie (exact cum tot spui de la aparitia acestui pachet), iar SPP si STS ramin sub CSAT. Baga o stire pe chestia asta, mon cher.Oricum, iata un exemplu de CSAT sanatos ... Sa vedem restructurarile acum.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00colonelulMultumesc pentru felicitari! Imi pare rau ca m-am indoit de nea Nicu dar se pare ca el a vrut sa rupa o data pisica pentru a mai linisti spiritele si a permite acestor institutii sa-si vada in liniste de atributiile legale.Sa nu ne bucuram prematur caci avizul CSAT-ului este consultativ iar Parlamentul poate ranforsa fiecare lege dupa dorinta lui. Stiti prea bine ca nici chiar presedintele nu poate promulga alte variante decat cele impuse de Parlament. Sunt insa convins ca grupul de meseriasi din PSD au avut un cuvint greu in atitudinea din CSAT.Ma bucur sincer ca ratiunea a invins pasiunea politica. La noi, din pacate. in loc sa demonstram NERV POLITIC ne rezumam la NERVI POLITICI!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00corysi totusi ce se intampla cu SPP daca da avizul Parlamentul??Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adcory, e drept ca inca mai pot aparea surprize interesante, avind in vederea ca se va plimba pachetul prin parlament.... dar cred ca anul asta toata lumea isi poate vedea de treaba fara a mai avea grija acestor legi.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Wittmann[quote].... nu cumva exista si motive serioase pentru o astfel de clasificare?.[/quote117932018]Prin "motive serioase" vrei sa zici "motive intemeiate" sau doar "serioase pentru unii"?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adlol - nu-i asa ca e retorica intrebarea ta?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00coryse plimba ,e bine zis numai k nu prea cred k isi vor vedea de trb /se pare k unii au un mare interes pentru aceasta lege.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00enforcerLINK se pare ca n-a fost sa fie asa cum au dorit unii :!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00enforcerLINKRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00AltairBai care imi spuneti si mie ce mare smecherie e treaba asta cu demilitarizarea politiei,serv de inf si ce s-o mai fi demilitarizat?Care e avanjaul,sau motivul? Si pt ce ii mai tin pe jandarmi militarica oricum se pare ca sunt singurii inafara de mapn?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adflexibilitate, adaptabilitate la noile riscuri de securitate bla bla bla...plus ca in general, in tarile membre in comunitatile internationale de securitate, doar armatele mai sint in regim militar ... cam asta-i ideea.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Altairpai acuma stiu ca suna frumos,dar flexibilitate,adaptabilitate nu spun mai nimic.chestiile astea trebuie argumentate chiar si sumar.ma inseleu sau in state toti sunt militari?o alta chestie pe care as vrea s-o supun dezbaterii ar fi: de ce avem nevoie de politie si jandarmerie ca institutii separate?asta nu provoaca cumva o inflexibilitate?franta si italia folosesc sistemu dar germania si sua mi se pare ca nu.nu ar fi mai bine sa fie o singura institutie?si ca bonus,pun pariu ca jandarmii(pe langa ca ar deveni politisti) s-ar bucura ca in fruntea institutiei nu ar fi numai nenorociti cu un intelect discutabil,moravuri usoare,si comportamente animalice.ar fi niste persoane niscaiva mai inteligente si mai diplomate.mie mi se pare ca capii politiei sunt mai discreti si mai abili decat cei ai jandarmeriei.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00WittmannAltair wrote ........ma inseleu sau in state toti sunt militari?Te inseli, e taman pe dos. 8) Tot ce inseamna lege si ordine (law enforcement - politie locala, districtuala, statala si federala) e institutie civila. Pana si unele structuri ale armatei sunt demilitarizate (v. NCIS)Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00KhalounyNavy Crime Investigation Scene,dak nu ma inshel asta inseamna NCISRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Altairpai atunci de ce au grade militare?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Roxana Itoti sunt agentiRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00WittmannAltair wrote ...pai atunci de ce au grade militare?Pai cine a zis ca ar avea grade militare?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Altairpai sergent,locotenet,capitan ce sunt?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00WittmannAsa sunt denumirile, insa structura nu este una militara. De exemplu gradul imediat superior al sergentului este locotenentul, apoi capitanul si comisarul, ceea ce nu este cazul in fortele armate. Apoi in politie, politistul cel mai de jos, care a iesit de pe bancile Academiei este numit "ofiter". Pe scurt este doar o preluare de termeni, fara niciun echivalent cu gradele militare.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Altairbine si la ei in armata,dupa sergent(major,staff etc) urmeaza locotenentul (2 class).e ca si plt la noi.dar mi se parea ca ceva nu era coser,ca lipseau din grade.:) oricum mersi de infoRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00DavidVa salut, stimati semperisti! Va rog sa imi dati niste lamuriri:1. Care este Strategia Nationala de Securitate in vigoare? Tipul actului, emitent, nr, an etc.2. Care este Strategia Nationala de Aparare in vigoare? Tipul actului, emitent, nr, an etc.3. Ce proiecte de strategii (aparare si securitate) se afla in dezbatere?Am studiat Hotararea Parlamentului nr. 30/2008 privind aprobarea Strategiei nationale de aparare a tarii, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 799 din 28/11/2008. De asemenea, am citit cateva proiecte sau documente de lucru furnizate de Cotroceni/C.S.A.T - 2006, 2007, 2010 etc. Nu am, deocamdata, acces la o baza legislativa, iar informatiile de pe net nu sunt tocmai clare. H.P. 30/2008 nu abroga explicit precedenta Strategie de aparare, iar in privinta Strategiei de Securitate Nationala lucrurile imi par si mai incurcate, deoarece sunt destule materiale "de uz didactic" emise de Cotroceni/C.S.A.T, dar despre care nu am detalii legate de "forta" lor juridica.Sunt confuz si, probabil, ignorant, dar poate ies mai lamurit de pe SF.ro...Btw, sper ca am nimerit topicul potrivit...Multumesc!Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00ex-adLINK - strategia de securitate nationalaLINK - strategia nationala de apararecit despre actele normative din domeniu in dezbatere, sint ceva mai multe, o parte fiind grupate in pachetul ala despre care s-a tot vorbit prin presa de o gramada de vreme... o sa incerc diseara sa ti le insir...Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00trueprideHotararea Parlamentului 30/2008 este un act prin care Parlamentul aproba un document respectiv SNAp:"Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 799 din 28/11/2008Avand in vedere solicitarea Presedintelui Romaniei, adresata celor doua Camere ale Parlamentului, pentru aprobarea Strategiei nationale de aparare a tarii, in temeiul prevederilor art. 65 alin. (2) lit. f) din Constitutia Romaniei, republicata, ale art. 5 din Legea nr. 473/2004 privind planificarea apararii si ale art. 1 pct. 27 din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului,Parlamentul Romaniei adopta prezenta hotarare.Articol unicSe aproba Strategia nationala de aparare a tarii, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.Aceasta hotarare a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta comuna din 4 noiembrie 2008, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata. "Noua Hotarare pentru aprobare este din cate stiu eu inca din 2010 la comisii.Pana sa avem un nou astfel de act de aprobare pentru strategia din 2010 actul precedent ramane si este in vigoare.Am gasit un articol de ziar stiri.rol.ro destul de bun privind istoria SNAp aprobata in 2008. Socotiti va rog cat a durat sa aprobe in 2008 SNAp-ul si va las pe dvs sa va dati seama cam cat va mai dura pana se va aproba SNAp din 2010."Potrivit Legii nr. 473 din 4 noiembrie 2004 privind planificarea apărării, articolul cinci, "Strategia Naţională de Apărare a Romaniei este documentul de bază care fundamentează planificarea apărării la nivel naţional. Preşedintele Romaniei, in termen de cel mult 6 luni de la data depunerii jurămantului, prezintă Strategia naţională de apărare Parlamentului, care o dezbate şi o aprobă, prin hotărare, in cadrul unei şedinţe comune".Parte a Strategiei naţionale de securitate, Strategia Naţională de Apărare a ţării trebuia să fie prezentată incă din iunie 2005, partidele parlamentare reproşandu-i şefului statului că nu a venit in faţa Legislativului cu un astfel de document. Reproşurile partidelor s-au intensificat in 2006- momentul in care preşedintele a adus in discuţie legile siguranţei naţionale, opoziţia acuzand faptul că nu se poate vorbi despre modificarea legislaţiei in domeniu atata timp cat nu există o strategie de apărare. De altfel, faptul că nu a trimis documentul Parlamentului in termenul legal a fost una din culpele ce i s-au imputat preşedintelui Băsescu in documentul prin care aleşii erau solicitaţi să se exprime asupra cererii sale de suspendare, iniţiate in 2007, de PSD.In aprilie 2006, CSAT stabilise că Ministerul Apărării Naţionale va fi ministerul care se va ocupa de elaborarea, in termen de 60 de zile, a Strategiei Naţionale de Apărare a Ţării. Preşedintele explica, la vremea respectivă, că se va forma o echipă inter-departamentală formată din reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, ai Serviciului Roman de Informaţii şi Serviciului de Informaţii Externe, ai Ministerului de Finanţe şi ai altor instituţii din subordinea Guvernului. Obiectivul stabilit atunci era ca prima variantă a documentului să fie elaborata in 45 de zile pentru ca in următoarele 15 zile membrii CSAT să poată face eventuale observaţii, astfel incat, in termen de 60 de zile, Strategia să fie prezentată Parlamentului spre aprobare, conform articolului 65 din Constituţie.Actuala Strategie de Apărare Naţională a fost adoptată de CSAT pe 17 aprilie 2006. Plenul reunit al Parlamentului a dezbătut documentul pe data de 14 octombrie 2008. "Sper sa va fi lamuritEdit: una din propunerile parlamentului pentru modificare ar fi introducerea rezervei operationale respectiv asa zisii "militari de weekend"Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00trueprideScuzati intrazieriea, numai acum am apucat sa ma uit atent peste problema asadar, de notat ce spune/scrie ex-ad, la care mai adaug:Aceste doua acte desi relativ bine conturate nu reprezinta in totalitate SSNR si SNAp.Argumentabil, pozitie sustinuta de unii autori la care achiesez si eu, exista un ansamblu de norme juridice ce reglementeaza acest domeniu iar doar acest ansamblu integral ar trebui sa poarte denumirea de STRATEGIE.Vad ca in speta viziunea este inversa adica aceste doua acte ar dori sa fie o sinteza.Forta juridica a unui act normativ este dat de catre organul emitent.Csat-ul este un organ prin excelenta executiv dar conform Legii 494 / 2002 Csat-ului i se atribuie o superioritate fata de restul organelor executive(v. art 3: n exercitarea atribuţiilor ce îi revin Consiliul Suprem de Apărare a Ţării emite hotărâri, potrivit legii, care sunt obligatorii pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice la care se referă. Acestea răspund, în condiţiile legii, de măsurile luate pentru punerea lor în aplicare).Simplificand as amplasa CSAT-ul pe o scara a ierarhiei legale sub Parlamentul Romaniei.De interes ar mai fi:Pachetul de legi privind siguranţa naţională:-Legea privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe-Legea privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii-Legea securităţii naţionale a României-Legea privind activitatea de informaţii, contrainformaţii şi protecţie-Legea privind statutul profesional şi de carieră al ofiţerilor de informaţiiLegile privind organizarea si functionarea Mapn, MAI, legile specifice privind functionarea structurilor din subordine la care se aduga statutul cadrelor.Cum securitatea nationala se intinde cat se poate de mult de interes ar fi si legislatia in materie fiscala plus institutiile din subordinea MF abilitate in combaterea faptelor ce pot constitui amenintari al siguranta nationala.Aplicabil si ministerului justitiei cu structurile din subordine.Ca fapt divers, bibliogafie pentru o teza de doctorat.Edit: o parte din legi se gasesc pe cdep.ro / senat.roRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00Davidtruepride wrote ...Aceste doua acte desi relativ bine conturate nu reprezinta in totalitate SSNR si SNAp.Argumentabil, pozitie sustinuta de unii autori la care achiesez si eu, exista un ansamblu de norme juridice ce reglementeaza acest domeniu iar doar acest ansamblu integral ar trebui sa poarte denumirea de STRATEGIE.Vad ca in speta viziunea este inversa adica aceste doua acte ar dori sa fie o sinteza.Forta juridica a unui act normativ este dat de catre organul emitent.Csat-ul este un organ prin excelenta executiv dar conform Legii 494 / 2002 Csat-ului i se atribuie o superioritate fata de restul organelor executive(v. art 3: n exercitarea atribuţiilor ce îi revin Consiliul Suprem de Apărare a Ţării emite hotărâri, potrivit legii, care sunt obligatorii pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice la care se referă. Acestea răspund, în condiţiile legii, de măsurile luate pentru punerea lor în aplicare).Simplificand as amplasa CSAT-ul pe o scara a ierarhiei legale sub Parlamentul Romaniei.Este motivul principal pentru care am apelat la ajutorul SF. Multumesc!Cand vorbeam de forta juridica a unor norme, ma gandeam la statutul lor: in vigoare sau abrogate, caduce sau desuete. Si ma mai gandeam la Monitorul Oficial ca la un tablou general al legislatiei de acest nivel...Acum, cred ca firesc este sa existe un document care sa proiecteze principiile Strategiei de Securitate Nationala (sau Strategiei Nationale de Securitate?...) si un document care sa contina principiile Strategiei Nationale de Aparare, iar acestea, odata validate de Parlament, sa fie explicitate in legi speciale, de punere in aplicare.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00trueprideSa le luam pe rand:Forta juridica insemna strict actul normativ in raport cu celelate acte, adica o ierarhie legala.Cred ca dvs va referiti limita temporala a aplicarii legii adica faptul ca o lege este sau nu in vigoare.Unica metoda pentru a "scoate" din vigoare o lege este abrogarea expresa sau tacita prin act contrar.Caduciatea nu este o optiune, acesta forma de neaplicare a unor dispozitii este caracteristica conventilor civile intre parti exemplul clasic fiind decesul legatarului inaintea testatorului.Desuetudinea nu este iarasi o optine, nici un modus operandi specific legii scrise ci mai degraba sistemului common law, respectiv cutumiar.Legea scrisa ramane in vigoare pana este abrogata.Referitor la desuetudine avea Profesorul Ioan Deleanu un argument destul de bun:Prin reducere la absurd: desuetudinea ca forma de excludere a aplicarii unei legi inseamna inaintarea in instanta a unei cereri prin care se solicita "neaplicarea unei legi pentru ca nu se aplica" - argument invalid si comic oarecum. Revenind la subiect, nu stiu sa existe la ora actuala un act normativ executiv ce sa transpuna in fapt o strategie ad-integrum.Din aceste motive am considerat ca ciudat numirea unui singur document "strategie"- din partea autorilor celor doua acte, poate mai degraba politica pentru securitate nationala ori politica nationala de aparare.Spre exemplu daca strategia nationala de securitate cere o mai mare flexibilitate SRI, un nou statut al cadrelor SRI poate fi in act normativ ce transpune pe plan real si executiv ulterior politica de "flexibilizare".La fel daca strategia nationala de aparare solicita imperativ marirea capacitatii de a desfasura misiuni aeriene un acord de achizitie a unor avioane multirol este in fapt transpunerea acestei politici pe plan real. Actlele cu pricina, desi multe, cred ca le puteti gasi sub forma de legi in vigoare respectiv proiecte legislative pe situl parlamentului.In rest va sunt la dispozitie pe forum pentru alte nelamuriri deigur in masura priceperii ori nepriceperii mele.Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00DavidBun, la limita temporala a aplicarii legii ma refeream. Asa cum am spus mai sus, am citit H.P. 30-2008 privind aprobarea Strategiei nationale de aparare a tarii, document aprobat de Parlamentul Romaniei la solicitarea Presedintelui Romaniei. Acest document, evident, nu este acelasi cu cel considerat in vigoare. Intrebarea mea este: H.P. 30-2008 privind aprobarea Strategiei nationale de aparare a tarii a fost abrogata expres (prin ce act?) sau tacit (prin ce act contrar?) ?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00chimistulRedescopăr, că trăim într-o țară a absurdului...Citesc și eu linistit pe ici pe colo câte ceva ,și dau peste d-na sau d-ra Raisa Ekaterina Ivatenko fostă Simona Ela Fica ,(nu este prima dată când dau peste ea) ...iar aceasta afirmă că Președintele României nu are dreptul să primească informații secrete....Având în vedere numele rusesc pe care și la luat precum și backgroundul duce automat la concluzia: alt postac putinist.Mă apucă însă curiozitatea și mă uit pe legea indicată, recte Legea 51/1991 privind Securitatea Naționala a României.... Ca să vezi surpriză, articolul 11 din lege, care stabilește beneficiarii informațiilor din domeniul securității naționale, este exact cum spune doamna cu nume rusesc: canci Prezident printre beneficiari. Ca să fiu sigur, mai deschid un site cu juridice și caut și acolo... surpriza naibii, textul apare identic...Din textul celor doua articole rezultă clar, așa cum puteți citi mai jos, că Președintele României nu este nominalizat între beneficiarii informațiilor din domeniul securității naționale și conducătorii organelor cu atribuții în domeniul SN nu pot aproba comunicarea unor astfel de informații către el.Știu unii vor sări și vor spune că legea securității naționale se completează cu actele normative ale CSAT și ale accesului la informații clasificate , bașca că Președintele României este și Președintele CSAT, autoritate naționala care potrivit Constituției administrează politica de apărare și securitate naționala...ce mai rămâne așa cum am spus ... țară a absurduluiNu vreau să elaborez în continuare pe posibila ilegalitate rezultată din aceste aspecte, pentru că, în toate statele, principalul și marele beneficiar al informațiilor din SN este, de obicei, președintele sau, câteodată, șeful Guvernului (cazul Germaniei, Marii Britanii, etc.). Dar dovadă mai clară privind limitele intelectuale (că doar nu pot să pomenesc public de cretinismul cronic și imbecilitatea genetică) ale legiuitorilor români (și aici nu-i includ doar pe parlamentari) nu cred că "se există".Art. 10(1) Activitatea de informatii pentru realizarea securitatii nationale are caracter secret de stat.(2) Informatiile din acest domeniu nu pot fi comunicate decat in conditiile prezentei legi.Art. 11(1) Informatii din domeniul securitatii nationale pot fi comunicate:a) presedintelui Senatului, presedintelui Camerei Deputatilor, precum si comisiilor permanente pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala ale celor doua camere ale Parlamentului;b) ministrilor si sefilor departamentelor din ministere, cand informatiile privesc probleme ce au legatura cu domeniile de activitate pe care le coordoneaza sau de care raspund;c) prefectilor, primarului general al Capitalei, precum si conducatorilor consiliilor judetene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru probleme ce vizeaza competenta organelor respective;d) organelor de urmarire penala, cand informatiile privesc savarsirea unei infractiuni.(2) Comunicarea informatiilor se aproba de catre conducatorii organelor cu atributii in domeniul securitatii nationale.(3) Prevederile art. 10 privitoare la apararea secretului de stat se aplica in mod corespunzator tuturor persoanelor prevazute la alin. (1) lit. a)-d).LINKRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00djebel@Chimistul, vezi ca in aceeasi lege, recte L51/1991 modificata si completata-2014, la art. 7 se pomeneste de CSAT si spune cam asa:Consiliul Suprem de Aparare a Tarii are, in domeniul securitatii nationale, urmatoarele atributii: a) analizeaza datele si informatiile obtinute si evalueaza starea securitatii nationale; b) stabileste principalele directii de activitate si aproba masurile generale obligatorii pentru inlaturarea amenintarilor prevazute in art. 3; c) stabileste modalitatile de valorificare a informatiilor referitoare la securitatea nationala; d) analizeaza rapoarte si informari referitoare la modul de aplicare a legii privind securitatea nationala; e) aproba structurile organizatorice, efectivele si regulamentele de functionare ale Serviciului Roman de Informatii, Serviciului de Informatii Externe si Serviciului de Protectie si Paza; f) aproba cheltuielile operative destinate realizarii securitatii natioanle. Cine sta in capul mesei la CSAT? Ah, da!Edit: Ca sa nu existe dubii:-Legea 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei LINK-Legea 415/2002 privind organizarea si functionarea CSAT LINKRe: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00chimistul@djebel , în aliniatul 4 am specificat acest lucru , dar rămâne întrebarea (dacă nu o fi secretul lui Polichinelle) e ce legiuitorul nu a trecut la Art.11 ,care stabilește beneficiarii informațiilor din domeniul securității naționale pe Președintele Romîniei ca și principal benefiaciar al informațiilor?Re: Legea securitatii nationale
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1120
2024-03-28T15:39:53+02:00djebel@Chimistul, cu scuzele de rigoare, am trecut ca o briza peste "cele doua articole" amintite.Bun, acum sa revenim si sa facem analiza pe text. La art.6, alin. (2) din L51/1991, scrie foarte clar: "(2)Activitatea pentru realizarea securitatii nationale este organizata si coordonata de catre Consiliul Suprem de Aparare a Tarii", deci nu trebuia sa-l nominalizeze pe presedinte. Daca ne uitam la ilustrele personaje amintite la art11 din L51/1991, observam ca ele nu fac parte din CSAT. Ca sa nu existe dubii, propun ca sa schimbam art.11 cam asa: "Informatii din domeniul securitatii nationale pot fi comunicate si...".