Proiect SEMPER FIDELIS : Forum / topic
https://www.semperfidelis.ro/
en-gb2024-03-29T19:40:14+02:00proiect@nospam.comhourly12000-01-01T12:00+00:00112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Urmand sfaturile administratorului ex-ad am deschis acest topic! Haideti sa vedem daca ne ajuta sau nu acest 112 !!! Am sa incep eu prin a va prezenta o intamplare petrecuta pe data de 20.10.2009, la orele 00.30, langa Azuga, cand, din cauza ca autoturismul imi luase foc din cauze necunoscute, am apelat la serviciul 112! Intamplarea: in jurul ore 00.30 rulam pe DN1 dinspre Brasov spre Bucuresti. Cand ma aflam in localitatea Azuga mi-a izbugnit o flacara de sub volan. Am tras masina la acostamentul drumului, am intrerupt contactul si am procedat la stingerea flacarii cu extinctorul din dotarea masinii. Acesta s-a terminat dupa circa "3 fasuri" ! Flacara se extindea! Am apelat la serviciul 112! Am fostintrebat daca sunt victime si unde ma aflu comunicandu-mi ca vor ajunge pompierii imediat! Dupa cca 30 de minute am apelat din nou 112! masina era deja la faza de explozii repetate! Cei de la dispecerat mi-au comunicat ca echipajele sunt pe drum!...........este adevarat ca au venit dupa alte 10 minute! Masina era scrum!.......vi se pare normal??????Astept sa povestiti si intamplarile voastre!Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Radu89Azi( 11 februarie ) este ziua Europeana a Numarului unic de urgenta 112 112 Salveaza viata , protejeaza cetateanul si proprietatea.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Klaus@Coffeeman - atata timp cat pe 08.02.2013 au dat un comunicat de presa LINK si sunt trecuti in organigrama Ministerului Mediului, Padurilor si Schimbarilor Climatice la capitolul Unitati subordonate, alaturi de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului si Administraţia Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării” LINK , GNM existaRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00IllusionistTi se pare normal sau nu ?... nu stiu ce relevanta are intrebarea, sigur ca toti vrem ca dupa ce am comunicat problema pe care o avem, in secunda 2 sa beneficiem de ajutorul de care avem nevoie, dar "iezista o iesplicatie!" : inoperabilitatea sistemului din diferite motive, cum ar fi factori umani sau de sistem.Mai concret si in speta....un apel pe 112 pentru un scandal mai mare dureaza pana este inregistrat si lamurita situatia....pana se transmite celor in masura sa raspunda ( in functie de situatie )politie; politie si jandarmi; politie si ambulanta; politie, jandarmi si ambulanta ... iti alegi pe care vrei de aici si te gandesti ca de la 112 se transmite la dispeceratul inspectoratului judetean ( de orice natie este el ), iar daca esti cu probleme la Cuca Macaii si din cauza subordonarii de tip nspectorat-detasament-pluton/sectie.....trece cam mult timp unde mai pui ca poate cei competenti in zona pot fi plecati cu alta treaba ( sau se scarpina) si uite asa timpul trece in defavoarea cui? .... raspuns corect!:P ... a ta!!!Si ma gandesc ca se va aduce in discutie ca in orice subiect discutat in tara asta....sa schimbaaaaaam, sa mai gandim o strategieeee, sa mai elaboram un protocooool ( si sa complicam si mai mult )eu zic ca e destul de ok, se mai poate lucra dar esentialul este ca mentalitatea, gandirea ar trebui..sa zicem reformate...fiecare om in parte ca ei sunt buba nu sistemul ( ca sistemul e facut de ei si daca e pana acolo constituit din ei !Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00hiperboloidulParvu Florin wrote ....... Inca ceva: o prietena, operatoare la 112, imi povestea urmatoarea situatie: apel de urgenta, il preia, "112, ce urgenta aveti?" , persoana care sunase spune: "Ia p**a!", asta dupa ce mai sunase de inca 4-5 ori in ultimele 10 minute. Replica operatoarei exasperate, care a riscat chiar si o pedeapsa disciplinara, fiindca in nici o situatie nu ai voie sa te enervezi si sa te comporti altfel decat prevad protocoalele, mai ales ca orice convorbire e inregistrata: "Da-i-o ma-tii, ca stie mai bine ca mine ce sa faca cu ea!" Domnu Parvu ati reusit sa ma binedispuneti! Aveti o gandire pragmatica si sunteti dotat cu simtul umorului, ceea ca ma indreptateste sa afirm ca sunteti un pompier "atomic". Aveti perfecta dreptate, sa-ti ia foc masina pe soseaua dintre Azuga si Sinaia reprezinta un ghinion dublu; o data ca o masina cuprinsa de flacari arde ca o torta in maxim 15 minute si a doua, ca daca pompierii prind aglomeratie pe sosea, poti sa te gandesti deja sa-ti cumperi alta. Cunosc si eu vreo 20 de operatoare de la 112. Toate mi-au spus acelasi lucru: sunt asaltate de apeluri injurioase. S-au mai domolit dobitocii de cand s-a introdus sistemul de localizare a chematorului si cu toate astea, smecherii scot SIM-ul din telefonul mobil si suna asa ... ca sa se dixtreze. Astia sunt manelistii, cu ei defilam. Asemenea specimene ar trebui sa locuiasca in grote si sa comunice prin toaca sau focuri ca indienii apasi, ca porumbeii sau cainii stafeta ar fi prea mult pentru ei. Ce sa-i faci, s-au ieftinit serviciile de telefonie mobila, acu` orice grohaitor are acces la aceasta inventie minunata a mintii omenesti, numai ca in loc sa se bucure de ea, incarca serviciul unic de urgenta - 112 cu apeluri injurioase. N-ai cu cine stimabile ... niste manelisti! In fine, hai ca am pledat destul pentru 112, dar poate ca al`data o sa va povestesc si despre necazurile acestui sistem, fiindca are destule hibe, care insa n-au nicio legatura cu faptul ca pompierii n-au ajuns la timp sa-i stinga masina unui nefericit.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00dorobantBun subiect ! Din punctul meu de vedere, sunt 3 componente care fac sa functioneze sistemul, sau care provoaca intarzieri.1. Componenta tehnica - asta e cel mai usor de introdus, pus in functiune si exploatat. Tehnica functioneaza, nu poti da vina pe tehnicieni ... si nici pe tehnica ...2. Legislatia in domeniu - ca orice legislatie, este conceputa pentru a incurca ce e cat se poate de clar si simplu si pentru a face imposibila orice problema oleaca mai complicata ...3. Factorul uman - asta e cea mai cea ... de la operatoarea care inregistreaza apelul si cere detalii, inainte de a pune in miscare rotile, pana la "specificul national", in care toti cei implicati cer detalii cat mai multe inainte de a pune rotile in miscare, pentru ca poate e treaba "celorlalti" si nu a lui ... principiul ar trebui sa fie unul simplu - mai bine ne agitam chiar daca nu e neaparat nevoie - decat sa constatam ca s-ar fi putut rezolva mai repede, mai bine si cu mai putine pagube. Nooo ! Noi ne uitam intai la costuri, dupa aia la legalitate si abia la urma, daca ... la diminuarea pagubelor si a pericolului ! Singurul parametru ar trebui sa fie eficienta ! Banuiala mea e ca asta e unicul parametru care nu se apreciaza si nu se cuantifica !Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:001\*pun si eu punctul4. interoperabilitatea institutiilor ce compun acest serviciu, aici suntem extrem de deficitarice n-au inteles cei ce coordoneaza si au structurat acest servviciu, este ca, 112 este mai mult decat un numar de telefon unde anunti o problema, inca ne omoara mentalitatile defecte si orgoliile dintre institutiiRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00un jandarmCele mai penibile raspunsuri primite de la operatorii 112 iarna,cand erau masini inzapezite...Va aduceti aminte?Iarna nu-i ca vara...Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00IllusionistLINKRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00apkahDin cate stiu eu 112 este un serviciu de URGENTA.Masinile inzapezite pe trotuare nu pot fi comparate cu un om care moare daca nu i se acorda ajutor de specialitate in scurt timp....Asta nu inteleg multi oameni ca 112 se apeleaza in cazuri de gravitate peste medie..sa zicem. Adica daca baba Eufrosina suna la 112 ca i s-a blocat pisica in copac nu se poate compara cu un accident rutier.Dar din pacate oamenii isi vad problemele ca fiind cele mai importante , si altii pot sa moara....Nu ne putem comparat cu americanii care au servicii imense ca numar si fonduri.La noi sunt mai putine.Luati un orasel de marimea Calarasiului de exemplu.Cate masini de pompieri are?10.. ?Sa spunem.Daca 10 babe cheama pompierii pentru pisicile de prin pomi , iar al 11-lea apelant are un incendiu , credeti ca pompierii vor mai veni in timp operativ ?Eu zic ca populatia ar trebui sa priceapa rolul 112 ca numar de urgenta.Parerea mea...,,Serviciul de Urgenta 112 are ca obiectiv salvarea: - v i et i i - p r o p r i e t a t i i - m e d i u l u i ,,Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00IllusionistAr trebui sa avem pe forum pe cineva care lucreaza acolo si sa ne spuna cum privesc dansii termenul "urgenta"! Ar fi interesant de stiut si chiar util!Eu unul am presimtirea ca "urgenta" nu este definita special pentru acest serviciu, iar in virtutea dorintei de a salva viata, proprietatea si mediul, nu se va face vreo departajare intre urgente, acestea fiind preluate in totalitate din cauza imposibilitatii de a evalua situatia la adevarata ei valoare din scaunul unui operator 112 de la STS !Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00recul.Suni la 112. Daca zici ,,veniti repede ca moare mama`` automat operatoare te va plasa la operatoare de la ambulanta. Aceasta iti va pune aceleasi intrebari ca si prima operatoare. De aici se ia legatura cu cea mai apropiata unitate de ambulanta de la locul solicitarii. Ambulanta locala este alertata, aceasta porneste inspre locul solicitarii. In acest timp, din dispeceratul judetean de ambulanta se suna pe numarul de pe care s-a facut solicitarea pentru a confirma problema. Daca nu se mai poate lua legatura cu acest numar, eventual se suna la politia din zona respectiva pentru informatii: exista persoana respectiva in baza de date, se cunosc problemele, etc. Daca nu se poate confirma sesizarea, ambulanta este intoarsa din drum. Acelasi lucru se intampla si in cazul pompierilor si a politiei. Urgentele sant clasificate sub forma culorilor:Verde - pisica blocata in copac, transport interclinic, etc. Se pleaca cu autospecialele cu avertizarea vizuala.Galben - minor blocat in apartament, fractura de membru, etc. Se pleaca cu autospecialele cu sistemele de avertizare pornite (optic si sonor).Rosu - incendiu, stop cardiorespirator, etc. Se pleaca cu sistemele de avertizare pornite. Exemplu: se da un caz despre un traumatizat in urma unor violente. In mod normal ar trebui sa porneasca o ambulanta si un echipaj de politie. Se ajunge la locul interventiei si constati ca un cetatean are capul spart dar nu te poti apropia din cauza multimii necooperante. Trebuie sa suni in dispecerat, care la randul lui suna in dispeceratul politiei, care la randul lor trimit un echipaj, care la randul tau trebuie sa-l astepti. Un alt caz frecvent intalnit: evenimentul se afla la limita dintre raionul A si raionul B. Se trimit 2 echipaje din fiecare raion de interventie inspre locul solicitarii pe principiul cine ajunge primul. Astfel, nu de putine ori se intampla sa ajunga doua echipaje de acelasi fel pentru acelasi caz. Cam asta ar fi in mare, poate altcineva are mai multa rabdare sa explice:DRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00kagulasDin cate stiam eu (si nu sunt cel mai in masura) acest serviciu se bazeaza pe inter-operabilitate (adica suni 112 si daca ai incendiu iti fac legatura cu ISU, daca ai scandal cu sectia de politie cea mai apropiata si bsij sau dgjmb, daca este accident cu politia rutiera).Speta: Undeva in Bucuresti, am iesit cu un grup de prieteni intr-un club, in centru. La plecarea spre casa, pe o strada oarecum laturalnica, am vazut urmatoarea scena: 5 jand. incercau sa linistesca 4 betivi care venisera sa ia cu "japca" o prostituata revendicata "ca prietena" de unul din cei 4. Pt curva (scuze pt expresie) intervenisera si parintii ei. M-am apropiat discret, m-am prezentat si i-am intrebat daca putem sa ii ajutam cu ceva. Mi s-a spus politicos ca se descurca singuri, desi scandalul se agrava. Unul din jand. intreba: Sefu ii linistesc? Raspunsul invariabil era: Ordinul este sa nu interveniti, dispeceratul spune ca este treaba Politiei. Vazand aceasta stare de fapt am sunat 112 fara a-mi declina gradul si functia, am descris situatia operativa (in mare) si raspunsul a fost: "AJUNGE UN ECHIPAJ IN 3-4 MINUTE".Probabil fara sa-si dea seama nu a intrerupt microfonul operatoarea a spus "SUNT SCANDALAGIII AIA DE LA NR.9. O SA SE CALMEZE SINGURI DUPA CE ISI FAC NUMARUL". Am asteptat aprox. 30 min.si nu a venit nimeni. Dupa ceva timp scandalul a fost dezamorsat de jandarmi (dupa ceva timp am aflat ca oarecum din cauza legislatiei in vigoare si a unui cdt care tinea de scaun, erau legati de maini si picioare.Fiind un topic "112", vreau sa tin sub atentia voastra actiunea operatoarei.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Pârvu FlorinSAS wrote ...Urmand sfaturile administratorului ex-ad am deschis acest topic! Haideti sa vedem daca ne ajuta sau nu acest 112 !!! Am sa incep eu prin a va prezenta o intamplare petrecuta pe data de 20.10.2009, la orele 00.30, langa Azuga, cand, din cauza ca autoturismul imi luase foc din cauze necunoscute, am apelat la serviciul 112! Intamplarea: in jurul ore 00.30 rulam pe DN1 dinspre Brasov spre Bucuresti. Cand ma aflam in localitatea Azuga mi-a izbugnit o flacara de sub volan. Am tras masina la acostamentul drumului, am intrerupt contactul si am procedat la stingerea flacarii cu extinctorul din dotarea masinii. Acesta s-a terminat dupa circa "3 fasuri" ! Flacara se extindea! Am apelat la serviciul 112! Am fostintrebat daca sunt victime si unde ma aflu comunicandu-mi ca vor ajunge pompierii imediat! Dupa cca 30 de minute am apelat din nou 112! masina era deja la faza de explozii repetate! Cei de la dispecerat mi-au comunicat ca echipajele sunt pe drum!...........este adevarat ca au venit dupa alte 10 minute! Masina era scrum!.......vi se pare normal??????Astept sa povestiti si intamplarile voastre!Lucrand in bransa, o sa incerc sa explic ce cred ca s-a intamplat . Din capul locului vreau sa va spun ca nu incerc in nici un fel sa scuz si cu atat mai putin sa acuz pe nimeni, asta cu atat mai mult cu cat ii dau totala dreptate unui bun prieten, dispecer la pompieri la Dambovita, care obisnuieste sa spuna urmatorul lucru; "Pe om il doare in spit de orice explicatie pe care i-o putem da, oricat ar fi ea de intemeiata! Lui ii pasa de un singur lucru: ca i-a ars casa si ca noi nu am facut nimic sa-l ajutam! "Cred ca ar trebui sa incep cu faptul ca din experienta mea, in situatii ca cea descrisa de tine, perceptia timpului e extrem de alterata, si cred ca nu sunt necesare prea multe explicatii pentru aceasta situatie, si cu atat mai mult cu cat intamplarea a avut loc cu ceva timp in urma, evenimentele nu iti mai sunt atat de proaspete in minte, iar cele, in opinia ta, 40 de minute in care ai asteptat pompierii sunt de fapt vreo 20-25-30. De fapt, aceasta situatie se poate verifica extrem de usor, fie dupa desfasuratorul abonametului tau, daca ai abonament, fie dupa inregistrarile de la 112. Sa revin... Dupa parerea mea, filmul evenimetelor a fost cam urmatorul: ai sunat la 112, operatoarea ti-a cerut timp de minim 2, maxim vreo 4 minute niste informatii sumare despre eveniment. Te las pe tine si va las pe voi sa decideti daca solicitarea acestor informatii e justificata in contextul in care mai mult de 80% din apelurile la 112 sunt glume proaste sau alarme false! Dupa asta, operatoarea te-a pasat dispeceratului pompierilor de la Ploiesti, care ti-au cerut si ei informatiile necesare in vederea luarii unei decizii. Alte intre 2-3 si 4-5 minute. Dispecerul de la pompieri a sunat la Sinaia, i-a transmis dispecerului local informatiile culese de la tine, alte 1-2 minute. In unitatea de pompieri suna alarma, oamenii sar din paturi sau de pe scaune, se reped pe scari, se echipeaza, seful garzii de interventie primeste informatiile pe baza carora decide cu ce autospeciala pleaca la interventie, autospeciala iese pe poarta unitatii de pompieri. Totul mai inseamna inca intre 2-3 si 4-5 minute. Pompierii au plecat la drum, si aici intervine cea mai mare doza de neprevazut. De la Sinaia la Azuga sunt cam 15 km, daca evenimetul s-a petrecut intr-o zi in care drumul nu e aglomerat la acea ora si masina care a plecat la drum e o masina buna, distanta va fi parcursa undeva cam in 10 -12 minute. Daca ai avut nesansa sa-ti ia foc masina vineri noaptea, cand sensul spre Brasov e aglomerat, sau/si masina cu care pompierii au plecat la drum e vai zilele si steaua ei, cele 10-12 minute se tansforma usor in 20, 25 sau chiar mai multe minute. Acum, daca ne apucam sa adunam, o sa rezulte minum 17 si maxim 41 de minute. In realitate, asa cum ti-am spus la inceput, timpul real e undeva la jumatatea celui foarte optimist si a celui foarte pesimist. Cam asa stau lucrurile... dati-va cu parerea unde se poate umbla, pentru ca reactia sa fie mai prompta...A! Sa nu uit! Apropo de alarme false, eu insumi am umblat dupa incendii imaginare in miezul noptii, si ma rog, tot sunt la serviciu, nu-mi pasa prea mult daca stau in curte sau bananai pe strazi cautand lucruri care se petrec numai in inchipuirea unora, dar orice deplasare a autospecialei inseamna bani cheltuiti, si in situatia unei alarme false, bani aruncati! Inca ceva: o prietena, operatoare la 112, imi povestea urmatoarea situatie: apel de urgenta, il preia, "112, ce urgenta aveti?" , persoana care sunase spune: "Ia p**a!", asta dupa ce mai sunase de inca 4-5 ori in ultimele 10 minute. Replica operatoarei exasperate, care a riscat chiar si o pedeapsa disciplinara, fiindca in nici o situatie nu ai voie sa te enervezi si sa te comporti altfel decat prevad protocoalele, mai ales ca orice convorbire e inregistrata: "Da-i-o ma-tii, ca stie mai bine ca mine ce sa faca cu ea!"Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Pârvu FlorinDaca tot m-am bagat in seama in topicul asta asta, hai sa va spun unde mai pot fi furate cateva minute, pentru a eficientiza activitatea celor care intervin.Protocolul impune ca in momentul in care operatoarea de la 112 preda cazul Politiei, Ambulantei sau Pompierilor, fisa de caz sa fie completa, dar sunt si fete istete care la cazurile serioase, unde sunt convinse ca nimeni nu face glume proaste, predau cazul imediat dispeceratelor fortelor care intervin, completand fisa de caz in paralel cu alarmarea acestor forte. Aici e o problema de experienta, fler, instinct si disponibilitate de a incalca reguli.Mai departe... sunt foarte dese situatiile in care cei care suna la 112 sa anunte o urgenta sunt fie extrem de surescitati, si din aceasta cauza oarecum incoerenti, fie de o inteligenta care il determina sa spuna ca evenimentul de petrece la "Vasile al lui Purcoi la poarta", iar cand dispecera il intreaba "Satul si comuna?", el raspunde cu numele unui catun care nu e nici pe harta si nici nu figureaza nicaieri in numenclatorul localitatilor. Aici e iarasi vorba de talentul de scoate niste informatii utile in ambele situatii sau in altele si mai si care mai pot aparea. In continuare voi vorbi numai despre interventia pompierilor, fiindca numai in bransa asta am experienta. Este foarte adevarat ca uneori sunt cazuri in care din diverse motive, obiective sau subiective, pomierii pleaca greu din curte si ajung greu la interventie. Unul din motivele pentru care se intampla asta este faptul ca cele mai multe autospeciale pe care le avem sunt niste harburi care ar fi trebuit casate de o gramada de vreme, si care le pun creierii pe bigudiuri celor de la atelierele de reparatii. Un alt motiv pentru care pompierii intarzie la interventii este starea proasta a drumurilor, precum si aglomeratia de pe sosele. O mentiune speciala trebuie facuta pentru rarele, ce-i drept, cazuri in care diversi conducatori auto, ca soferi nu pot sa le spun, trateaza girofarul si sirena autospecialei cu maxima durere-n ..., ba chiar, poate nu va vine sa credeti, am avut odata un caz in care insul, ofuscat din el stie ce motive, n-a vrut sa ne lase sa-l depasim si pace! Mergea cu 30 de km pe ora, pe mijlocul benzii, se facuse o coloana de o suta-doua de metri in spatele lui, noi eram prima masina dupa el, si uite asa ne-am tarat vreo 5 km, pana ce soferul nostu a prins un moment favorabil si a reusit sa il depaseasca. Colac peste pupaza, mai mergeam si la o descarcerare, care ulterior s-a dovedit a fi un caz destul de grav! Seful meu din acea vreme, in ciuda faptului ca in mod normal e una dintre cele mai calme persoane pe care le cunosc, dupa ce l-am depasit, urla la soferul nostru sa opreasca, ca vrea sa-l omoare pe nenorocit! La fel de adevarat este si faptul ca sunt situatii, imi place mie sa cred ca nu multe, asta din orgoliu profesional, in care pompierii se misca greu numai si numai din cauza proastei organizari si de ce nu, a indolentei! Ca sa sustin asta, o sa va povestesc faptul ca un bun prieten de-al meu, dispecer, ii injura cumplit pe pompierii de la o garda de interventie, carora le daduse alarma cu 10 minute inainte si pe care i-a sunat sa afle daca au ajuns la locul interventiei, si ei de-abia plecau, fiindca a auzit in telefon sirena autospecialei. Omul meu sunase pe fix, la sediul respectivei garzi. De-asta eu personal sunt adeptul cat mai multor camere de supraveghere, montate si la serviciu, si pe strada!Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00zorgprimul lucru care trebuia făcut era să scoţi bornele de la baterie;sistemul este bun însă depinde în proporţie destul de mare de cei care îl deservesc şi experienţa lor;dispecerii ISU apelează subunitatea în raionul căreia se află respectiva situaţie de urgenţă înainte de a se încheia convorbirea cu apelantul probabil primul lucru aflat este adresa (cei cu auz mai fin aud discuţia în fundal pe staţii ), cel puţin în Bucureşti aşa se întâmplă;nu în ultimul rând modul cum sunt întreţinute hârburile de maşini din dotare şi cât de bine îşi parchează unii cetăţeni maşinile (au fost cazuri la intervenţii când au fost linii de 100-200 de metri);reţeaua de hidranţi stradali, în cazurile când există de cele mai multe ori nu are apă, sau dacă are apă nu are presiune şi atunci când are şi apă şi presiune (la marile centre comerciale) vine un d*****c de pândar şi zice că seful adică administratorul nu îţi dă voie să iei apă ( şeful nu ştie legea deşi ”nemo censetur ignorare legem” (tot pomenea cineva de absolvenţii de drept );concluzia? spor la stins incendii! dacă o mai rămâne cineva.Să trăiţi bine!Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Heffzorg wrote ...reţeaua de hidranţi stradali, în cazurile când există de cele mai multe ori nu are apă, sau dacă are apă nu are presiune şi atunci când are şi apă şi presiune (la marile centre comerciale) vine un d*****c de pândar şi zice că seful adică administratorul nu îţi dă voie să iei apă ( şeful nu ştie legea deşi ”nemo censetur ignorare legem” (tot pomenea cineva de absolvenţii de drept );concluzia? spor la stins incendii! dacă o mai rămâne cineva.Să trăiţi bine!La 1, 2, 3 autoturisme, parcate kiar si la 200 m, nu iti trebuie mai mult de 9000 l de apa, deci, cel putin in cazul autoturismelor, nu-ti trebuie hidranti. Insa, daca totusi iti trebuie si te-ai gasit sa alimentezi de la un centru comercial, problema nu este ca nu te lasa paznicul...ca nu-ti desface furtunul de la hidrant, ci ca e posibil sa fie oprite pompele (daca au presiune mare cel mai probabil au statie proprie de pompare).problema cu 112 este ca spui aceeasi poveste de doua ori, desi este nevoie...prima data operatorului de la 112, ca sa aleaga dintr-o lunga lista de situatii de urgenta, pentru ca apoi calculatorul sa-i spuna pe cine trebuie sa alerteze, iar a doua oara in conferinta cu toate agentiile care intervin... una peste alta, este un serviciu extraordinar, cu singura mentiune ca ar trebui sa selecteze mai bine situatiile de urgenta si sa nu mai paseze toate apelurile...referitor la timpul de raspuns...oricine cunoaste ce masini au pompierii nu ar trebui sa se mire... cunosc o subunitate bucuresteana care are limita raionului de interventie la aproximativ 50 km (repet...bucuresteana) si au avut timpi de raspuns si de 60-90 minute...asta presupunand ca au ajuns la interventie cu toate masinile functionand...ce sa-i mai zici omului caruia i-a ars casa, mai ales daca a mai fost si cineva surprins in casa...e dureros...Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Klausapkah wrote ...Serviciul de Urgenta 112 are ca obiectiv salvarea: - v i e t i i - p r o p r i e t a t i i - m e d i u l u i.Chestia asta cu mediu chiar nu o inteleg. Si cred ca nici 112. In dispecerate nimeni nu este competent pentru a face ceva in acest sens. Garda Nationala de Mediu prin Comisariatele Regionale/Judetene are oameni pe teren numai la Paste, cand se fac activitati la iarba verde, altfel nu am sesizat prezenta lor... in mediul ambiantRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00CoffeemanDomnule Klaus, chiar nu s-a specificat despre care mediu este vorba.:) Garda Nationala de Mediu nu stiam ca mai exista, pentru ca au mai fost chestii prin tara, care erau de competenta lor, sau macar sa-si dea cu parerea, lucru care nu s-a intamplat.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Radu89Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Radu89Romtelecom va furniza echipamente de 6,4 milioane lei pentru sistemul de urgență 112Romtelecom va furniza Serviciului de Telecomunicații Speciale, operatorul sistemului de apeluri de urgență 112, echipamente IT&C în valoare de 6,45 milioane lei, care vor conecta dispeceratele poliției, ambulanței și pompierilor cu stațiile de intervenție ale acestora organizate la nivelul orașelor.“Contractul are ca obiect furnizarea de echipamente IT și comunicatii, inclusiv instalarea și punerea în funcțiune a acestora pentru implementarea proiectului «Extinderea sistemului informatic pentru realizarea interoperabilității informaționale în cadrul Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență între dispeceratele de urgență ale agențiilor specializate de intervenție ale poliției, ambulanței și pompierilor și stațiile de intervenție ale acestora organizate la nivelul orașelor”, se arată în caietul de sarcini al licitației, publicat pe LINK.Contractul a fost atribuit la 16 septembrie și se va derula pe o perioadã de 5 luni.Alãturi de Romtelecom, la licitație au mai depus oferte și firmele Felix Telecom și Elsaco Electronic.Sistemul de apeluri de urgență 112 a fost lansat la nivel național în aprilie 2005, în urma unei investiții de 40 milioane de euro, și a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicația software și echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor și agențiile dispecer.Romtelecom este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații fixe, cu afaceri de 2,84 miliarde de lei în 2012. Acționarii operatorului sunt grupul elen OTE – 54,01% și Ministerul pentru Societatea Informațională – 45,99%.LINKRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00cmnFetita a avut o dorinta de viata, un curaj si o stapanire de sine cum rar intalnesti...pacat ca oamenii care ar trebui sa ne apere si pe care ii platim din banii nostrii nu au facut nimic mai mult decat nimic.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Radu89Câştigătorii Premiilor internaţionale 112 au fost onoraţi, la Varşovia, pentru contribuţia lor la salvarea de vieţiLa 10 ani de la prima convorbire prin numărul 112, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a primit Premiul european pentru cea mai bună reformă în Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.Premiile europene 112 pot fi considerate “Oscar-ul în domeniul serviciilor de urgenţă” şi recompensează performanţele remarcabile în acest domeniuRomânia prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a primit Premiul european pentru cea mai bună reformă în Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU).Această importantă distincţie recompensează devotamentul, implicarea şi performanţele obţinute de către STS în promovarea şi dezvoltarea SNUAU.S-au înscris participanţi din toată Europa, candidaturile acestora fiind analizate de o comisie de experţi independenţi, înainte de a primi votul membrilor Asociaţiei Europene a Numărului de Urgenţă (EENA).Juriul internaţional a apreciat că Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a dezvoltat sistemul 112 într-o manieră eficientă, luând în calcul, atât rezultatele tehnice, cât şi pe cele operaţionale cu impact major asupra calităţii serviciilor şi a siguranţei cetăţenilor.La acest eveniment au fost aproximativ 350 de participanţi, reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă, organizaţii internaţionale, oficiali ai instituţiilor europene, furnizori de soluţii, care au susţinut şi au recunoscut excelenţa în domeniul serviciilor de urgenţă din Europa. Au mai fost acordate şi alte distincţii pe diferite categorii.“Ceremonia premiilor europene 112 din acest an poate fi considerată “Oscar-ul în domeniul serviciilor de urgenţă”. Câştigătorii ne-au demonstrat că, împreună, avem capacitatea de a construi o societate mai sigură şi că putem stabili un standard ridicat în domeniul serviciilor de urgenţă din întreaga lume”, a declarat Demetrios Pyross, Preşedintele Consiliului Consultativ al EENA.Acesta este cel de-al patrulea premiu european 112 obţinut de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) după cele din 2009 şi 2013 pentru cele mai bune campanii de educare – informare şi cel din 2011 pentru salvare remarcabilă.Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 din România (SNUAU) – o platformă unitară de cooperare între agenţiile de urgenţăServiciul de Telecomunicaţii Speciale – RomâniaSistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din Romȃnia (SNUAU) funcţionează unitar la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe și mobile, începând cu anul 2005 şi vizează asigurarea protecţiei cetăţenilor şi a unui grad înalt de asistenţă indiferent de locul în care se află aceştia. În România, 112 este singurul număr de urgență organizat de către stat. SNUAU este alcătuit în principal din 40 de PSAP-uri 112 dispuse în reşedinţele fiecărui judeţ şi două în capitala României (Bucureşti principal și rezervă) și la care sunt conectate în prezent toate dispeceratele agențiilor de intervenție la urgență.La darea în comunicaţie a sistemului, acesta era structurat şi organizat astfel încȃt să asigure o reţea de comunicare între toate nodurile județene, prin intermediul unei aplicaţii performante care integra vocea cu datele.Ca suport pentru georeferenţiere şi monitorizarea resurselor în teren se folosea pe fiecare stație de lucru din sistem o aplicaţie de hartă. Structura de centre de preluare a apelurilor şi cea de dispecerizare a resurselor, organizate la nivelul orașelor reședință de județ, cuprindea doar poliția, pompierii şi ambulanța. Dispeceratele judeţene ale agenţiilor de intervenţie enumerate utilizau, în legătura cu substațiile orașelor numere de telefon publice. Deși la acel moment sistemul era revoluționar față de majoritatea celorlalte sisteme de urgență existente (prin faptul că era unitar la nivelul întregii ţări, integra toate agenţiile principale de intervenţie la urgenţă existente atunci în Romȃnia, oferea unitar acelaşi nivel de serviciu pentru toţi clienţii, integra în aceeaşi aplicaţie vocea şi datele, permitea comunicaţii paralele şi instantanee între toţi operatorii conectaţi la acelaşi caz), în timp, au fost identificate noi nevoi de operare care au generat proiecte de modificare şi reformare a sistemului.Toate modificările au fost efectuate din nevoia de a asigura cetăţenilor un serviciu 112 robust şi de calitate prin creşterea capacităţii de răspuns şi dispecerizare, scăderea timpilor operaţionali, asigurarea continuităţii serviciului de urgenţă în situaţii deosebite şi o înaltă flexibilitate în funcţionarea sistemului, creşterea performanţelor, a stabilităţii în funcţionare şi a operativităţii acestuia în orice zonă a teritoriului naţional etc.Dezvoltarea arhitecturii SNUAU s-a realizat prin crearea de interfeţe standardizate pentru asigurarea interconectării şi interoperabilităţii cu alte reţele şi sisteme implicate în gestionarea urgenţelor, dar şi prin asigurarea în cadrul fiecărui centru a unei soluţii de backup pentru toate nivelurile tehnologice.Faţă de structura iniţială a SNUAU au fost efectuate următoarele modificări esenţiale.A fost înlocuită aplicaţia de hartă stand-alone cu un sistem GIS complex care aduce către operatorii SNUAU (112 şi agenţii) un număr impresionant de noi funcționalităţi, de la analize şi rapoarte georeferenţiate, module de management a resurselor, echipajelor, personalului şi echipamentelor, la funcţii de analiză şi simulare a propagării evenimentelor.O altă realizare este dezvoltarea şi implementarea unui sistem de localizare bazat pe standardele europene, complet integrat cu sistemul GIS.Romȃnia este puternic implicată în proiectele europene privind tot ce înseamnă protecţia cetăţeanului, astfel, a implementat serviciul eCall şi este în măsură ca odată cu adoptarea legislaţiei europene în domeniu să fie permis accesul la acesta.În scopul micșorării timpilor de operare şi a optimizării folosirii resurselor a fost începută şi se va finaliza pȃnă la sfȃrşitul anului 2013 consolidarea actului medical prin colocarea dispeceratelor judeţene ale ambulanţei şi pompierilor (respectiv SMURD). Acest lucru va face mult mai eficientă cooperararea dintre cele două agenţii medicale (ambulanţă şi SMURD). De asemenea, am sprijinit tehnologic actul medical în interiorul sistemului 112 prin implementarea unor proiecte de transport a datelor din foile de caz pȃnă în ambulanțe, a unui sistem de telemedicină care asigură transmiterea din ambulanţă către camera de gardă a semnelor vitale ale pacientului, prin realizarea interconectării sistemelor complementare ale Ambulanţelor judeţene cu aplicaţiile din SNUAU, precum şi prin implementarea unui sistem de alertare şi comunicare de date către resurse prin SMS, serviciu dezvoltat şi administrat de STS.Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor am organizat extinderea sistemului informatic al SNUAU pȃnă la nivelul substaţiilor agenţiilor de intervenţie la urgenţă din toate oraşele ţării.În prima etapă, încheiată deja, au fost introduse în reţea toate substaţiile municipale, iar printr-un proiect demarat deja, cu termen de finalizare martie 2014, se va realiza extinderea la nivelul tuturor oraşelor ţării.De o atenţie deosebită au beneficiat persoanele cu dizabilităţi psihosenzoriale. Astfel, s-au creat acorduri de cooperare cu asociaţiile de stat şi particulare ale surdo-muţilor pentru a facilita accesul acestora la 112.În prezent este în curs de a fi finalizată în STS o aplicaţie care va permite dialogul prin sms a operatorilor 112 cu apelanţii.Datorită tuturor acestor reforme ale sistemului am reușit să realizăm un timp mediu de răspuns calculat de 3,77 secunde, în condiţiile în care 94,04% din apelurile recepţionate au fost preluate în primele 10 secunde.Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 din România se află într-o continuă dezvoltare şi îmbunătăţire a funcţiilor / serviciilor oferite, astfel încât să poată să asigure o reacţie imediată, uniformă şi unitară pentru soluţionarea urgenţelor.România, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, este printre primele ţări din Uniunea Europeană care a dezvoltat soluţia tehnică eCall.În cazul unui accident auto, sistemul eCall instalat pe maşină va apela automat dispeceratul 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul evenimentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate.Comisia Europeană a felicitat în mod oficial România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru performanţele atinse, arătând că ţara noastră este pregătită pentru operarea sistemului eCall.În domeniul 112, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale mai realizează campanii de informare şi educare, având ca ţintă principală tinerii din şcoli şi turiştii, dar şi restul cetăţenilor.Sondajele Eurobarometru ale Comisiei Europene arată că, urmare campaniilor susţinute desfăşurate de către STS, România a înregistrat succese importante în promovarea numărului 112, se află pe primul loc în domeniul informării cetăţenilor şi relevă faptul că, în ţara noastră, nivelul de cunoaştere este cel mai ridicat din Uniunea Europeană.Un alt raport al Comisiei Europene situează România pe primul loc în ceea ce priveşte modalitatea de răspuns la numărul 112 în mai multe limbi de circulaţie internaţională.LINKRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Radu89STS: Apelurile la 112 sunt preluate, în medie, în 3,68 secunde. Localizarea apelanţilor nu este posibilă în doi la sută din cazuriServiciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă precizează că apelurile la 112 sunt preluate, în medie, în 3,68 secunde. Potrivit STS, localizarea apelanţilor nu este posibilă în doar 2 la sută din cazuri.Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în localizarea apelanţilor la numărul unic de urgenţă 112, informează STS într-un comunicat.Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112.În ce priveşte localizarea apelanţilor, doar în 2% dintre cazuri ea nu este posibilă, acurateţea localizării fiind de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă.În România, atât folosirea numărului 112 cât şi localizarea apelantului funcţionează şi în roaming.România este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă.STS mai informează că, în urma campaniilor de educare şi informare pe care le-a desfăşurat, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 la sută şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată şi în statele europene cu tradiţie în domeniu.Comisia Europeană a făcut apel la toate statele membre să îşi intensifice eforturile în vederea unei mai bune localizări a apelanţilor şi pentru facilitarea accesului la numărul unic de urgenţă 112 a persoanelor cu dizabilităţi.România face parte dintre cele cinci state membre care reprezintă exemple de bună practică în termen de furnizare a datelor necesare pentru analiza sistemului, se mai arată în comunicatul STS.sursa: mediafaxLINKRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00justmeMadrid: Ajutor în limba română pentru cei care apelează 112Dacă vizitaţi Madridul şi vă aflaţi în pericol, nu ezitaţi să sunaţi la 112. Veţi fi ajutaţi chiar în limba română. Româna este cea mai solicitată limbă la serviciul de urgenţă 112 din Madrid, care oferă traducere consecutivă pentru 80 de limbi. Un reportaj de Felix Damian. Centrul 112 din Madrid foloseşte de 4 ani un sistem de traducere telefonică pentru străinii care apelează serviciul de urgenţă. Dintre cele 80 de limbi, româna este cea mai des folosită în cazuri de urgenţă.„Aproximativ 15 mii de persoane sună la acest centru de urgenţă 112 din Madrid. Cel puţin 15 telefoane pe lună vin de la cetăţeni romani aflaţi în impas, aici la Madrid. După ce telefonul lor este preluat de o persoană care cunoaşte limba română, un traducător specializat, apelul este transferat, după caz, la pompieri, salvare sau la poliție”, transmite Felix Damian.Serviciul madrilen de urgenţă le-a salvat viaţa multor cetăţeni români care au avut probleme în Spania şi care nu ştiau spaniola.După 16 ani de activitate, guvernul regiunii Madrid se mândreşte cu unul dintre cele mai performante servicii de urgenţă din Europa şi vrea să-i asigure pe turişti că vor avea protecţie maximă în capitala Spaniei. Mai nou, serviciul poate fi apelat şi prin aplicaţiile mobile.112 Madrid este pregătit să reacţioneze în situaţii extreme precum atentatele din 11 martie 2004 sau accidentul aerian din 2008, de pe aeroportul Barajas.LINKRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Radu89Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) castiga un nou premiu european 112Este al cincilea premiu internaţional primit de către STS ca recunoaştere a contribuţiei remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din RomâniaCentrul 112 Bucureşti – Ilfov al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale a primit premiul pentru „Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din UE”, în cadrul Galei anuale a Asociaţiei Europene a Numărului de Urgenţă (EENA).La evenimentul desfăşurat anul acesta la Bucureşti au participat aproximativ 400 de reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă, ai organizaţiilor internaţionale, instituţiilor europene sau ai furnizorilor de soluţii, care au venit să recunoască şi să sprijine excelenţa manifestată la nivelul întregului spectru al serviciilor de urgenţă din UE. Gala Premiilor 112 este singura festivitate de acest gen din Europa ce are menirea de a recompensa contribuţiile remarcabile în domeniu. Acest eveniment unic aduce în atenţia publicului performanţele excepţionale ale organizaţiilor şi cetăţenilor care se străduiesc să salveze vieţi. Premiile internaţionale 112 obţinute de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale: 2009 - Pentru cea mai bună campanie de educare – informare din Uniunea Europeană; 2012 - Pentru salvare remarcabilă; 2013 – Pentru cea mai bună campanie de educare – informare din Uniunea Europeană; 2014 – Cea mai bună reformă din Uniunea Europeană – Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din România;2015 - Pentru cel mai bun centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din Uniunea Europeană.România, printre statele Uniunii Europene cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112 Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112.Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică.Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112. În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face in proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. Potrivit aceluiaşi raport al Comisiei Europene, România este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă.În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE. Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene. Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Pentru mai multe informaţii consultaţi LINKLINKRe: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00cda18LINK Ma abtin, datorita regulilor forumului, "ce naiba?!"...Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00trueprideNu am putut asculta inregistrarea. Am limite, umane cred. Respect decizia parintilor cand au spus ca interzic ca vocea fetei sa fie impartasita in media.Nu am cuvinte. Nu inteleg barbaria si lipsa de umanitate. Nu inteleg lipsa de romanism, ala cu care ne batem in piept, romanismul ala care spune:Româneşte-aşa a fost:Să te-nduri, după putere,Să fii bun cu cel ce-ţi cereMilă şi-adăpost!Daca fata aia nu a cerut mila si adapost nu stiu cine a facut-o. Ii s-a raspuns cu: ce vrei ma?Sa ne fie clar cine suntem, si pe cine avem in oglinda.Edit: am aparat politia romana asa cum am putut timp de 12 ani pe acest forum chiar si cand am fost jignit de un politist de pe forum, un imbecil imberb cu scoala cat pisica mea.Nu mai pot face asta.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00cda18Am amici, colegi/colege (pipite, inclusiv masculine, care nu stiu sa numere pana la 100) de facultate ce au dat la Scoala de Politie din Cluj, am fost pe acolo de vreo doua ori, am mai cunoscut pe unul, pe altul (ma refer strict la elevii acestei scoli, pe care ii cunoscut mai mult sau mai putin, desigur), din ce am observat, din ce am discutat cu ei, n-am intalnit nici macar o singura data cuvantul "vocatie", dar am intalnit de nenumarate "am auzit io ca se castiga bine de tot", "sa vezi ce pensie voi avea" (si astia n-au muncit o luna in viata lor...), "am sa fiu cineva in socitate", "se intra usor si nu faci nimic", etc.Gagicile nici nu vor sa auda de operativ, imbecilii astia de 170 cm si 60 kg se viseaza direct la mascati ca au jucat ei prea mult counter strike, ceilalti... "muschii mei minte nu are", altii se visau la Omoruri (inainte sa promoveze examenul de admitere, ce-i drept), insa confundau criminalistu' cu judiciaristu', aveau impresia ca primul face si munca celui din urma, samd.Sunt convins ca exista si oameni care chiar au o vocatie pentru asa ceva, care isi doresc sa se puna in slujba cetateanului, a tarii, dar din pacate reprezinta un numar insignifiant. Inca se merge pe pile, pe cumetrii, totul e condus de cei veniti din sursa externa, de baieti care in ultimii 10-15 ani au stat in spatele unui birou, profesionistii sunt tinuti pe functii de executie. Sunt convins ca, din pacate, in urmatorii ani nu se schimba nimic.Edit: Imi cer scuze, dar nu mai stau sa-mi corectez greselile gramaticale.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Lt_MMeseriile de vocatie au ramas doar nominal de vocatie. Nici in armata cand eram eu nu am gasit din pacate oameni de "vocatie", majoritar vorbind. La interne ii si mai si dar as exclude pompierii din ecuatie. Sari in foc pentru unul care te scuipa...Nici eu nu am putut asculta...Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00trueprideVedeti domnilor ca va/ne asteapta zile negre. Pe toti. Si pe buna dreptate. La fel si MI-ul. Ceva imi spune ca uniforma albastra in scurt timp se va reface kaki.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00TerentiusCând s-au mai produs resubordonări din astea, cu servicii secrete trecute la Apărare (Îmi vine în minte cazul Informațiilor Externe franceze trecute de De Gaulle la Defense) s-au făcut expuneri de motive, analize, propuneri, puncte de vedere pro și contra, argumente, chestii, trestii. Proceduri care au durat cel puțin câteva luni, probabil. Recordul recordurilor îl deține dom ministru Leș, care a analizat el, a pus în balanță, a ascultat puctele de vedere pro și contra, a centrat și a dat cu capul și a ieșit public, la ora 21 cu soluția: "STS ar trebui să treacă la MApN, după cazul din Caracal". "″În 2007, Bruxelles-ul deschidea împotriva României procedura de infringement pentru lipsa localizării pe sistemul de urgenţă 112. În ianuarie 2009 problema părea rezolvată prin implementarea mecanismului de către o companie privată. În 2014, avionul SMURD se prăbuşeşte în Apuseni, iar eşecul de a localiza în timp util aeronava se soldează cu decesul a doi membri ai echipajului. În 2019, sistemul de urgenţă 112 eşuează încă o dată lamentabil, cei însărcinaţi cu operarea nefiind capabili să localizeze apelantul. Mai exact, STS a transmis o arie în Apuseni şi alte trei locaţii greşite. Rezultatele le cunoaştem: o tragedie teribilă ce nu poate rămâne fără urmări. Ministerul Apărării Naționale are infrastructura și resursa umană specializată pentru a aduce la parametrii optimi acest sistem. Trecerea STS sub coordonarea MApN cred că este unica soluție de a reforma și reda credibilitatea aceastei structuri esențiale pentru sistemul național de securitate.” Ce Napoleon Bonaparte tată. Ăla era un pitic handicapat. Aici competență decizională. Edit - mici corecturi punctuale, litere mâncate, tastatură, chestii din astea.:)Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00trueprideDa, domnul Les are intradevar analizele la dansul. Tot timpul. Provine din experienta sa militara.Re: 112 - APEL DE URGENTA !
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?45460
2024-03-29T19:40:14+02:00Undeva112 Asta nu functioneaza oriunde:))