Proiect SEMPER FIDELIS : Forum / topic
https://www.semperfidelis.ro/
en-gb2024-03-29T11:07:00+02:00proiect@nospam.comhourly12000-01-01T12:00+00:00PROPUNERI LEGISLATIVE
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?85303
2024-03-29T11:07:00+02:00O fi adevărat ce zice aici ? Chiar o să aibă curajul să facă asta? ”Guvernul va reanaliza sporurile din toate ministerele şi companiile de stat şi va revizui sistemul de salarizare public, aşa încât diferenţa actuală de 1-10 dintre venitul cel mai mare şi cel mai mic să scadă la 1-3,iar drepturi salariale suplimentare să fie acordate doar angajaţilor cu salarii mici,”LINKRe: PROPUNERI LEGISLATIVE
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?85303
2024-03-29T11:07:00+02:00Gogu99Ținând cont de intenția guvernului de a regândi grila de salarizare vă propuns să trimitem solicitări/petiții către guvern cu propuneri pertinente și argumentate.Exemple de propuneri:- La subofițeri să nu mai apară la grila de salarizare studii Medii ci sudii Post-Liceale sau în cel mai rău caz să apară trei rubrici/clase de salarizare pentru fiecare grad de subofițer ( Medii, Post-Liceale și cu Licență )- să nu mai apară diferențe între subofițeri și grefiere, asistente precum erau cele din Legea unică de salarizare. Aici mă refer și la încadrarea corectă după studii a subofițerilor. Nu înțeleg de ce meseria de grefier sau asistentă medicală este mai riscantă decât cea de militar. Invit comisia care se ocupă de aceste grile de salarizare să petreacă o zi cu arma în mână și tot echipamentul de luptă în teatrul de operații sau măcar întru-un poligon de antrenament precum cel de la Cincu. Apoi pot merge și ca pacienți (sper ca sub acoperire și nu reali) într-un spital să vadă cum sunt tratați de o asistenta și cât câștigă aceasta din ciubucuri precum o banală injecție. Sper să nu fiu înțeles greșit .Re: PROPUNERI LEGISLATIVE
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?85303
2024-03-29T11:07:00+02:00AxiniaModificarea Constitutiei Romaniei.Daca tot s-au apucat de revizuirea Constitutiei, cu deosebit respect fata de initiativa si munca dumnealor, parlamentarii, supunem atentiei cateva probleme, de care ar trebui sa se tina cont, si anume- Simbolurile natiei romane: Drapelul national, Stema nationala ( in sfarsit credem ca ar trebui sa avem si noi ), Imnul national, Monumentele istorice ( printre ele sa fie incluse si monumentele si cimitirile militare si cimitirile civile cu caracter istoric, inclusiv siturile arheologice, indiferent unde s-ar afla, adica in camp deschis sau in preajma sau interiorul localitatilor din tara sau din strainatate), Istoria Romaniei ( inclusiv tot de tine de traditia romana, atat ca monarhie cat si ca Republica, deci indiferent de oranduire), folclorul romanesc traditional ( impotriva imitarii sau denigrarii ), Limba romana ( limba oficiala a statului roman ), sa fie puse sub directa si nemijlocita protectie a Legii fundamentale a Statului Roman.Nu este normal, moral si legal, sa vezi in spatiul public intern si international, cum niste bezmetici si dusmani ai poporului roman, sub diferite motive imbecile si extremiste, bine definite si cu intentie maxima, batjocoresc simbolurile nationale ale Republicii Romania. Nu este normal, moral si legal, ca Drapelul romanesc, al natiei romane, sa nu fie arborat la loc de cinste si la locul sau public pe cladirile institutiilor publice locale si nationale ( mai ales in unele zone ale tarii, ale unor asa zise majoritati de minoritati ), in schimb au inceput sa apara si sa fie arborate asa zisele steaguri de etnii sau steaguri extremiste, sub denumirea de asa zise “ drapele etnice “ sau “ drapele de Tinuturi “, drapele care apartineau unor popoare de ocupatie dictatoriala, a unor popoare de gen miscare hortysto – fascista, popoare care au dominat abuziv, prin forta ocupatiei spatiului romanesc, pe o anumita perioada de timp.Nu este normal, moral si legal, sa vezi in cadrul unor manifestatii, mitinguri si demonstratii ale unei categorii de etnii, in locuri publice sau locuri asa zise “ locale “, cum sunt arborate steaguri de asa zise “ Tinuturi “, si steaguri cu tenta extremista, mai mult sau mai putin, in schimb steagurile romanesti sunt date jos sau nu sunt arborate deloc, nici macar pe institutiile publice ale statului roman.Nu este normal, moral si legal, ca pe teritoriul Romaniei, in spatiul public sau in spatiul restrans, sa se intoneze imnurile altor state si asa zise imnuri de “ Tinuturi “, cu diferite ocazii etnice, in schimb Imnul Tarii, Romania, tara in care locuiesc aceste etnii, este ignorat sau luat la mistocareala. Nu este normal, moral si legal, ca in anumite spatii publice sau spatii restranse, cu prilejul unor asa zise “ aniversari “, sau “ comemorari “, anumite etnii sa defileze in uniforme militare de orientare hortysto – fascista, sau cu uniforme, insemne si drapele care aduc aminte de ocupatia austro –ungara sau ocupatia hortysto – fascista, ocupatii care au cotropit si subjugat spatiul romanesc, in anumite perioade de timp.Nu este normal, moral si legal, ca in mass – media atat in cea scrisa cat si in cea audiovizual, sa se lase “ strecurat “ foarte voit, anumite indemnuri, sau articole care duc la denigrarea simbolurilor nationale ale Romaniei, la batjocorirea natiei romane sau a altor minoritati nationale de pe teritoriul nostru. Un exemplu clar: in cadrul “ Emisiunii in limba maghiara “, un edil din asa zisul “ Tinut secuiesc “ a iesit pe postul national si a spus ca a venit vremea ca Statul roman sa desfiinteze Unitatile militare de armata si jandarmerie din judetele asa zisului “ Tinut secuiesc “, iar cladirile sa fie date in folosinta Consiliilor locale. Oare de ce doreste acest edil local, de o anumita etnie, acest lucru? Nici o alta etnie de pe teritoriul Romaniei nu a avut o asa propunere tendentioasa, cu atingere la capacitatea de Aparare si Ordine publica a statului roman. Ca atare ar trebui reglementat ceva si in acest sens. Suntem o tara democratica, avem dreptul la exprimare si opinie, consfintit de Constitutie, dar totusi, nu cred ca este drept ca unii sa fie asa “ tendentiosi “ sau asa radicali, in anumite probleme statale.In incheierea acestui punct, tinem sa mentionam, ca majoritatea minoritatilor ( turcii, tatarii, rusii lipoveni, sarbii, ucrainenii, germanii, grecii, bulgarii, italienii, s.a.m.d. ), de pe teritoriul Romaniei, merita din partea noastra a romanilor, cele mai sincere felicitari pentru felul cum reusesc sa traiasca in armonie cu noi majoritatea romana. Tin sa amintesc ca de-a lungul timpului, am avut ocazia sa particip la anumite simpozioane, aniversari a unor organizatii de etnie turca, tatara, germana si sarba. Cred ca momentul cel mai emotionant pentru romancele si romanii participanti la acele festivitati, a fost momentul in care aceste etnii si-au aratat respectul fata de noi, fata de statul roman, prin intonarea Imnului Romaniei si arborarea drapelului Romaniei prima data si dupa aceea intonarea Imnului si arborarea drapelului tarii din care provenea etnia. Inseamna ca ne respectam reciproc, si cu totii am inteles sa mancam impreuna, aceeasi paine fie ea cateodata “ alba sau neagra “, paine care este din pamantul mamei noastre patrii, Romania. Daca am inteles sa mancam aceeasi paine din pamantul noastru roditor, in pace si liniste, indiferent de etnie si orientare religioasa, inseamna ca am gasit democratia.- Drepturile si libertatile cetatenilor:Fiecare Stat, mai mult sau mai putin democratic, prin cadrul legislativ isi protejeaza “ Organele si institutiile de stat “, dar inainte de toate trebuie sa se stie ca aceste organe si institutii trebuie sa fie in slujba statului, dar in primul rand acestea sa fie in slujba poporului. Ele garanteaza si protejeaza Statul, dar deopotriva trebuie sa garanteze si sa apere drepturile si libertatile cetatenilor, impotriva oricarui abuz de orice natura.De foarte multe ori unii cetateni sunt anchetati, cercetati, monitorizati, pentru simplul fapt si anume acela ca au facut “ greseala “ de a se exprima liber, public, ca a avut dreptul la opinie. Asadar “ Organilili “, au gasit de cuviinta in multe cazuri, ca cetateanul trebuie “ putin ”cercetat si supravegheat pentru - ca a abuzat de “ dreptul la exprimare si opinie “, ca a abuzat de “ dreptul de a manifesta public “, ca a abuzat de “ dreptul de a sesiza sau de a scrie petitii “. Sunt foarte multe cazuri in care unii cetateni de buna credinta, care au facut o sesizare, reclamatie, in cadru legal, deci sesizezi ceva sau reclami ceva, devii imediat “ suspect “, si intri in “ atentia Organelor “. Pot sa va dau exemplul meu: din cauza ca de-o bucata de vreme unele masini apartinand unor firme de paza privata parcau astfel incat imi blocau masina in parcarea Spitalului si trebuia sa astept pana ce nesimtitii acestia de soferi de paza privata sau curierat privat isi mutau masinile, sau vedem cu totii ca masinile au inceput sa circule si pe trotuare sau soferii isi parcheaza masinile pe trotuare, astfel ca ingreuneaza sau blocheaza circulatia pietonilor pe trotuare, m-a pus spiritul civic sau naiba cine m-a pus ( cum zice romanul ), de am sesizat “ Organele “ in drept, privind aceasta situatie. Ce credeti ca s-a intamplat? In loc sa fie atentionati sau sanctionati acei soferi indisciplinati indiferent ca erau de la firmele de paza privata sau curierat privat, deci sa se faca ordine, m-am trezit eu cu citatie de la “ Organele “, citatie trimisa prin posta electronica, ca sa ma prezint la “ Organele “, la data si locul mentionat in citatie. Vorba colegilor medici si asistenti medicali “ doamna doctor vezi, n-ai ce face, sau nu ai ce face “? Cata dreptate au colegii si colegile. Si ca sa fie mai ca lumea, vine femeia de serviciu si imi spune ca dobitocul de sofer de agent de paza de la o firma privata, mi-a blocat masina in parcare, cu a lui masina, si sta la taclale cu un domn politist. Dupa care imi zise femeia: “ doamna doctor fiti desteapta si nu te pune cu “ Organele “, ca uite cum se rezolva”. Cateodata mai inveti si cate ceva si de la o femeie de serviciu. Intrebare: cine are dreptate, eu care am cerut respectarea legii pietonale sau nesimtitii care nu respecta cele mai elementare reguli de circulatie rutiera? Nu am nimic cu domnii politisti, nici cu nesimtitii de la firmele de paza si curierat privat, dar totusi cine respecta si cine incalca Legea? Cel care sesizeaza incalcarea drepturilor si libertatilor cetatenilor? Aici fiind vorba de siguranta in circulatie.Nu mai vorbim de dreptul la exprimare, la opinie, de exemplu daca te simti lezat de nerespectarea unui drept civil, sau comentezi o hotarare judecatoreasca, sau ceva ce ti se pare la nelocul lui in societate, sau ceva nedrept fata de tine, sau fata de anumite “ Organe “, imediat esti in “ atentia Organelor “. Oare de ce? Unde este Dreptul la Opinie, Exprimare si la Dreptul de a striga de nedreptatea facuta de anumite “ Organe “ in societate? Este mai bine sa alegi calea “ nu te mai exprimi, nu mai ai opinii, nu mai sesizezi, si atunci totul e bine “, vorba unui bun prieten de familie, pensionar S.R.I. Cata dreptate are. Oare asa trebuie sa traim?Imi aduc aminte, ca in urma cu ceva timp, in S.U.A. au izbucnit niste revolte fata de incalcarea grava a drepturilor civile de catre un organ al statului fata de niste cetateni americani. Statul american a reparat imediat greseala facuta de “ Organul “ in cauza. Asa democratie am vrea si noi in societate si in Constitutia noastra, in respectarea cetatenilor, si in nici un caz sa nu devii cetatean acuzat din cetatean de buna credinta care a facut o sesizare. Acesta ar fi un punct de plecare democratic constitutional.- Justitia romana: cand va fi cu adevarat democratica, in slujba statului si poporului? Cum isi va recapata increderea poporul roman in Puterea judecatoreasca?Ce trebuie facut ca unii magistrati ( procurori si judecatori ), sa nu-si gaseasca de “ treaba “ cu cetatenii, sub motivul clasic deja “ mi s-a parut mie ca pune ceva la cale, ca este ceva in neregula, asa ca hai sa-l inhatam, sa-l ducem la Politie, sa-I facem un proces-verbal si dupa aia la tribunal ca sa avem activitate si noi “.Aici Legislativul Romaniei trebuie sa fie foarte, foarte, foarte atent, pentru-ca “ prezumtia de nevinovatie “, si respectarea drepturilor civile de catre unii “ functionari de stat “ au devenit “ flori rare “. Dragi parlamentari, atentie mare. O completare: avand in vedere cazul recent “ Steaua “, sa intelegem ca unii politisti, sau unii procurori si unii judecatori sunt mai “ dinamovisti “ decat dinamovistii? Vorba crestinului, au ajuns unii sa fie mai catolici decat Papa? Nu cumva, in spatele cortinei se plimba cineva din strainatate cu “ valiza “ pe la unii “ dinamovisti magistrati “ mentionati mai sus, pentru-ca “ Steua “, sa fie slabita si eliminata din cursa europeana inainte de start, sau sa fie slabita si echipa nationala de fotbal. Dragi politisti si magistrati, rade Europa de voi, si iar ati pierdut puncte din partea populatiei. Hai Steaua. Nu era deajuns cazul deja celebru “ Nastase “, caz, care vorba unui om al Legii de notorietate, a spus: “ acest caz va trebui sa fie studiat in facultatile de drept, la capitolul “ Erori judiciare romane “. Acum v-ati dat in petec si cu fotbalul? Nu suntem poate in drept sau in masura sa judecam dar avem dreptul la opinie, si opinia noastra este faptul ca aici “ pute a razbunare “. Scuzati, dar este parerea noastra, sau nu mai avem dreptul nici la pareri?Cum se face ca nu aflam nimic despre unii politisti, procurori, judecatori, membrii M.I.S.A., mai ales despre unii dintre ei, implicati in schimburi de terenuri si afaceri ilegale imobiliare, si culmea dintr-o data aflam de o “ mare actiune judiciara “ in fotbalul nostru drag ( lumea vorbeste ). Oare de ce rade lumea internationala de hotararea judecatii justitiei romane?De fapt la noi, face obiectul marilor cercetari judiciare, un medic ca a primit spaga o gaina, s.a.m.d.Toata stima pentru politistii si magistratii care “ stau stramb si judeca drept “, dar nu suntem de acord cu politistii si magistratii mai “ dinamovisti “ decat dinamovistii. Inca o rusine pentru justitia romana. Cum de s-a ajuns la condamnare acum in pragul Cupelor europene si calificarea la Campionatul mondial? Intrebam retoric ( avem dreptul? ): oare au primit si “ ei “ o valiza internationala ca sa elimine echipele noastre prin Justitie? Vai de noi, dragi parlamentari din Legislativ, cred ca ar trebui sa reglementati mai bine prevederile ce ii privesc pe magistratii romani, ca sa nu se mai intample abuzuri si erori judiciare din partea acestora. - Dreptul la viata privata. Va spune ceva lucrul acesta? Dragi parlamentari si dragi functionari de la “ Organe “, stiti ca legislatia interna si internationala prevede ca prin ascultarea telefoanelor se incalca grav dreptul la convorbire telefonica privata si la secretul continutului convorbirii telefonice privata? Si daca stiti de ce s-a ajuns pana acolo, incat pana si idiotii de la firmele private de paza se ocupa cu asa ceva, ca sa nu mai vorbim de altii si altele. De unde stim? Cum voi nu ati auzit asa ceva? Poporul vorbeste, si “ fum fara foc nu iese “. Va rugam sa va ciuliti urechile si sa auziti ce n-ati auzit pana acum. Cine controleaza firmele de telefonie fixa si mobila, cine controleaza acele firme private care se mai ocupa cu asa ceva? Intrebare: Stiti cumva numarul convorbirilor telefonice ascultate legal ( de cele ilegale nu va mai intrebam ) din sistemul de telefonie de pe teritoriul Romaniei, sau daca exista o statistica a numarului de aprobari date in acest sens ( ascultare si monitorizare ). Va dam noi raspunsul, citand un magistrat, care sub anonimat pe un post de televiziune a spus: “ Nu exista asa ceva, pentru-ca fiecare da aprobare, la fiecare cerere de la fiecare, si nu avem un sistem de centralizare national a tuturor cererilor si aprobarilor, astfel incat, cineva sa poata sa spuna ca la data de azi exista un numar de cereri, cu aviz favorabil si atatea cereri in curs, si atatea cereri cu aviz nefavorabil ”. Fara comentarii, decat putem spune ca asa ceva este foarte periculos intr-un stat democratic. Deci ce este de facut, in continuare, daca s-a gresit pana acum?Supravegherea si monitorizarea persoanelor fizice, va spune ceva? Daca unui functionar de stat de la “ Organe “, i se pare, sau ii “ cade pata “ pe o persoana, nici nu stiti ca cata usurinta, “ persoana nesimpatizata “, poate face obiectul, supravegherii, monitorizarii si cercetarii, numai de dragul ca functionarul sa aiba de “ lucru “. Cand se va termina cu acest obicei, si anume, daca nu avem de lucru, ne cautam de “ lucru “, prin metode nelegale inclusiv prin hartuire si provocare, dar mai ales supraveghere, ca de, doar doar va gresi ceva persoana nesimpatizata sau asa zis “ suspecta “. Credem ca s-a inteles destul de bine ceea ce se practica de unii de la unele “ Organe “.- Sistemul national de Aparare, Ordine publica si Siguranta.In Constitutia Romaniei trebuie bine definite si intarite institutiile care fac parte din sistemul mai sus mentionat, pentru-ca de-o bucata de vreme, au aparut asa zise intitutii care sub “ acoperisul “ de organizatii de tineret, de “ cercetasii veseli “ s.a.m.d., ele desfasoara practic activitati paramilitare, sub diferite motive si bine “ motivate “. Asa ceva nu trebuie sa existe pe teritoriul Romaniei. Sistemul militar de Aparare, trebuie sa fie singurul sistem destinat apararii Republicii. Credem ca ar fi bine ca Politia militara, sa aiba un rol mai mare in sistemul romanesc, sprijinind Jandarmeria romana, asa cum exista acest sistem de cooperare si in S.U.A. si multe tari europene. Nu s-a procedat bine cu “ civilirea “ Politiei romane. Este o vorba, si anume: “ unde exista sistem militarizat, exista Ordine si Disciplina, acestea ducand la responsabilitate si reusita in misiunea incredintata “.Nu intelegem de ce au aparut ca la “ ruleta “, “ ramurele “ in sistemul de Ordine publica ( politie comunitara, garzi publice locale s.a.m.d.) ?Cine controleaza si cine are nevoie de Politie comunitara si Gardieni publici, dar mai ales cum de s-a pacalit sistemul cu “ pricopsirea “ de firme private de paza?Nu este normal ca intr-un stat de drept, democratic, sa vezi cum se face “ Legea “ in oras, de catre agentii firmelor de paza privata, care se conduc dupa “ legile “ lor, pornind de la parcarea masinilor lor pe unde vor “ muschii “ lor, la intimidarea cetatenilor, si nu este normal ca sa vezi cum agenti de firma de paza retin persoane fizice, bat cu bastoanele persoane fizice, se implica in urmarirea si supravegherea persoanelor fizice si juridice, si multe ilegalitati, pe care Sistemul le stie si le tolereaza. De ce?Va rugam sa va aduceti aminte, de un incident petrecut cu ceva timp in urma, in timp ce erau filmati agentii de paza privata, acestia loveau cu bastoanele persoane fizice retinute de agenti de Politie nationala. Cum este posibil asa ceva? Cine le da sau le-a dat dreptul acestor firme de paza privata sa faca ordine dupa bunul plac?In strainatate nu vezi nicaieri masini de paza privata si agenti privati de paza care sa faca “ Legea “ dupa placul lor.Ce are de spus Legislativul Romaniei in acest sens? S-a ajuns in tara asta ca niste firme private paza sa faca “ Legea “ si sa concureze, sau doamne fereste sa elimine din sistem Institutiile abilitate prin lege cu Ordinea publica? Speram sa ne inselam, dar va tragem un semnal de alarma in sensul acesta. Va rugam sa se reglementeze urgent ce fac aceste firme de paza private, aparute ca “ ciupercile dupa ploaie “, si care incearca sa patrunda ilegal in Sistemul de Ordine publica.In Romania, legal trebuie sa existe numai Jandarmeria romana si Politia nationala romana. Nu au ce cauta “ firme private de ordine publica “. Nici un stat european sau american nu are asa ceva, ce avem noi. - Secretul corespondentei, este un drept garantat de Constitutia Romaniei.Nu intelegem de ce se vrea falimentarea Postei romane.Nu intelegem cine a dat voie sa se infiinteze firme de curierat postal privat? Cum este posibil sa incredintezi secretul corespondentei, pe mainile “ privatilor curierat “ ?Cum este posibil ca unele institutii ale statului sa aiba contracte pe bani grei ai statului, pentru distribuirea corespondentei statului? Cum este posibil sa incredintezi secretul corespondentei persoanelor fizice si institutiilor statului pe mainile unor firme private? Chiar, cum este posibil ca institutiile statului, ca Fiscul si altele sa aiba contracte cu firme private de curierat postal? De ce?Cum ramane cu secretul corespondentei? Alt drept prevazut de Legea fundamentala a Romaniei.Deocamndata ne oprim aici. Sa speram ca modificarile aduse Constitutiei Romaniei, vor fi foarte legale si foarte democratice, stabilind si buna oranduire si convietuire pe pamantul romanesc, mai ales prin respectarea drepturilor fundamentale.Avem tot respectul fata de institutiile statului, fata de firmele private, dar sa nu uitam un lucru esential, si anume ca firmele private nu au ce cauta acolo unde nu este locul.Statul de drept este stat de drept.“ Pentru patria noastra, Romania “.In numele celor care doresc Romania un stat democratic,Dr. Axinia Hera.Re: PROPUNERI LEGISLATIVE
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?85303
2024-03-29T11:07:00+02:00KlausDupa ce ministra Campeanu a debitat tot felul de prostii despre segmentul de pensie platit de la buget pentru fostii tortionari si cel platit de la Casa de pensii, iar primul ministru a plusat, afirmand ca pe raspunderea lui (de om cu studii juridice) se vor opri pensiile celor vizati chiar inainte de inceperea proceselor penale, iata ca Ministerul justitiei a copt un proiect de lege in acest sens. LINKNu sunt vizat sau afectat in nici-un fel de acest demers, dar am impresia ca se deschide o cutie a Pandorei... Cine sunt cei vizati? A existat cumva politie politica numai in perioada 1948 - 1964? Numai aparatul represiv (Securitate, Militie, procurori, judecatori, gardieni) va fi incriminat, sau vor fi inclusi aici si lucratorii de partid si cei din aparatul de stat - Interne si Justitie? Ca doar Visinescu (cel de la care a plecat tevatura)&comp. nu au actionat de capul lor. Vor fi clasificati (penal) toti gardienii, securistii, politrucii si contopistii ca rai sau buni? Verificarea asta se va incepe din oficiu? Cine va stabili ce se intelege prin producerea unei dureri ori suferinţe puternice, fizice ori psihice persoanelor persecutate din motive politice, avand in vedere ca insasi incarcerarea este o puternica trauma, mai ales psihica. De exemplu in cazul dizidentului Gheorghe Ursu, mort in 1985, pentru care 2 colonei au primit condamnari de 20 ani (redusi apoi la cate 10) se reia procesul pentru a li se retine si lor 25-50% din net?Nu era mai simplu sa se fi aplicat principiul lustratiei prin 90 si ceva? Chiar daca unii se autolustrau... PROIECT LEGEprivind stabilirea plăţii unor despăgubiri în sarcina persoanelor condamnate definitiv pentru săvârşirea unor fapte împotriva persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată la data de 6 martie 1945Art. 1 – (1) Prin prezenta lege, se constituie un fond destinat plăţii drepturilor cuvenite, potrivit legii, persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată la data de 6 martie 1945, gestionat de Ministerul Muncii, Familiei Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.(2) Fondul este alimentat din sumele plătite cu titlu de despăgubire potrivit art. 2 şi 3 şi se utilizează pentru completarea sumelor plătite de la bugetul de stat, potrivit legii, persoanelor prevăzute de alin. (1). (3) Modul de constituire şi de administrare a fondului prevăzut la alin. (1) se stabileşte prin hotărâre a Guvernului. Art. 2 - (1) Persoanele condamnate definitiv pentru săvârşirea, în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, a unor fapte care au avut ca urmare moartea, vătămarea corporală, producerea unei dureri ori suferinţe puternice, fizice ori psihice persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată la data de 6 martie 1945, sunt obligate la plata unor prestaţii băneşti lunare, cu titlu de despăgubire.(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică indiferent de forma de participaţie penală reţinută în sarcina persoanei condamnate.(3) Hotărârea definitivă de condamnare se comunică de instanţa de executare Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.Art. 3 – (1) Instanţa de judecată, prin hotărârea de condamnare, stabileşte durata pentru care se dispune plata despăgubirii, precum şi cuantumul lunar al despăgubirii.(2) Durata pentru care se dispune plata despăgubirii nu poate fi mai mică de 2 ani.(3) Cuantumul lunar al despăgubirii nu poate fi mai mic de 25% din venitul lunar net al persoanei condamnate şi nici mai mare de 50% din acest venit. Prin venit lunar net, în sensul prezentei legi, se înţelege venitul net provenit din pensii, salarii, chirii, drepturi de autor şi alte venituri lunare periodice. (4) La stabilirea cuantumului lunar al despăgubirii şi a duratei, instanţa are în vedere criterii precum: fapta săvârşită, poziţia deţinută de persoana condamnată în aparatul de represiune al regimului totalitar comunist, amploarea activităţii acesteia, măsura în care prin activitatea desfăşurată de aceasta au fost lezate drepturile şi libertăţile fundamentale ale persoanelor. Art. 4 – În vederea garantării executării obligaţiei de plată a despăgubirii, luarea măsurii asigurătorii a popririi asupra veniturilor prevăzute la art. 3 alin. (3) este obligatorie şi se dispune de către procuror ori, după caz, de instanţa de judecată, în condiţiile Codului de procedură penală.Re: PROPUNERI LEGISLATIVE
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?85303
2024-03-29T11:07:00+02:00KlausCa de 1 Martie... A mai fost o Lege nr. 284/2010, privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, dar care nu s-a aplicat. Am ramas doar cu c.i. trecut in Fisa, dar platit pe vechiul c.i. Motivul neaplicarii - lipsa de fonduri la buget. Sper ca noua lege sa se si aplice.LINKLegea Salarizării, impact bugetar de 21 de mld. lei. Creşteri salariale la militari de 105%Protectul Legii salarizări unitare, la care lucrează în prezent ministerul Muncii prevede creşteri salariale la militari (MAI şi Apărare) de 105%, au declarat pentru Capital.ro surse guvernamentale. Aceste majorări au un impact financiar şi asupra bugetului de pensii.Legea salarizării unitare are un impact financiar de 21 de miliarde de lei, dacă va fi aplicată anul viitor, potrivit aceloraşi surse guvernamentale. Noul proiect a fost lucrat de ministerul Muncii împreună cu sindicatele. Potrivit ministerului de Finanţe, însă, bugetul disponibil pentru aplicarea legii îmcepând cu 1 ianuarie 2017 este de 1 miliard de lei.Militarii sunt cei mai avantajaţi, aici creşterile salariale fiind de 105%. Impactul financiar de 21 de miliarde de lei ia în calcul şi plăţile suplimentare la pensii, care vor creşte substanţial.În noul proiect există o nouă grilă salarială propusă. Grila va avea un raport între salariul de bază minim şi cel maxim în sectorul bugetar, de 1 la 18 (Legea din 2010 a adus o grilă care avea un raport între salariul de bază minim şi cel maxim în sectorul bugetar de 1 la 15, spre deosebire de 1 la 72 cât era în 2008).Potrivit proiectului, vor exista cinci clase de salarii în funcţie de studii şi se scot sporurile din salariul de bază. În cazul medicilor rezidenţi, dacă salariul de bază actual este de 1.401 lei brut, potrivit legii ar trebui să crească la 3,671 de lei. În cazul medicilor specialişti, care azi au un salariu de bază de 2.498 de lei brut, creşterea ar fi, pentru salariul de bază până la 4.563 de lei. Medicul primar are azi un salariu de bază de 3.243 de lei brut, ia rpotrivit legii ar trebui să câştige lunar 7.018 lei. În Educaţie, un educator sau un învăţător are astăzi un salariu de bază de 780 de lei , iar potrivit legii ar urma să aibă, între 2.782 şi 3.464 de lei. Înc azul proferosului universitar, care azi are un salariu de bază de 830 de lei, acesta ar creşte la până la 2.590 de lei brut.Proiectul este încă în lucru la ministerul Muncii şi ar trebui prezentat şi pus în dezbatere publică în luna martie.