News Item: Lămuriri în privința accidentului aviatic
(Category: Proiect SEMPER FIDELIS)
Posted by Radu89
Thursday 23 January 2014 - 19:01:16

La ora la care scriu, Stroe si-a dat demisia... foarte bine... dar rog frumos varanii si jurnalistii care spumega impotriva STS, sa faca naibii bine si sa CITEASCA LEGISLATIA, inainte de a mai indica vinovati… si sa nu mai profite de moartea a doi oameni pentru a face jocuri politice la comanda hahalerelor aflate acum la cirma tarii… nu ma intereseaza de ce STS nu s-a aparat in toate aceste zile… nu ma intereseaza de ce Oprea a trunchiat cum a vrut raportul ala dat presei… nu ma intereseaza si nici nu pot posta despre trocurile mizerabile care se duc acum in spatele cortinei… dar cred ca o versiune corecta merita aruncata pe facebook….
Voi incerca sa fiu cit mai concisa si cit mai limpede in exprimare... oricum, banuiesc ca a inceput sa vi se acreasca de cita apa-n piua se bate deja pe tema accidentului aviatic.... nu voi relua toate cele care deja s-au spus, s-au invirtit, s-au ametit pe toate partile... exista Goagal pentru cei care n-au urmarit cu atentie subiectul...




Inainte de a trece la fondul problemei, trebuie sa stiti ca in cazul unei situatii de urgenta oarecare exista o linie clara de gestionare a acesteia:
-apel la 112 - operatoarea 112 decide, conform unui nomenclator copiat dupa alea din toata lumea, daca e sau nu urgenta si face legatura la operatorii pompierilor (IGSU), politiei , ambulantei, jandarmeriei, SMURD si ce mai e cazul - operatorii de la institutiile enumerate trimit echipajele de interventie in teren
- interventia propriu-zisa in teren...


Cind, insa, avem un accident aviatic, gestionarea situatiei se complica, in pur stil romanesc:
astfel, trebuie sa stiti ca EXISTA un Sistem National de Management pentru Situatii de Urgenta (si ar trebui sa-l informeze cineva si pe Ponta, fiindca s-a laudat acu' ca mai vrea sa faca el unul), infiintat prin OUG 21/2004... adica un sistem UNITAR in care sint agrenate gramezi de institutii ale statului.... in cadrul acestui sistem exista multe, foarte multe comitete judetene, locale, ministeriale si de care mai vreti, institutii cita frunza si cita iarba, plus IGSU... o varza peste care sta protapit Comitetul National pentru Situatii de Urgenta... presedintele acestuia este, negru pe alb, decis prin HG 1489/2004, ministrul administratiei si internelor...



Conform prevederilor CLARE ale acestor acte, Comitetul National, adica ministrul Stroe in marita sa persoana, pe linga cele nu stiu cite atributii de preventie si halit bani, "stabileste repartizarea principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile nonguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta", iar IGSU "asigura coordonarea unitara si permanenta a activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta"... OUG-ul ne mai spune ca sistemul de comunicatii "se asigura prin mijloace proprii ale MAI, ale celor din dotarea MCSI (ministerul lui Nica), STS si ale altor componente ale sistemului national de aparare"...
de asemenea, prin HG 741/2008, care se refera la gestionarea situatiilor de urgenta in care sint implicate avioane, intra in poveste si ROMATSA, in cadrul careia exista Centrul de coordonare a operatiunilor de cautare si salvare a aeronavelor aflate in pericol si a supravietuitorilor unui accident de aviatie...conform acestui act normativ, in caz de avion picat ROMATSA da raportu' la ministerul transporturilor (prin comitetul lui ministerial care e parte din sistemul ala national de urgenta de care v-am vorbit la inceput, si prin centrul lui operativ) si "determina zona de cautare a aeronavei aflate în pericol, declanseaza si coordoneaza activitatea de cautare, in urma informatiilor primite de la unitatile de alarmare"...



In traducere libera si schematica, accidentul aviatic trebuia gestionat, in confomitate cu LEGEA astfel:
- 112 al STS-ului primeste apelul, face localizarea prin mijloacele proprii, anunta in primul rind MAI-ul, apoi restul agentilor de interventie (SMURD, IGSU si ce mai e nevoie), practic punind in miscare Comitetul National al carui presedinte e Stroe...
- in paralel, ROMATSA vede ca i-a disparut de pe radar un avion, face localizarea si anunta Centrul operativ din comitetul ministerial din ministerul transporturilor si IGSU... care comitet ministerial ia rapid legatura cu Comitetul National, adica tot cu Stroe...
- maritul Stroe, bombardat din sapte mii de directii separate, se apuca de dirijat operatiunile de salvare, adicatalea fiecare dintre institutiile implicate efectiv in operatiuni: ministerul transporturilor, IGSU, jandarmi, politie, salvamont, MApN si ce mama naibii mai vreti... adica PE TOTI cei implicati... DAR principala structura care pune in aplicare sudoarea intelectuala a lu' Stroe este IGSU...care IGSU ii dirijeaza pe toti in teren...
Concret, referitor la ierarhia atributiilor si competetelor intr-o astfel de situatie de urgenta, raportul lui Oprea contine, voit sau din prostie, inexactitati, interpretari si omisiuni serioase, intrucit paseaza toata responsabilitatea pe ROMATSA, scotind total din ecuatie exact personajul cel mai important: presedintele Comitetului National, adica seful MAI, Stroe, precum si teancul de institutii, comitete si comitzii aflate in coordonarea lui...


Si revenind, doua institutii, in paralel, sint obligate sa faca primele eforturi de localizare: STS si ROMATSA, prima cu ajutorul telefoniei mobile (adica bazindu-se pe operatorii Orange, Vodafone si Cosmote), cea de-a doua prin sistemele PROPRII de receptionare a semnalelor ELT si monitorizarea radio a avioanelor... insa, atentie, conform OUG 21, in partea de comunicatii se implica, daca e nevoie, TOATE institutiile statului care au posibilitati tehnice si/sau sint in domeniu pe linia de competente, adica MAI, MApN, SRI, ANCOM, MCSI si cine s-o mai gasi...



in ceea ce priveste STS, chestiunea e simpla si rogu-va urmariti-ma cu atentie:
- in urma cu 6 ani, Romania era in rahat pina-n git, strangulata fiind de procedura de infringement pe implementarea procedurii de localizare pentru apelurile prin telefonie mobila... cu alte cuvinte, Comisia Europeana ne obliga sa-i bagam in seama pe operatorii de telefonie mobila... si nu trebuie sa va mai spun eu ce rol greu joaca astia in deciziile nu numai europene, ci globale... NU STS, ci ANCOM a fost cea care a stabilit normele tehnice de implementare, prin decizia 1023/2008... altfel spus, STS, in calitate de administrator 112 avea de rezolvat localizarea, dar cadrul tehnic l-a impus ANCOM, in baza indicatiilor pretioase europene...
- sa ne mai amintim un lucru: cite mama naibii de telefoane cu GPS cunoasteti sa fi existat in 2008? ha?... fiindca acum toti sint experti in butonat smartfoane, insa vad ca nimeni nu spune ca in 2008, localizarea normata de ANCOM prin decizia mentionata era SINGURA solutie viabila... si mai mult, eram OBLIGATI s-o implementam.... acest tip de localizare functioneaza in prezent in toate statele membre UE... nu aia pe GPS, ci asta pe care o are si 112....


Va reamintesc ce zicea zilele astea Adina Valean, europarlamentar penelist si nevasta lu' Crin Antonescu:
"Localizarea pe baza antenelor GSM are o abatere, nu dă de fapt decât o zonă de până la un kilometru în zonele urbane, o zonă destul de mare chiar pentru un oraş. În ceea ce priveşte zona rurală, până la cinci kilometri, iar în zone nelocuite cum sunt cele montane până la zeci de kilometri, pentru că în zonele montane şi nelocuite antenele GSM sunt la distanţe mari, şi atunci când se face triangulaţia zona care trebuie acoperită pentru a identifica apelul este foarte mare". (...) "Au existat astfel de situaţii, cum este cea nefericită de astăzi din România, şi în alte state europene, că a fost vorba de accidente în zonă montană şi s-a efectuat apel la 112, dar nu a putut fi găsită persoana tocmai din cauza lipsei de acurateţe a triunghiulaţiei. Au fost cazuri în oraşe, în care tot aşa, dată fiind suprafaţa nu au reuşit să găsească exact emitentul apelului"...
- STS cunoaste aceste lucruri, le-a semnalat, insa nu este autoritate de reglementare si nu se poate baga peste ministerele si autoritatile destepte care colcaie in tara asta....
- de asemenea, va mai reamintesc un lucru: nu STS a iesit la rampa in 2008 sa se orgasmizeze cu acest sistem de localizare, asa cum este acuzat acum de toti rauvoitorii si habarnistii, ci MCSI, prin ministrul de atunci, Borbely... ba mai mult, dupa declaratiile ministrului, STS a iesit cu nuantari si a afirmat ca "acuratetea solutiei implementate, de identificare a apelantului 112 de pe telefonul mobil, ar trebui îmbunatatita, momentan fiind la nivel de celula", incercind astfel sa atraga atentia ca rozul nu e chiar roz cum vroiau guvernantii si ministerul lu' Borbely si al lu' Nica.... gasiti cacalau pe net informatii si declaratii din acea perioada... apropos, unde e Nica? unde e ANCOM-ul? unde e Ministerul Transporturilor? unde e MApN? unde e SRI?


!!! In ceea ce priveste modalitatea propriu-zisa de localizare, STS este in intregime la mina operatorilor de telefonie mobila... de ce? fiindca institutia (si incerc sa explic cit mai simplu) preia niste cifre de la operatori si, printr-un soft (pe care a fost obligat sa-l implementeze si care a fost realizat in norme tehnice stabilite de altii), le transpune pe o harta.... care harta apare instant pe display-urile agentiilor de interventie... totul automat, fara interventia cuiva, fara interpretarea cuiva, fara nimic... doar ca si softul ala depinde de deja vestita triangulare... ai trei puncte, iti iese de un triunghi de localizare precisa... n-ai trei puncte, iese altceva... cu alte cuvinte, daca desteptii de operatori mobili, bagati pe gitul statului de CE, au ceva antene prin zona, e ok... daca sint doar doua, nashpa... iar daca e numai una, e nashpa rau...


... asa deci si prin urmare, in povestea acestui accident, STS a primit apelul, l-a transmis mai departe dispeceratelor ISU Cluj, SJA Cluj, IPJ Cluj, IJJ Cluj, COAP/MApN, ROMATSA, Salvamont Brasov, Elicopter Târgu Mures...numa' pe bunica lu' Stroe n-a mai informat-o ... apelul s-a transmis in 4 minute, asta incluzind si dialogul cu apelantul Radu Zamfir caruia i s-au cerut cit mai multe informatii posibile, omul fiind totusi in stare de soc... in acelasi timp, STS a incearcat disperat si localizarea, avind in vedere ca p-acolo era doar o singura celula de telefonie mobila, apelind la SRI, DGIPI, MApN si, in general la toti care ar fi putut sa ajute... daca-mi spuneti ce naiba mai putea face STS in situatia de fata si in baza atributiilor si competentelor sale, io personal o sa va fac campania pentru sefia STS, parol....


De altfel, toate cele prezentate pina acum sint motivul pentru care in raportul lui Oprea nu apare la adresa STS NICI UN FEL DE ACUZA...

... si avind in vedere ca ROMATSA dispunea de sistemele proprii de localizare cu precizie, va intreb ce mama naibii a facut institutia aia?... ce mama naibii au facut toate celelalte structuri cu sisteme proprii de localizare?... dar despre toate astea mai incolo, ca abia mi-am gasit timp sa scriu si asta…


Iar in concluzia primei parti: aveti macar idee, voi, idiotilor care afirmati ca 112 nu e functional, cite sute de mii de vieti omenesti au fost salvate de cind a fost implementat sistemul? cite mesaje de multumire se primesc la STS? cite premii europene de excelenta PE BUNE a luat institutia, prin comparatie cu ceea ce exista in alte tari? Si de ce oameni ca Raed Arafat, aflati dincolo de orice banuiala de incompetenta si joc politic, s-au implicat din plin si tin partea acestui sistem?

… iar in ceea ce priveste SMS-ul trimis de doctorul Zamfir, STS n-a mintit dintr-o singura si unica ratiune: la 112 raspund operatorii 112 si SE VORBESTE cu ei… NU se primesc SMS-uri, ca nu ajung niciunde… in mod cert, medicul a trimis acel SMS unuia dintre cautatori si ar trebui rugat sa se uite inca o data pe telefon, fiindca in interviul dat Antenei 3 nu a reusit s-o faca….

urmeaza si alte parti… si voi vorbi si despre actorii implicati, si despre vinovatii in localizarea si mai ales organizarea cautarii avionului si salvarii victimelor, si despre politica, si despre Iovan si altele legate de acest accident….chiar si despre ascultarea telefoanelor... despre tot, va promit...


.... iar in completarea interminabilei postari anterioare, va sintetizez in citeva cuvinte: STS-ului i s-a bagat pe git (prin ANCOM, MCSI, CE) un sistem de localizare despre care a semnalat la vremea respectica ca nu e chiar ok, a scos totusi maximum din el (desi responsabilitatea localizarii, conform legii, apartinea ROMATSA), este singura institutie care si-a facut treaba in cazul accidentului, insa tacerea ei, dar si mizerabila manipulare politica prin intermediul media, precum si crasa lipsa de informare a jurnalistilor, face ca taman aceasta institutie sa plateasca imagologic pentru cretinii si celelalte institutii incompetente care n-au stiut sa gestioneze situatia la fata locului, desi aveau tot ce trebuie: cadru legal, proceduri, resurse umane si materiale... dar care apartin actualei puteri... cu un pret incalificabil: pierderea increderii cetatenilor in singurul lor sistem de sprijin si urgenta, care s-a dovedit in zeci de mii de alte cazuri perfect viabil... treziti-va, oameni buni...

... si repet: daca inclusiv raportul prietenului Oprea nu precizeaza nici un fel de vina a STS, pe ce anume se bazeaza Ponta cind acuza institutia? domnii jurnalisti deont-ologi, de ce nu-i puneti intrebarea asta, sa vedem concret care este vina?

una peste alta, este o mare porcarie ceea ce se intimpla… Oprea – intermar la interne (si asa se explica unele), Opris trebuie demis fiindca urmeaza alegerile… si putem continua… dar in partile urmatoare…

.... iar in completarea interminabilei postari anterioare, va sintetizez in citeva cuvinte: STS-ului i s-a bagat pe git (prin ANCOM, MCSI, CE) un sistem de localizare despre care a semnalat la vremea respectica ca nu e chiar ok, a scos totusi maximum din el (desi responsabilitatea localizarii, conform legii, apartinea ROMATSA), este singura institutie care si-a facut treaba in cazul accidentului, insa tacerea ei, dar si mizerabila manipulare politica prin intermediul media, precum si crasa lipsa de informare a jurnalistilor, face ca taman aceasta institutie sa plateasca imagologic pentru cretinii si celelalte institutii incompetente care n-au stiut sa gestioneze situatia la fata locului, desi aveau tot ce trebuie: cadru legal, proceduri, resurse umane si materiale... dar care apartin actualei puteri... cu un pret incalificabil: pierderea increderii cetatenilor in singurul lor sistem de sprijin si urgenta, care s-a dovedit in zeci de mii de alte cazuri perfect viabil... treziti-va, oameni buni...

... si repet: daca inclusiv raportul prietenului Oprea nu precizeaza nici un fel de vina a STS, pe ce anume se bazeaza Ponta cind acuza institutia? domnii jurnalisti deont-ologi, de ce nu-i puneti intrebarea asta, sa vedem concret care este vina?

Sursa : preluat de pe facebook.com , userul Nosce te Ipsum




This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://www.semperfidelis.ro/news.php?extend.3696 )