News Item: ... la UE (24) cu Nikita - 1
(Category: Proiect SEMPER FIDELIS)
Posted by colonelul
Saturday 23 May 2009 - 00:32:48

Poate exista naivi care cred ca scandalul "Acvila", generat de insusi ministrul de interne, s-a incheiat. Ii lasam sa fie fericiti in naivitatea lor, iar noi continuam seria de stiri, dupa cum v-am promis. Vom face o mica recapitulare a elucubratiilor emanate de Gigi Nikita Rizea si compania, vom raspunde fiecareia in parte, urmind ca in zilele urmatoare sa vedem cine este cu adevarat acest papagal zburlit, fostul bodyguard al sefului trustului Realitatea TV.

1. Controale la Acvila

Mocofanul Rizea ne spune ca Acvila a fost ferita de controale de-a lungul timpului, beneficiind de un statut privilegiat. Avind in vedere ca structura era in subordinea ministrului si in coordonarea secretarului de stat pentru ordine publica, ce ati fi vrut sa faca ministrul (oricare dintre cei trei sub care a functionat Acvila)? Sa se controleze pe sine insusi? Sa controleze activitatea secretarului de stat? Se stia exact, pina-n detaliu, ce face zilnic conducerea unitatii, ce fac angajatii acesteia, pentru ca misiunile impuneau dialogul permanent cu sefii MAI, iar eventualele achizitii oricum se derulau la nivelul ministerului.

Abia din 1 august 2008, Acvila a devenit ordonator tertiar de credit. Cu toate acestea, pina la momentul desfiintarii structura nu a facut nici macar o achizitie de abecedare pentru intrajutorarea si alfabetizarea garzilor de corp ale lui Vantu, daramite alte obiecte mai importante si mai valoroase.

In februarie, imediat dupa numirea lui Nica in fruntea MAI, a avut loc un prim control - un audit de sistem, care s-a finalizat cu o concluzie clara: totul a fost OK.

Va dati seama ca rezultatul i-a picat ministrului Nica la ficati chiar mai rau decit i-au picat mocofanului rapoartele de punere la dispozitie ale tuturor membrilor Acvila, scapati astfel din gheara facatorului de spume la gura si fum la tinte (va vom lamuri si cum e cu fumul). Ofticat pin' la Vanghelie si-napoi, ministrul a ordonat imediat si un audit financiar. Acesta a durat o luna si o saptamina, finalizindu-se in data de 20 aprilie cu aceeasi concluzie: totul a fost OK. Nu cred ca va puteti imagina tremurul si transpiratiile celor care, venind cu misiune clara de fault si dat la gioale, dupa ce au luat la puricat (sau la rizeat, cum doriti) de trei ori la rind tot ce se putea lua, s-au intors la maria sa ministrul cu mina goala. Nici ulterioarele transpiratii ale ministrului nu ni le putem imagina, stiind ca rezultatul nu convenea deloc sefilor sai, Rizea, Silion, Vanghelie &co.

Si pentru ca lucrurile pareau incredibile pentru mintile acestor indivizi obisnuiti cu mangleala din banul public, la o saptamina de la desfiintare Corpul de control al ministrului a mai executat si el o razie prin structura. Mai e nevoie sa va precizam concluziile? Totul ok.

Dragalasenia vine insa abia acum: nici pina in acest moment raportul de audit financiar nu a fost preluat si asumat de un factor responsabil. Nimeni n-a vrut sa semneze de primirea acelui raport, nici un sefut, nici un sefaloi, nici un sefalau, fiindca asa li s-a ordonat. Iar asta contrar prevederilor Ordinului Nr. 318 din 11 octombrie 2007 privind organizarea si executarea inspectiilor si controalelor in Ministerul Administratiei si Internelor. In fapt, o gramada de prevederi din acel ordin nu au fost respectate. Sa ne aplecam un moment asupra citorva:

ART. 3
Scopul controlului este acela de crestere a eficientei si eficacitatii activitatii desfasurate in cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative prin executarea activitatilor de comparare a rezultatelor obtinute cu obiectivele prevazute, de masurare a performantelor realizate cu standardele stabilite initial, de identificare a abaterilor si de adoptare a măsurilor pentru eliminarea acestora.


Controalele ordonate de ministrul sinistru la Acvila au vizat strict desfiintarea structurii, fie prin identificarea unor nereguli in teren, care sa poate fi folosite ulterior ca argument, ceea ce nu a fost cazul, fie prin inventarea televizata a acestora. Nimeni nu se sinchiseste de faptul ca, in acest scop, ministrul insusi a chemat televiziunea in curtea sa. Nimanui nu-i pasa cit de pavat cu josnicii e drumul catre iad al ministerului sigurantei si increderii.

ART. 4
Principiile care stau la baza controlului sint:
a) principiul legalitatii - presupune ca toate activitatile specifice controlului sa fie desfasurate cu respectarea prevederilor Constitutiei si ale legislatiei in materie;


Pai, Constitutia ne vorbeste in Art. 24 (in integritate) despre dreptul la aparare, in Art. 26 (2) despre viata intima si privata, in Art. 30 (1) si (2) despre libertatea de exprimare, in (6) precizindu-se ca "libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine", in Art. 57 despre exercitarea drepturilor si libertatilor. Cita vreme insusi ministrul de interne incalca fara rusine Constitutia, realizind controale televizate fara ca propriul subaltern, seful Acvila, sa aiba dreptul de a spune macar o singura silaba in apararea sa, sa nu ne mai miram si revoltam ca tara colcaie de mafioti si clanuri colorate. Mai nou, astia au ajuns chiar in pozitii cheie de conducere in minister.

b) principiul obiectivitatii - presupune o evaluare corecta si cit mai aproape de realitate a rezultatelor obţinute, a cauzelor care au determinat abaterile si a masurilor necesare inlaturarii ori diminuarii efectelor negative si integrarii celor pozitive;

Evaluarea corecta a sinistrului in baza rezultatelor celor trei controale, prin vocea zburlitului Rizea, a constat in expunerea pe taraba publica a unor ciorapi si chiloti adusi de-acasa de recuperator (fiindca in gestiune nu existau). Cum, din ratiuni care ne depasesc, prezervative n-au reusit sa aduca pe micul ecran, pentru urmatoarea iesire publica ii informam ca s-ar putea sa gaseasca marfa buna in magazinele cu obiecte haioase: prezervative cu aroma de flatulenta si gust de cacao.

c) principiul eficacitatii - se refera la oportunitatea si finalitatea controlului, in scopul obtinerii rezultatelor scontate;

Fara indoiala, rezultatele scontate n-au fost obtinute. Acvila a devenit vedeta ministerului, de mocofanul Nikita ride toata lumea pe la colturi, sinistrul nu sta deloc confortabil in fotoliul ministerial si politic, iar capodopera anticonstitutionala OUG 20/2009 va muri fie in Parlament, fie la Curtea Constitutionala.

Ca sa n-o mai lungim, trecem direct la ultimul principiu:
l) principiul respectarii demnitatii umane - presupune ca, in exercitarea activitatii de control, sa fie respectate toate drepturile si demnitatea persoanelor controlate.

Pentru personaje precum Catalin Voicu, Mitica Iliescu, Marean Vanghelie, Dan Nica, Mircea Geoana, Costica Silion, Gabriel Naghi si lista poate continua, chestia asta cu drepturi si demnitate e precum difuzarea a 3 minute din Trinitas intre doua episoade pe Private Spice. In alea trei minute, intrerup orgia mafiota si merg la frigider sa-si ia o bere.
Vom vorbi, la concret, si despre modul in care intelege Rizea sa respecte drepturile si demnitatea subalternilor sai, de la inrolarea fortata in Jandarmacvila, pina la agresiuni verbale de o violenta rar intilnita. Deocamdata am vazut cum si-a dezbracat cu demnitate un subaltern paros la televizor. La fel de limpede am vazut si cum au fost respectate drepturile si demnitatea acvilistilor, expusi fara scrupule unor calomnii absolut hilare cu ursuleti si epilari.
Cineva intreg la minte poate crede ca niste barbati care-si fac antrenamentele in conditii de o duritate inimaginabila chiar si pentru noi, privitorii la filme de actiune, umbla cu ursuleti in bocanci? Desigur ca nu. Dar Romania este, din pacate, in deficit cronic de oameni intregi la minte, asa ca nu trebuie sa ne mai mire calea de discreditare aleasa de flacaul Nikita&gasca.

ART. 11
(7) Pe timpul inspectiei membrii comisiei de inspectie întocmesc note de constatare cu concluziile rezultate la sfirsitul evaluarii fiecărui domeniu de activitate, formatiune/subunitate sau autoritate a administratiei publice locale ori centrale si se aduc la cunostinta, sub semnatura, conducerii institutiei inspectate si personalului evaluat.
ART. 12
(1) Raportul de inspectie se elaboreaza de comisia de inspectie in termen de 20 de zile de la inchiderea inspectiei.
ART. 13
(1) Dupa aprobarea raportului de inspectie de catre ministrul internelor si reformei administrative, presedintele comisiei de inspectie il prezinta sefului institutiei inspectate, la sediul acesteia.


Nici aceste prevederi nu au fost respectate. Daca s-ar fi respectat, n-am fi asistat in ultima saptamina la cel mai mizerabil si josnic circ pus in scena vreodata in Romania, avind ca tema una dintre cele mai importante institutii din sistemul national de securitate. Si toate astea pentru ce? Pentru mofturile unui recuperator de trei parale, spargator de tigle si dezbracator de jandarmi? Da.
Semnind raportul de inspectie, ministrul ar fi recunoscut cu pixul in mina ca Acvila a functionat ireprosabil de-a lungul anilor. Nashpa. OUG 20 si-ar fi pierdut o parte din ratiune. O parte semnificativa.

De asemenea,
ART. 11
(5) In cazul in care pe timpul inspectiei se constata indicii cu privire la existenta unor pagube create de catre personalul institutiei inspectate, presedintele comisiei de inspectie dispune masuri de efectuare a cercetarii administrative si recuperarea pagubei, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
(6) In cazul in care pe timpul inspectiei se constata savirsirea unor infractiuni de catre personalul unitatii institutiei inspectate, presedintele comisiei de inspectie ia masuri pentru sesizarea organului competent sa efectueze urmarirea penala.


Controlul terminindu-se in urma cu mai bine de o luna, ne intrebam de ce ministrul n-a luat masuri imediate, daca a sesizat pagube si infractiuni? Raspundem tot noi: pentru ca acestea nu au existat. Dar pagube si infractiuni exista astazi in curtea BSIJ si am fi interesati sa stim cind va trimite Nica un control acolo? Desigur, cu rezultate difuzate in prime time la Realitatea TV. Sa stim si noi cum e cu echipamentele si masinile distruse in citeva zile de la preluarea gestiunii.


Cam atit pentru astazi, dragi cititori. Ne-am facut incalzirea vorbind despre controale. Miine vom vorbi despre misiunile Acvila si despre toate elementele care o fac absolut unica pe scena romaneasca a trupelor speciale. Veti afla lucruri noi si veti intelege de ce structura a stat in git altor aspiranti la dialogul european in domeniu.



This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://www.semperfidelis.ro/news.php?extend.597 )