Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: MAI
 
<< Previous thread | Next thread >>
Jandarmeria, intre competente si incompetente
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
Illusionist
Thu Apr 16 2015, 12:52PM
Pseudoleucocit
Registered Member #1855
Joined: Sat May 23 2009, 10:29PM

Posts: 219
Thanked 16 time in 13 post
Mai exista si personal contractual dar numai pentru intretinere, curatenie, etc. si nu li se acorda grade militare si nici nu executa misiuni operative.
Back to top
1 User said Thank to Illusionist for this Post :
 MihaiM (09 Jan 2016, 23:10)
Nestiut
Thu Apr 16 2015, 02:06PM
Registered Member #9999
Joined: Tue Feb 03 2015, 12:27PM

Posts: 118
Thanked 12 time in 11 post
Am inteles, multumesc de raspunsuri si eu vazusem doar subofiteri si ofiteri la ei, gradati nu am mai vazut de cativa ani dar in lege scria ca personalul lor are si S.G.P. si am vrut sa fiu sugur.
Back to top
spk
Thu Apr 16 2015, 08:19PM
primum non nocere

Registered Member #537
Joined: Fri May 04 2007, 03:38PM

Posts: 2502
Thanked 52 time in 42 post
Legea e din 2004, ai remarcat bine, trebuie actualizată.
Back to top
Klaus
Tue Oct 20 2015, 06:15PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
Vad ca mai apare o superstructura, Garda forestiera.
LINK

OUG 32/2015 privind infiintarea Garzilor forestiere. Garzile forestiere, ordonanta de urgenta 32/2015

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 474 din 30 iunie 2015

Avand in vedere necesitatea consolidarii cadrului legal si intarirea capacitatii de implementare, monitorizare si control privind lupta impotriva taierilor ilegale de masa lemnoasa din fondul forestier national si din vegetatia forestiera de pe terenurile din afara acestuia, care, in perioada 2008-2014, sunt in volum mediu anual de circa 8,8 milioane mc, conform informatiilor furnizate de Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice Bucuresti - Serviciul inventarul forestier national,
tinand seama de faptul ca problematica taierilor ilegale de arbori, fiind de siguranta nationala, a facut obiectul analizei in cadrul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii organizat in data de 9 iunie 2015, unde s-a evidentiat solutionarea in regim de urgenta a acestei problematici, inclusiv prin infiintarea Garzilor forestiere,
se evidentiaza situatia extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, tinand cont si de faptul ca un asemenea volum de masa lemnoasa taiata ilegal nu a mai fost constatat in ultimii 25 de ani.
Tinand cont de importanta existentei unui mecanism unic de control care sa inlature paralelismele si sa elimine astfel evaluarea fiscala diferita sau chiar contrara a aceleiasi operatiuni economice,
apreciind ca neadoptarea de urgenta a unor masuri de imbunatatire a activitatii de implementare, monitorizare si control in domeniul silviculturii de catre Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor conduce la neindeplinirea obiectivelor asumate de Romania, legate de implementarea Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligatiilor care revin operatorilor care introduc pe piata lemn si produse din lemn,
luand in considerare faptul ca elementele sus-mentionate constituie premisele unei situatii extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat si ca neadoptarea acestor masuri ar avea consecinte negative asupra ecosistemelor forestiere, reorganizarea fiind absolut necesara pentru reglementarea in mod unitar si identificarea unor solutii viabile de implementare, monitorizare si control al regimului silvic si in special de reducere a taierilor ilegale,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1
(1) Se infiinteaza Garzile forestiere, denumite in continuare Garzi, prevazute in anexa nr. 1, ca institutii publice cu personalitate juridica, in subordinea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, prin preluarea atributiilor activitatilor, a posturilor si a personalului de la comisariatele de regim silvic si cinegetic, denumite in continuare CRSC, care se desfiinteaza.
(2) Organizarea si functionarea Garzilor se stabileste prin hotarare a Guvernului, in termen de maximum 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) CRSC se desfiinteaza la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la alin. (2).
(4) Activitatea Garzilor este coordonata tehnic la nivel central de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin secretarul de stat pentru paduri si prin structura care coordoneaza activitatea in domeniul silvic si cinegetic din cadrul acesteia, si se desfasoara la nivel teritorial.

Art. 2
Principalele atributii ale Garzilor sunt urmatoarele:
a) monitorizarea, implementarea si controlul aplicarii regimului silvic in fondul forestier national si in vegetatia forestiera de pe terenurile din afara fondului forestier national;
b) monitorizarea, implementarea si controlul aplicarii regimului cinegetic in fondul cinegetic national;
c) monitorizarea si controlul trasabilitatii materialelor lemnoase, conform prevederilor legale in vigoare.

Art. 3
(1) Numarul maxim de posturi pentru Garzi este de 617, din care:
a) 545 de posturi pentru personal silvic cu atributii de control si implementare;
b) 72 de posturi pentru persoane cu atributii auxiliare domeniului, din care: 18 posturi cu pregatire juridica, 18 posturi cu pregatire economica si 36 de posturi cu diferite atributii - resurse umane, achizitii, investitii, administrativ.
(2) Numarul minim de posturi pentru o Garda este de 40.

Art. 4
(1) Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2005, salariile de baza ale personalului din cadrul Garzilor se stabilesc la nivelul salariilor de baza aferente functiilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prevazut in anexa nr. 2.
(2) Salariul de baza al functiei de inspector-sef din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de inspector general adjunct din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.

(3) Salariul de baza al functiei de director din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de director din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(4) Salariul de baza al functiei de sef de serviciu din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de sef serviciu din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.

(5) Salariul de baza al functiei de sef birou din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de sef birou din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(6) Salariul de baza al functiei de consilier superior se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier superior din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(7) Salariul de baza al functiei de consilier principal se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier principal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(8) Salariul de baza al functiei de consilier asistent se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier asistent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(9) Salariul de baza al functiei de consilier debutant se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier debutant din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(10) Salariul de baza al functiei de referent de specialitate, grad superior, se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de referent de specialitate, grad superior, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(11) Salariul de baza al functiei de auditor superior se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de auditor superior din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(12) Salariul de baza al functiei de auditor principal se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de auditor principal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(13) Salariul de baza al functiei de consilier juridic superior se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic superior din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(14) Salariul de baza al functiei de consilier juridic principal se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic principal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(15) Salariul de baza al functiei de consilier juridic asistent se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic asistent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(16) Salariul de baza al functiei de consilier juridic debutant se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic debutant din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(17) Salariul de baza al functiei de referent, grad superior, se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de referent, grad superior, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.
(18) Salariul de baza al functiei de muncitor, grad III, se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de muncitor calificat, grad III, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.

Art. 5
(1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Garzilor se asigura integral de la bugetul de stat.
(2) Conducerea Garzilor este asigurata de cate un inspector- sef, functionar public de conducere, care are calitatea de ordonator tertiar de credite, in conditiile legii.

Art. 6
(1) Garzile preiau patrimoniul de la fostele CRSC, pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si a protocolului de predare-preluare incheiat in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 1 alin. (2).
(2) Protocolul de predare-preluare prevazut la alin. (1) cuprinde si posturile, personalul, prevederile bugetare si executia bugetara pana la data preluarii.
(3) Deschiderea creditelor bugetare se efectueaza din bugetele institutiilor existente inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta a Guvernului, pana la incheierea protocoalelor de predare-preluare.
(4) Personalul de la fostele CRSC se preia, cu respectarea statutului aplicabil fiecarei categorii de personal, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 1 alin. (2).
(5) Personalul preluat de la fostele CRSC, in conditiile prevazute la alin. (4), este supus, in termen de maximum 90 de zile de la preluare, evaluarii de integritate, care constituie cerinta specifica ocuparii posturilor din cadrul Garzilor, sub sanctiunea eliberarii din functia publica sau incetarii raportului de munca, dupa caz.
(6) Personalul din cadrul Garzilor este supus periodic evaluarii prevazute la alin. (5). Costurile acestor evaluari se suporta din bugetul Garzilor.

Art. 7
(1) Ocuparea posturilor din cadrul Garzilor se face numai cu promovarea evaluarilor de integritate, prevazute la art. 6 alin. (5).
(2) Procedura de organizare si desfasurare a evaluarii de integritate pentru personalul Garzilor se stabileste prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 1 alin. (2).

Art. 8
Consumul normat de carburanti este de 500 litri/luna/autoturism sau autoutilitara. Nu se considera depasiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se incadreaza in limita carburantului normat in raport cu numarul total de mijloace de transport aprobat pentru autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura sau pentru fiecare Garda, dupa caz.

Art. 9
Garzile se substituie in toate drepturile si obligatiile decurgand din actele normative, contractele, conventiile, intelegerile, protocoalele, memorandumurile si acordurile, precum si in toate litigiile in care fostele CRSC sunt parte.

Art. 10
(1) Personalul Garzilor, care are atributii de implementare, monitorizare si control, poarta, in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane, care se atribuie gratuit.
(2) In anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, personalul prevazut la alin. (1) poate imbraca tinuta civila.
(3) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul prevazut la alin. (1) este investit cu exercitiul autoritatii publice si beneficiaza de protectie, potrivit legii.

Art. 11
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.

Anexa nr. 1 - LISTA Garzilor forestiere, a sediilor acestora si a judetelor arondate

Nr. crt. Denumirea Sediul Judetele arondate
1 Garda Forestiera Brasov Municipiul Brasov Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu
2 Garda Forestiera Bucuresti Municipiul Bucuresti Municipiul Bucuresti, Calarasi,
Constanta, Ilfov, Giurgiu, Ialomita, Teleorman
3 Garda Forestiera Cluj Municipiul Cluj-Napoca Alba, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures
4 Garda Forestiera Focsani Municipiul Focsani Braila, Buzau, Galati, Tulcea, Vrancea, Vaslui
5 Garda Forestiera Oradea Municipiul Oradea Arad, Bihor, Satu Mare, Salaj
6 Garda Forestiera Ploiesti Municipiul Ploiesti Arges, Dambovita, Prahova
7 Garda Forestiera Ramnicu Municipiul Ramnicu Valcea Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Valcea
Valcea
8 Garda Forestiera Suceava Municipiul Suceava Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava
9 Garda Forestiera Timisoara Municipiul Timisoara Caras-Severin, Hunedoara, Timis

Anexa nr. 2 - TABEL privind salariile de baza aferente functiilor din cadrul Garzilor forestiere

Nr. crt. Functia Salariu de baza aferent Salariu de baza aferent
vechimii minime vechimii maxime
1 inspector-sef 9.593 lei 10.188 lei
2 director 9.593 lei 10.188 lei
3 sef de serviciu 8.078 lei 8.728 lei
4 sef birou 7.174 lei 7.799 lei
5 consilier superior 5.314 lei 5.639 lei
6 consilier principal 4.028 lei 4.271 lei
7 consilier asistent 3.043 lei 3.279 lei
8 consilier debutant 2.402 lei 2.477 lei
9 referent de specialitate,
grad superior 4.273 lei 4.455 lei
10 auditor grad superior 6.155 lei 6.525 lei
11 auditor grad principal 3.996 lei 4.213 lei
12 consilier juridic superior 5.314 lei 5.639 lei
13 consilier juridic principal 4.028 lei 4.271 lei
14 consilier juridic asistent 3.043 lei 3.279 lei
15 consilier juridic debutant 2.402 lei 2.477 lei
16 referent, grad superior 3.129 lei 3.256 lei
17 muncitor, grad III 2.371 lei 2.530 lei[/size]



Nu ma pricep prea mult in domeniu, dar problema forestiera este una care sacaie de ani de zile prin lipsa de impunere a statului in reglementarea si controlul defrisarilor ilegale. Cand si cand jandarmeria mai colabora cu Directiile silvice, dar fara rezultate notabile. Acum apare structura asta noua, rezultata din desfiintarea Comisariatelor de Regim Silvic şi Cinegetic, respectiv 617 posturi. Vad ca sefii sunt sefi de sefi, dupa nivelul salariilor de incadrare (a se vedea Anexa nr. 2 la OUG nr. 32/2015), ba chiar si muncitorii au un salariu de baza incepand cu 2.371 lei/luna. Mai mult ca sigur ca noua garda va fi dotata cu armament.
Avand in vedere ca activitatea noilor Gărzi este coordonată tehnic la nivel central de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, prin secretarul de stat pentru păduri şi prin structura care coordonează activitatea în domeniul silvic şi cinegetic din cadrul acesteia, nu era mai simplu daca se suplimentau efectivele jandarmeriei cu un numar de functii, marindu-se astfel numarul celor din jandarmeria montana? Zic eu ca una este autoritatea unei structuri precum jandarmeria, daca tot s-a ajuns la concluzia ca este o problema de siguranta nationala, si alta este a unei structuri noi, cu o logistica limitata, cu un numar redus de functionari, si care lesne poate fi dominata de interese locale. La o adica, in caz de nevoie, in situatii limita, jandarmeria montana poate chema intariri de la judet, daca este depasita de situatie. Nu mai zic de dispunerea teritoriala a jandarmeriei, care poate acoperi intreg teritoriul prin structuri judetene, nu printr-o garda formata din 40 de speriati si care sa asigure, de exemplu, judetele BV, CV, HG, MS si SB, judete cu fond forestier serios. Cu 40 oameni (si nu toti cu sapa, ci si cu mapa - sefi de servicii, de birouri, jurist, RU, logistica, finaciar-contabilitate, fiind ordonatori de credite, plus consilieri si referenti... chiar, din aia 40 cati mai pleaca pe teren?), nu poti asigura operativ nici macar un judet precum CV, d'apai 5, si asta 24/24 ore, 7/7 saptamani, 12/12 luni, an de an.
Zic eu ca ar trebui sa raman un numar de posturi de specialitate, pe probleme tehnice de fond forestier si cinegetica, iar tot ce inseamna controlul statului in teren sa fie facut prin jandarmi. Ceva oarecum similar s-a mai facut si cu conductele de trasport produse petroliere, cand au fost incluse ca obiectiv de paza pentru jandarmerie, si nu s-a infiintat Garda conductelor (oricum conductele aflate nu in proprietatea statului, ci a unor entitati private).

Stiu, posibil sa fiu apostrofat de coforumistii jandarmi, dar asa gandesc eu, bine sau nu, cand este vorba de impunerea autoritatii statului.

[ Edited Sun Mar 06 2016, 08:50AM ]
Back to top
Illusionist
Tue Oct 20 2015, 09:35PM
Pseudoleucocit
Registered Member #1855
Joined: Sat May 23 2009, 10:29PM

Posts: 219
Thanked 16 time in 13 post
My man, stai chill , in cazurile nasoale tot Jandarmeria va intervenii iar cei de la Garda Forestiera vor fi consultanti in materie de silvicultura, documente specifice, specii de arbori, calitatea materialului lemnos (in cazul controalelor sau a confiscarii materialului lemnos), iar actiunile de combatere a taierilor ilegale de arbori sau transport ilegal de material lemnos) se vor executa, asa cum se intampla si in prezent, in comun si cu Politia si cu Directiile Silvice pentru terenurile pe care le au in administrare.

[ Edited Tue Oct 20 2015, 09:36PM ]
Back to top
djebel
Tue Oct 20 2015, 10:10PM
Registered Member #3603
Joined: Thu Jan 06 2011, 12:32PM

Posts: 2103
Thanked 516 time in 373 post
Exact. Un exemplu ca mi-e mai la indemana, PFR are printre atributiuni si supravegherea spatiului aerian adiacent frontierei, dar asta nu o transforma in controlor aerian/ROMATSA. Asa si aici.
Back to top
Klaus
Wed Oct 21 2015, 08:45PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
@djebel - te referi la deltaplane care trec granita cu baxuri de tigari si, eventual, se mai si reintorc de unde au venit? Nu stiam ca ROMATSA ii are si pe ei in grija





NOTA BENE - a se observa ce autoturism de serviciu au politistii moldoveni/basarabeni
Back to top
djebel
Wed Oct 21 2015, 10:32PM
Registered Member #3603
Joined: Thu Jan 06 2011, 12:32PM

Posts: 2103
Thanked 516 time in 373 post
Off-topic
@Klaus, dincolo de tonul malitios din ultima-ti replica, si doar de dragul conversatiei, sa stii ca mai sunt si alte "inaripate" (altele decat "bondarii" cu tigari) care fac obiectul informarilor catre/de la ROMATSA.
Back to top
Ragman
Sat Jan 09 2016, 10:59PM
Registered Member #10237
Joined: Thu Apr 16 2015, 08:35AM

Posts: 145
Thanked 16 time in 15 post
LINK

Se poate aici un update al primului post de pe acest topic, acesta cad ca a fost inchis; multumesc anticipat.
Back to top
justme
Sat Mar 05 2016, 04:58PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Jandarmeritele participante la resolute Suppotrt, felicitate de ambsadorul american. Asteptam aplauzele de la colegi

Trei jandarmeriţe, apreciate de ambasadorul SUA la Bucureşti pentru misiunea „Resolute Support”

Joi, 03 martie a.c., Excelenţa Sa, domnul Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucureşti, a oferit Certificate de apreciere pentru recunoaşterea curajului, devotamentului şi implicării la un înalt nivel de profesionalism pe timpul desfăşurării Misiunii Resolute Support în Afganistan, primelor trei femei ofiţer din cadrul Jandarmeriei Române care au participat la această misiune internaţională.

Ceremonia de apreciere a jandarmeriţelor a avut loc în cadrul unui eveniment special dedicat femeilor din cadrul structurilor de aplicare a legii, care s-a desfăşurat la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” din Bucureşti.

În acest context, Excelenţa Sa, domnul Hans Klemm, a mulţumit statului Român şi Jandarmeriei Române pentru participarea la misiunea NATO „Resolute Support” din Afganistan, evidenţiind contribuţia importantă a primelor femei ofiţer din Jandarmerie care au avut curajul de a accepta această provocare profesională. Oficialul american le-a felicitat pe jandarmeriţe şi a afirmat că societatea are întotdeauna nevoie de astfel de exemple: „Le aplaudăm pentru dăruirea, curajul şi devotamentul lor de a respecta cele mai înalte standarde profesionale şi pentru modul în care le inspiră pe femeile din domeniul aplicării legii pentru a depăşi obstacole şi a căuta noi provocări în carieră”.

La rândul lor, reprezentantele Jandarmeriei Române au mulţumit partenerilor americani pentru sprijinul acordat pe tot parcursul desfăşurării acestei misiuni complexe de menţinere a păcii.

După încheierea ceremoniei, Excelenţa Sa, domnul Hans Klemm, a fost invitat de către conducerea Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” să viziteze sediul instituţiei de învăţământ.

Informaţii suplimentare:

Jandarmeria Română participă la misiuni internaţionale începând cu anul 2002, când a fost dislocat primul detaşament al instituţiei noastre în Kosovo, sub mandatul Organizaţiei Naţiunilor Unite. De atunci şi până în prezent, instituţia noastră a avut constant o reprezentare consistentă în următoarele teatre de operaţii: Afganistan, Congo, Timorul de Est, Haiti, Mali, Ucraina, numărul total al jandarmilor participanţi la misiuni internaţionale fiind de peste 1700.

Misiunile îndeplinite de militarii jandarmi în teatrele de operaţii sunt diversificate, aspect care reflectă profesionalismul instituţiei din care fac parte, şi aici amintim:
- Substituirea forţelor locale de poliţie în îndeplinirea anumitor atribuţii funcţionale, cum ar fi: asigurarea şi restabilirea ordinii publice, asigurarea protecţiei apropiate a unor persoane importante, escortă deţinuţi, asigurarea protecţiei unor sedii/spaţii importante pentru organizaţiile internaţionale;
- Observatori /monitori pentru monitorizarea respectării acordurilor de încetare a focului;
- Instructori, mentori şi consilieri ai forţelor locale de poliţie din ţările afectate de conflict.

Traducere discurs al Excelenţei Sale, domnul Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucureşti:

„Sunt onorat să mă aflu astăzi, alături de dumneavoastră, pentru a celebra realizările excepţionale ale femeilor din toate agenţiile de aplicare a legii din România.

În prezent putem vedea femeile reprezentate la orice nivel, conducând unităţi de Poliţie, coordonând investigaţii, conducând birourile de presă, dirijând traficul, concepând strategii de cooperare regională sau participând la misiunile international de menţinere a păcii.

Reuşitele cât şi eforturile femeilor din agenţiile de aplicare a legii din ziua de astăzi trebuie să includă un moment special dedicat cooperării noastre bilaterale asa cum este reflectată de munca a trei doamne de excepţie din Jandarmeria Română.

Misiunea NATO „Resolute Support” din Afganistan a beneficiat în anul 2015 de o contribuţie importantă din partea statului roman, mai multi ofiteri fiind dislocati de-a lungul acestei perioade pentru a-si aduce contributia in calitate de experti sau consilieri pe diverse domenii.

Trei dintre acestia, asa cum am mentionat, sunt reprezentantele Jandarmeriei Române: căpitan Rodica Mazilu, locotenent colonel Nicoleta Primăvăruş şi maior Monica Rusen. Le aplaudăm pentru dăruirea, curajul şi devotamentul lor de a respecta cele mai înalte standarde profesionale şi pentru modul în care le inspiră pe femeile din domeniul aplicării legii pentru a depăşi obstacole şi a căuta noi provocări în carieră. Vă mulţumesc pentru răbdare şi atenţie!”.

LINK
Back to top
apkah
Mon Mar 07 2016, 08:38AM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
Dupa ,,mentorii,, jandarmi in Afghanistan au urmat GI-Janele jandarmerite...
Back to top
Boribum
Mon Mar 07 2016, 02:44PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1075 time in 755 post
Mi se pare mie sau termenul folosit în articol e peiorativ,chiar daca fara intentie, " jandarmeriţe" ? Pentru pompieri ar fi "pompieriţe" ? Ar fi utile niste razmeriţe la redactorii astia
Back to top
apkah
Mon Mar 07 2016, 03:09PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
..niste razmerite la...redactorite...

[ Edited Mon Mar 07 2016, 03:09PM ]
Back to top
1 User said Thank to apkah for this Post :
 Illusionist (07 Mar 2016, 20:11)
justme
Mon Mar 07 2016, 03:25PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
...La redactorii JRO, ca al lor este materialul...
Back to top
apkah
Mon Mar 07 2016, 03:35PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
...la redactoritele jandarmerite...niste razmerite...o fi vreo coloneleasa printre ele...

[ Edited Mon Mar 07 2016, 03:47PM ]
Back to top
1 User said Thank to apkah for this Post :
 Illusionist (07 Mar 2016, 20:11)
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.