Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: MAI
 
<< Previous thread | Next thread >>
Politia rutiera...
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
Panait
Sat Nov 17 2012, 06:53PM
panait
Registered Member #5015
Joined: Sat Sep 15 2012, 05:00PM

Posts: 161
Thanked 34 time in 27 post
Ar fi o masura lipsita de pragmatism si aplicabilitate pt ca nici un instructor nu va face o caracterizare proasta a elevului din mai multe motive: asta ar arata calitatea instructorului, deschide usa la noi atentii ("sefu` sa scrii de bine, te rog eu"), sanse ca evaluarea va fi obiectiva nu vor exista deloc, nimeni nu vrea sa-si creeze o imagine proasta (e de ajuns sa-i faca o caracterizare unui elev, ca se va duce vestea despre acel instructor ca e de evitat, mai ales in orase mici), cuvantul final oricum il are proba practica ce nu va tine cont de parerea instructorului si nu in ultima rand si cel mai de bun simt, instructorul are menirea de a te scoli, nu de a te evalua, nu joaca rolul de evaluator. Pt asta exista altii.
Parerea mea.
Back to top
3 User said Thank to Panait for this Post :
 ALM (17 Nov 2012, 19:05) , apkah (17 Nov 2012, 19:11) , djebel (17 Nov 2012, 19:13)
Boribum
Sat Nov 17 2012, 10:17PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
Cât mai costa un permis,varianta rapida ? (adica aia care face obiectul statisticilor DNA) ?
Back to top
1 User said Thank to Boribum for this Post :
 ŽELJKO (18 Nov 2012, 15:06)
Radu89
Sat Nov 17 2012, 11:12PM

Registered Member #918
Joined: Sat Feb 02 2008, 12:38AM

Posts: 1097
Thanked 103 time in 87 post
D-le Panait , nu pot sa nu va dau dreptate in postarea de mai sus , pentru ca exact aceeasi chestie mi-a trecut si mie prin minte , chiar daca am scris despre evaluarea din partea instructorului.Dar totusi ,cine ar putea avea rolul de evaluator in acest caz ?
Ar putea iesi din schema evaluatorul sau evaluarile instructorului, daca evaluarile psihologice ar fi facute cu mai multa implicare sau daca acestea chiar ar fi realizate pe bune.
Am simtit nevoia sa scriu atat acum , cat si cu o replica inaintea dvs. , poate pentru ca sper in fiecare zi ca lumea sa devina mai dreapta si mai buna... Mda.Cred ca e un ideal pentru a iesi din monotonia de zi cu zi
Back to top
Panait
Sat Nov 17 2012, 11:29PM
panait
Registered Member #5015
Joined: Sat Sep 15 2012, 05:00PM

Posts: 161
Thanked 34 time in 27 post
Radu89 wrote ...

D-le Panait...

Te rog. Spune-mi Pan. Peter Pan.
Lasand gluma la o parte, daca am trai intr-o lume ideala ar fi realizabil ce spui. In ceea ce priveste evaluatorii iti spun cu mana pe inima ca nu stiu care este statutul lor acum, in sensul ca pana acum cativa ani evaluarea o faceau politistii de la rutiera, care ulterior au trecut in subordinea Prefecturii, pastrandu-si statutul de functionar public cu statut special. Ce s-a intamplat ulterior nu stiu si nici nu prea m-a mai interesat.
Back to top
nadgob
Sat Nov 17 2012, 11:47PM
Registered Member #733
Joined: Mon Oct 08 2007, 12:06PM

Posts: 435
Thanked 44 time in 33 post
@panait, dar poate stii si te-a interesat cat mai costa permisul de care vorbea Boribum si-i raspunzi intrebarii pe care a pus-o. cred ca si DGA-ul se mai intreseaza de asta.
Back to top
Panait
Sun Nov 18 2012, 12:04AM
panait
Registered Member #5015
Joined: Sat Sep 15 2012, 05:00PM

Posts: 161
Thanked 34 time in 27 post
Stai calm. Mai respira.
Daca boribum imi adresa intrebarea mie in mod expres si tinea mortis sa-i raspund cred ca-mi spunea.
De unde sa stiu eu cat mai costa un permis? Sau daca lucrez intr-un anumit domeniu ar trebui sa stiu? Sau care-i treaba? Esti unul dintre geniile care generalizeaza si judeca dupa tipare?
Back to top
Boribum
Sun Nov 18 2012, 01:22PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1076 time in 756 post
Pai pe tine te întrebasem,Panait,ce e drept fara sa specific ca tu si numai tu ai putea avea un raspuns.Asa ca daca ai un raspuns,tu sau alt politist sau cunoscator al situatiei,sunt interesat . Întrebarea e serioasa. Repet : e o întrebare,nu o cerere de oferta.

Back to top
Klaus
Mon Jan 07 2013, 07:35PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
Ceva scartaie...
In legea nr. 203/2012 la pct. 9 scrie: La articolul 24, dupa alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)-(53), cu urmatorul cuprins: „(51) In cazul pierderii, furtului sau al deteriorarii permiselor de conducere ori al schimbarii numelui titularului, autoritatile competente elibereaza, dupa caz, un duplicat a carui valabilitate nu poate depasi valabilitatea administrativa a documentului inlocuit sau alt permis de conducere. LINK

Intrun interviu LINK Dinita afirma: Ori acum, orice modificare apărută - fie că-ţi schimbi numele sau adresa, fie că eşti obligat să porţi ochelari – trebuie menţionată şi într-o fişă personală. În momentul în care faci menţiunea în fişă, automat trebuie să preschimbi şi permisul de conducere.

O fi gresit ziaristul, o fi batut campii Dinita?

In schimb, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor, comisarul şef Mihai Enache, a zis: Dacă în momentul în care este înlocuit, ca urmare a pierderii, furtului, deteriorării sau schimbării numelui titularului, permisul de conducere mai era valabil, să zicem, trei luni, duplicatul este valabil tot trei luni, urmând ca, la sfârşitul acestei perioade, să fie preschimbat cu un nou permis, valabil zece ani în cazul şoferilor amatori şi cinci ani în cazul profesioniştilor. LINK
Back to top
justme
Wed Jan 09 2013, 05:32PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Back to top
justme
Fri Jan 18 2013, 04:15PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Noul permis european de conducere intră în vigoare de sâmbătă

Toate noile permise de conducere eliberate în UE începând de sâmbătă vor arăta ca un 'card de credit' din plastic, având un format european standard şi elemente de securitate mai bune, şi va înlocui treptat cele peste 100 de modele diferite utilizate în prezent de peste 300 de milioane de şoferi în întreaga Uniune.

Acţiunea face parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri - respectiv cea de a treia Directivă UE privind permisele de conducere - care intră în vigoare şi care sunt concepute pentru a ameliora libera circulaţie, a combate frauda şi a îmbunătăţi siguranţa rutieră pe întreg teritoriul UE.

'Poliţia rutieră din Europa trebuie să recunoască în prezent peste 100 de tipuri diferite de permise de conducere din hârtie şi plastic. Fotografiile de identitate pot fi depăşite, categoriile pentru care conducătorul auto are permis pot fi neclare, iar documentul poate fi uşor de falsificat. Permisele de conducere contrafăcute reprezintă o invitaţie la crimă, motiv pentru care avem nevoie de permise care sunt uşor de citit, uşor de înţeles şi foarte greu de falsificat', a declarat vineri la Bruxelles, în cadrul unei conferinţe de presă, comisarul european pentru transport, Siim Kallas.

De sâmbătă, 19 ianuarie, 2013, toate noile permise europene de conducere vor fi eliberate după un nou format standard, un 'card de credit' din plastic, cu fotografie şi informaţii standard, uşor de citit şi recunoscut în întreaga UE.

Permisele existente nu sunt afectate, dar vor fi înlocuite cu noul format în momentul reînnoirii lor sau cel târziu până în 2033. Permisul european de conducere poate fi adaptat astfel încât să includă simboluri naţionale, decizia aparţinând fiecărui stat membru.

Noul permis de conducere include o serie de elemente de securitate menite să îl facă inviolabil şi să descurajeze falsificarea sa. În plus, măsura este însoţită de crearea unui sistem de schimb de date electronice la nivel european, pentru a facilita schimbul de informaţii între administraţiile naţionale. Procesul de gestionare a permiselor de conducere pentru persoanele care îşi schimbă reşedinţa în alt stat membru va fi astfel simplificat. De asemenea, aceasta va contribui în mod semnificativ la descurajarea 'turismului pentru obţinerea permisului de conducere' şi a fraudei, de exemplu prin punerea în aplicare a unei noi interdicţii, mai stricte, conform căreia un stat membru nu eliberează permisul unei persoane al cărei permis a fost deja retras, suspendat sau restricţionat de un alt stat membru.

Conform noilor norme, permisele de conducere trebuie reînnoite, pentru conducătorii de automobile şi motociclete, o dată la 10-15 ani, în funcţie de statele membre. Conducătorii de autobuze şi de camioane trebuie să-şi reînnoiască permisul din cinci în cinci ani şi să efectueze un control medical pentru reînnoirea sa.

Reînnoirea va fi una administrativă şi nu va necesita nicio testare suplimentară, a subliniat comisarul Siim Kallas. Astfel, va exista siguranţa că informaţiile, fotografiile şi alte date înscrise pe permise sunt actualizate, elementele de securitate ale cardurilor vor putea fi actualizate periodic pentru a ţine pasul cu noile tehnologii, iar statele membre vor avea în permanenţă informaţii actualizate referitoare la permisele aflate în circulaţie.

De asemenea, regimul specific permisului european de conducere consolidează protecţia categoriilor celor mai vulnerabile de participanţi la trafic. Printre măsuri se numără creşterea limitei de vârstă pentru accesul direct la permisele pentru motocicletele cele mai puternice, şi anume 24 de ani, în loc de 21, cât este în prezent. Limita de vârstă creşte şi sunt introduse etape suplimentare şi în cadrul accesului treptat. Noul regim impune acumularea unei experienţe de minim patru ani de conducere a unor motociclete mai puţin puternice înainte de obţinerea permisului pentru motocicletele cu cea mai mare capacitate cilindrică.

Mopedurile constituie o nouă categorie de vehicule, iar candidaţii la obţinerea permisului de conducere a acestora vor trebui de acum înainte să susţină un test teoretic. Statele membre pot introduce, de asemenea, teste de aptitudini şi de comportament şi examene medicale. UE stabileşte o vârstă minimă recomandată de 16 ani, vârstă de la care permisele sunt recunoscute reciproc de către toate statele membre, dar nivelul poate fi coborât la 14 ani pe teritoriul naţional. Este pentru prima dată când UE introduce cerinţe minime pentru mopeduri, precizează CE.

La rândul lor, examinatorii vor trebui să respecte standarde minime în ceea ce priveşte calificarea iniţială şi formarea continuă, măsura urmând să permită introducerea unui control al calităţii în cadrul noului sistem.

LINK
Back to top
justme
Mon Feb 18 2013, 05:14PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Proiectul privind circulaţia pe drumurile publice, supus de MAI dezbaterii publice


Modificările legislative în domeniul circulaţiei pe drumurile publice au fost lansate în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne iar persoanele interesate îşi pot exprima sugestiile şi opiniile cu privire la acestea, în termen de zece de zile, la adresa de email a instituţiei sau la Centrul de relaţii cu publicul al MAI.

"Ca urmare a transpunerii în legislaţia naţională, prin Legea nr. 203/2012 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, a unor prevederi ale Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind permisele de conducere, s-a impus stabilirea prin Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006 a unor noi reglementări instituite de actul normativ menţionat, astfel: eliminarea normelor distincte pentru mopede, ca urmare a introducerii acestora în categoria autovehiculelor (AM); armonizarea reglementărilor referitoare la categorii sau subcategorii de vehicule cu prevederile legale în vigoare referitoare la noile categorii de vehicule; stabilirea condiţiilor ce trebuie să fie îndeplinite de persoanele ce doresc să se înscrie la unităţile autorizate pentru pregătirea teoretică şi practică în vederea obţinerii permisului de conducere; modificarea reglementării privind posibilitatea efectuării cursurilor practice de învăţare a conducerii unui vehicul pe drumurile publice înaintea împlinirii vârstei minime prevăzute pentru obţinerea permisului de conducere", precizează MAI într-un comunicat emis luni.

Potrivit acesteia, alte noi reglementări stipulate sunt: recunoaşterea competenţei conducătorilor auto care au absolvit cursurile unei unităţi de învăţământ preuniversitar autorizată/acreditată pentru calificarea profesională de conducător auto de a conduce pe teritoriul României vehicule din categoria C şi CE înaintea împlinirii vârstei de 21 de ani; instituirea unei norme tranzitorii referitoare la situaţia candidaţilor care au fost declaraţi "admis" la proba teoretică, dar nu au finalizat încă examenul pentru obţinerea permisului de conducere, precum şi a unei norme referitoare la situaţia candidaţilor la examenul pentru obţinerea permisului de conducere din categoria AM care fac dovada că au absolvit un curs de legislaţie rutieră în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule, anterior datei de 19 ianuarie 2013; simplificarea procedurii preschimbării permisului de conducere în cazul schimbării numelui, prin eliminarea obligaţiei de a prezenta pe lângă actul de identitate şi documentul care face dovada schimbării numelui.

Textul acestui document este afişat şi poate fi consultat pe pagina de internet a MAI LINK, la secţiunea Transparenţă decizională, precum şi la Centrul de Relaţii cu Publicul al MAI din Piaţa Revoluţiei nr. 1 A, Bucureşti.

Propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt aşteptate pe adresa de e-mail - -email- în termen de zece de zile.


LINK
Back to top
MMB
Fri Feb 22 2013, 07:46PM
Registered Member #2150
Joined: Wed Sep 30 2009, 07:42PM

Posts: 26
Thanked 0 time in 0 post

Ordonanţă de urgenţă
pentru modificarea
şi completarea
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
195/2002
privind circulaţia pe drumurile publice
Având în vedere Decizia nr. 500 din 15 mai 2012 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a
prev
ederilor art. 118 alin. (3
1
) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe
drumurile publice,
art. 34 alin. (2) din Ordonan
ţ
a Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al
contraven
ţ
iilor
ş
i
art. XVII din Legea nr. 202/2010
pr
ivind unele masuri pentru accelerarea soluţionării
proceselor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
492 din 18 iulie 2012, prin care Curtea
Constituţională
a declarat neconstituţionale prevederile art. 118 alin. (3
1
)
din Ordonanţa de u
rgenţă a
Guvernului nr. 195/2002
, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, text introdus prin art. X
din Legea nr. 202/2010 privind unele măsuri pentru accelerarea soluţionării proceselor,
Ţinând seama de:
-
faptul că dispoziţiile constata
te ca fiind neconstituţionale îşi încetează efectele juridice la 45 de zile
de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după
caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constitu
ţiei; pe durata acestui termen,
dispoziţiile constate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept,
-
necesitatea limitării de îndată a efectului juridic imediat al Deciziei Curţii Constituţionale nr.
500/2012, şi anume suspendarea de drept a dispoz
iţiilor art. 118 alin.
(3
1
) din OuG nr. 195/2002,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
-
necesitatea evitării unei practici judecătorești neunitare în materie, în lipsa unei intervenţii
legislative,
-
în scopul garantării dreptului de
a conduce autovehicule sau tramvaie de către persoanele care au
formulat plângere împotriva procesului
-
verbal de constatare a contravenţiei, până la rămânerea
definitivă şi irevocabilă a hotărârilor judecătoreşti,
-
în considerarea faptului că neadoptarea
de urgenţă a unor măsuri de ordin legislativ ar putea avea
consecinţe grave asupra bunei funcţionări a instituţiilor implicate şi a gestionării activităţii în cauză,
elemente care vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinar
ă a cărei
reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Art. I
-
Ordonanţ
a
de urgenţă a Guvernului nr.
195/2002
privind circulaţia pe drumurile publice,
republicat
ă
în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr.670 din 3 august 2006, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.
La
articolul 6
alineatul (1)
,
după
punctul 29
, se introduce
un nou punct,
p
ct.
29
1
,
care va avea
urmă
torul cuprins:
(
29
1
)
suspendarea înmatriculării
-
măsura de retragere provizorie a dreptului de utilizare a
vehiculului pe drumul public, dispusă de către autoritatea competentă să realizeze operaţiunea de
înmatriculare.
2. Alineatul (1) al articolului 1
0 se modifică şi va avea avea următorul cuprins:
(1) Este interzisă circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de
vedere tehnic, a celor al căror termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat, a celor
neasi
gurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse terţilor prin accidente de circulaţie,
precum şi a celor a căror înmatriculare este suspendată.
3
.
D
upă alineatul (4)
al articolului
11, se introduc
patru noi alineate,
alin
(4
1
)
-
(4
4
)
, care v
or
avea următorul cuprins:
(4
1
) Fostul proprietar are obligaţia de a notifica în scris înstrăinarea vehiculului, în termen de
5
zile
lucrătoare
de la data transmiterii dreptului de proprietate, autorităţii competente, care va face
menţiunea corespunzătoa
re în evidenţe şi va înscrie noul proprietar ca utilizator al vehiculului.
(4
2
) Notificarea înstrăinării se face prin declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte
datele de identificare ale noului proprietar însoţită de copia actului translativ
de proprietate şi de copia
documentului eliberat de organul fiscal al administraţiei publice locale care confirmă radierea
vehiculului de pe rolul fiscal al fostului proprietar..
(4
3
) În situaţia în care noul proprietar nu solicită transcrierea transmiter
ii dreptului de
proprietate în termenul prevăzut la alin. (4), operează de drept suspendarea înmatriculării vehiculului.
(4
4
) De la data înregistrării notificării prevăzute la alin. (4
1
), la solicit
area
instituţiilor interesate
cu privire la deţinătorul/u
tilizatorul vehiculului, autoritatea competentă transmite acestora datele
noului proprietar.
4
.
După alineatul (4)
a
l
articolul
ului
17 se introduce un nou alineat, alineatul (5),
care va avea
următorul cuprins:
(5) Vehiculele înmatriculate în
România se radiază din oficiu în baza comunicării unei autorităţi
străine care atestă înmatricularea acestora în alt stat.
5
.
După
alineatul
(2) al
articolului
35 se introduce un nou alineat, alin. (2¹),
care va avea
următorul cuprins:
„(2¹) Persoan
ele cu domiciliul ori reşedinţa în România care conduc pe drumurile publice un
vehicul înmatriculat într
-
un alt stat sunt obligate să înmâneze poliţistului rutier, la cererea acestuia,
alături de documentele prevăzute la alin.(2) un document doveditor al t
itlului cu care este deţinut
vehiculul,
însoţit de o traducere legalizată în limba română, a acestuia
.”
6
.
Alineatul (4) al articolului 82 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state de
ţinute cu orice titlu de persoane care
au sediul, domiciliul ori reşedinţa în România, pot fi conduse pe drumurile publice pentru o perioadă de
maximum
30
de zile de la data dobândirii titlului
sau de la data înscrierii în evidenţa autovehiculelor şi
remor
cilor înmatriculate în alte state
.
”
7
.
După alineatul (4) al articolului 82, se introduc două noi alineate, alin. (4¹) şi (4
2
),
care vor
avea
următorul cuprins:
„(4¹) La oprirea în trafic a vehiculelor prevăzute la alin.(4) poliţistul rutier verifi
că existenţa
documentelor prevăzute la art. 35 alin.(2) şi (2¹). Datele referitoare la autovehicul şi
la
documentul
doveditor al titlului
cu care este deţinut vehiculul
se înscriu în evidenţa autovehiculelor şi remorcilor
înmatriculate în alte state, care
se ţine de către
Poliţia R
omână
.
(4²) Dispoziţiile alin.(4) nu se aplică:
a) autovehiculelor şi remorcilor conduse de persoanele menţionate în certificatul de
înmatriculare;
b) autovehiculelor şi remorcilor cu
care se efectuează, în condiţiile legii, t
ransport rutier public de
mărfuri sau persoane ori, după caz, transport în regim de închiriere sau serviciu de închiriere;
c) autovehiculelor şi remorcilor conduse de persoane aflate în raporturi juridice de muncă cu
persoanele menţionate în certificatul d
e înmatriculare/care au calitatea de asociat, acţionar sau
administrator, după caz, în raport cu persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare;
d) autovehiculelor şi remorcilor utilizate în baza unui contract de leasing.”
8
.
La
articolul
101
alin
eatul
(1), punctul 18 se modifică şi va avea următorul conţinut:
“18. nerespectarea obligaţiei conducătorului de vehicul de a avea asupra sa documentele
prevăzute la art.35 alin.(2) şi alin.(2¹).”
9
.
La
articolul
102
alineatul
(1)
, d
upă punctul 38
se intr
oduce un nou punct
, pct. 39,
care va avea
următorul cuprins:
„39. nerespectarea dispoziţiilor art. 82 alin. (4);
10
. La alineatul (3) al articolului 102, se introduce
o nouă literă,
lit
.
f)
,
care va avea
următorul
cuprins:
“
f) conducerea unui autovehicul a cărui înmatriculare este suspendată
.
”
11.
După articolul 10
3
se introduce un articol nou, 10
3
1
,
care va avea
următorul cuprins:
,,
Art. 10
3
1
(1)
Suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule intervine de dre
pt în
situaţia în care conducătorul de autovehicul sau tramvai
sau, după caz,
proprietarul
vehiculului
ori
deţinătorul mandatat nu face dovada achitării amenzii contravenţionale aplicate ca urmare a
nerespectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă
, în termen de
90
de zile de la data comunicării
procesului verbal.
(2)
Su
s
pendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule prevăzută la alin.
(1) încetează
în
următoarele situaţii:
a)
la data
prezentării
dovezii achitării amenzii la sediul servici
ului
poliţiei
rutier
e
pe raza căruia a
fost săvârşită fapta
;
b) la data achitării amenzii contravenţionale în condiţiile art. 28 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi compl
etările
ulterioare;
c)
în termen de 10 zile de la data transmiterii
dovezii achitării amenzii printr
-
o altă modalitate decât
cele prevăzute la lit. a) şi b)
la
serviciul poliţiei rutiere pe raza căruia a fost săvârşită fapta
a.
12
.
După alineatul (7) al a
rticolului 109
, se introduc
e
un
nou
ali
neat,
alin.
(
7
1
),
care va avea
următorul cuprins
:
,,
(7
1
)
Odată cu constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii, în situaţia în care plata acesteia nu se
face pe loc, agentul constatator completează în procesul v
erbal şi înştiinţarea de suspendare a
exercitării dreptului de a conduce autovehicule
.
”
13.
După a
lineatul (8)
a
l
articolul
ui
109
se introduce un nou alineat,
alin (8
1
),
care va avea
următorul cuprins
:
,,
(
8
1
)
Prin de
ro
gare de la prevederile art. 8
al
in. (3) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2001
,
cu modificările şi completările ulterioare, a
menzile aplicate cet
ăţ
enilor str
ă
ini sau cet
ăţ
enilor rom
â
ni cu
domiciliul sau, dup
ă
caz,
reşedinţa
î
n str
ă
in
ă
tate, ori celor aplicate cetăţenilor români
pentru fapte
săvârşite pe teritoriul altor state în condiţiile în care se cere transferul executării sancţiunii amenzii, se
fac venit integral la bugetul de stat.
”
14
. La
articolul
112
alineatul
(1),
după litera x) se introduc 3 (trei) noi litere,
lit. y), z) şi z
1
)
care
vor
avea
următorul cuprins:
„y) conducătorul vehiculului nu are asupra sa
document
ul
doveditor al titlului cu care este
deţinut vehiculul,
însoţit de o traducere legalizată în limba română, a acestuia
.
z) vehiculul circulă pe drumu
rile publice după expirarea termenului prevăzut de art. 82 alin. (4).
z
1
) înmatricularea vehiculu
lu
i este suspendată
”
15
.
Alineatele (2) şi (3) ale
articolului
112 se modifică şi vor avea următorul cuprins
:
“(2) În situaţiile prevăzute la a
lin.(1) lit. b), c), e), g
), h
1
),
k), o), p), r) s),
y),
z)
şi z
1
)
la reţinerea
certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o
dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, iar în cazurile prev
ăzute la alin.
(1) lit. a), d), f), h), i), j), l),
m), n), t) u), v) şi x) o dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile.
(3) În situaţiile prevăzute la alin.(
1) lit. b), o), p), r), s), y), z) şi z
1
)
odată cu reţinerea certificatului
de în
matriculare
sau înregistrare
, poliţistul rutier retrage şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare sau
de înregistrare.”


[ Edited Fri Feb 22 2013, 07:52PM ]
Back to top
criss-cross
Sat Feb 23 2013, 06:38PM
Registered Member #4853
Joined: Tue Apr 24 2012, 08:47PM

Posts: 1059
Thanked 182 time in 142 post
Nedumerire- corectati-ma, daca gresesc!
Politia rutiera...
Daca se numeste ,,rutiera", de ce nu o vedem ,,en route"?! de ce nu are grija de oameni,fie ei pietoni,fie soferi?! de ce se limiteaza la a vana si dispune amenzi pentru...si pentru....e ca si cum profesorul ar sta in cancelarie si ar intra ,din cand in cand, in clasa pentru a da niste testari si a pune 2-uri pentru nestiinta....de ce o vedem mai mult de ,,8 Martie" cand ofera flori soferitelor?!de ce e ,,spaima" participantilor la trafic si nu cea care sa aduca echilibru pe strada?! politistul de la ,,rutiera" n-ar trebui sa stea in trafic ,asa cum stau eu in clasa?!
...scrie ,,AITILOP"...cred ca pentru soferii aflati pe strada,in miscare....
Back to top
justme
Sat Feb 23 2013, 07:21PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
@MMB

Daca nu pui o litera pe rand la ordonanta de mai jos, n-ai ambitie. Editeaza, te rog, textul si aseaza-l ca lumea, arata mai rau ca la clasa I...
Back to top
justme
Wed Mar 13 2013, 11:30AM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Super-radarul pe care nu il mai poti contesta in instanta. Cum va fi masurata viteza in 2,5 metri

Suprize neplacute pentru soferii care vor merge in acest an pe litoral. Sase radare ii vor filma, zi si noapte, pe cei care vor depasi 130 de kilometri pe ora.

Autostrada Soarelui este prima sosea de viteza cu radare fixe din Romania. Aceste aparate au fost montate pana acum doar pe drumurile nationale si, pentru ca folosesc un sistem inteligent, sunt imposibil de detectat.

Detectorul radar atentioneaza imediat soferul cand surprinde undele emise de un radar. Reporterii ProTv au incercat sa afle daca "vede" si camerele care vor fi montate pe autostrada Soarelui.

Asa ca au mers pe DN1, unde functioneaza deja opt radare din acelasi model. Insa detectorul nu a sesizat nimic, pentru ca noile sisteme folosesc camerele de supraveghere, softuri speciale si nu emit unde ca cele de generatie veche.

Radarul inteligent incepe sa functioneze in momentul in care rotile din fata ale unei masini trec peste senzorul ascuns in asfalt. In continuare, sistemul calculeaza in cat timp veti parcurge 2,5 metri. Adica distanta pana la urmatorul senzor. Daca ati depasit limita maxima de viteza, masina dumneavoastra va fi fotografiata si veti fi amendat.

Trei astfel de aparate pe un sens, si trei pe altul vor fi montate pana la vara pe autostrada soarelui, intre Cernavoda si Medgidia.

"Cel tarziu la sfarsitul lunii mai, atunci vom termina tot sistemul de la Cernavoda la Constanta. Este o noutate, este autorizat si poate rezolva toate problemele pe care le cere Politia", a spus Teodosie Neacsu, directorul proiectului.

Un singur radar costa 35.000 de euro. Potrivit avocatilor, exista putine modalitati legale de a contesta amenzile emise de aceste aparate, pentru a castiga un eventual proces.

"In unele cazuri, certificatul metrologic al radarelor a expirat. Ele trebuiesc calibrate o data la 6 luni", a dezvaluit Marius Coltuc, avocat.

Asa ca, mare grija la viteza pe drumul spre litoral, mai ales ca autoritatile nu s-au hotarat daca vor instala si panouri de semnalizare pentru noile radare.


LINK

Back to top
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.